/image/20/9/peugeot_308_2014_048_fr1.88209.jpg

BEZPEČNOSŤ

PEUGEOT 308 GT stavia na skúsenostiach a know-how značky Peugeot a ponúka Vám tak prvotriedny a presvedčivý jazdný prejav.

SYSTÉM PODPORY RIADENIA

/image/23/0/peugeot_308sw_2014_215_fr_img.88230.jpg

Nový Peugeot 308 GT ponúka niekoľko podporných systémov riadenia, vďaka ktorým si môže vodič naplno vychutnať všetky dynamické prednosti tohto športového vozidla.

 

Driver Assistance Pack* k svojmu fungovaniu využíva radar zabudovaný v prednej časti vozidla. Tvoria ho tri systémy:

·          aktívny tempomat: udržiava a automaticky upravuje rýchlosť jazdy podľa vpredu idúceho vozidla, vodič môže "aktívny" tempomat vypnúť.

·          systém varovania pri riziku zrážky: vizuálny a zvukový signál vodiča upozorní, aby začal brzdiť a vyhol sa kolízii,

·          automatické núdzové brzdenie: v prípade bezprostredne hroziacej zrážky začne systém automaticky brzdiť, aby zabránil kolízii alebo znížil jej následky

 

Systém sledovania mŕtveho uhla* varuje vodiča pomocou svetelnej diódy zabudovanej vo vonkajšom spätnom zrkadle, keď sa v mŕtvom uhle objaví iné vozidlo.

Park Assist je aktívny parkovací asistent, ktorý je schopný automaticky zaparkovať do pozdĺžnej rady a na kolmo orientované parkovacie miesto.

*Voliteľná výbava. 

BRZDOVÝ SYSTÉM

/image/23/1/peugeot_308_2014_126_fr_img.88231.jpg
/image/22/9/peugeot_308_2014_132_fr_img.88229.jpg

Výkonnosť nového Peugeot 308 GT vyžaduje spoľahlivý a účinný brzdový systém, ktorý je optimálne citlivý a tepelne odolný. Tvoria ho nasledujúce prvky:

  • Centrálna jednotka Bosch 9CE rozdeľujúca brzdový účinok medzi štyri kotúče,
  • predné kotúče s priemerom 330 mm a hrúbkou 30 mm sú brzdovými strmeňmi pripevnené k piestu 60 mm,
  • zadné kotúče majú vo verzii 308 GT priemer 268 mm a v 308 GT SW 290 mm,
  • obidve verzie GT 180 aj GT 205 sú sériovo vybavené deaktivovateľným ESP.

ŠTRUKTÚRA

/image/19/5/peugeot_308gt_euroncap_450x310.88195.jpg
/image/19/6/peugeot_308gtsw_euroncap_450x310.88196.jpg

Aj napriek nižšej celkovej hmotnosti je architektúra nového Peugeot 308 GT a 308 GT SW navrhnutá tak, aby bola schopná pri náraze absorbovať maximum zbytkovej energie a minimalizovať tak následky havárie pre pasažierov, chodcov a aj samotné auto.

 

AIRBAGY

/image/19/7/peugeot_308gt_airbags_480x2602.88197.jpg

Peugeot 308 GT je vybavený 6 airbagmi:

• 2 predné airbagy, ktoré chránia hlavu a hrudník vodiča a spolujazdca v prípade čelného nárazu.
• 2 bočné airbagy pre ochranu pri náraze z boku,
• 2 hlavové airbagy vpredu a vzadu, ktoré chránia cestujúcich na predných a zadných sedadlách.