308

PEUGEOT 308 5 dv.

Od 12 890

TECHNOLÓGIA

Peugeot 308 ponúka radu technologických inovácií, ktoré sú zamerané na potešenie z jazdy, komfort a podporu riadenia a spríjemňujú Vám každý okamih strávený na palube Peugeot 308.

PureTech

/image/61/6/peugeot_308_berline_puretech_960x460.87616.jpg

Nový trojvalcový benzínový motor PureTech

Peugeot 308 1.2 PureTech poháňaný novým trojvalcovým benzínovým motorom v dvoch výkonnostných verziách 110k s manuálnou 5-stupňovou a 130k 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou 6-stupňovou prevodovkou EAT6. Tento kompaktný motor je príkladnou ukážkou spojenia efektivity a špičkových technológií.

Kompaktné rozmery motora, nízka hmotnosť a inovatívne materiály s minimálnym trením sú základom optimálneho spojenia výkonnosti motora s jeho energetickou úspornosťou a nezmenenou spoľahlivosťou a odolnosťou.

Pri zachovaní výkonu a jazdného komfortu dokázal tento nový motor obmedziť svoju spotrebu paliva a emisií CO2 o 21%.

S týmto novým trojvalcovým benzínovým motorom PureTech ponúka Peugeot 308 výnimočnú výkonnosť spojenú s maximálnym potešením z jazdy.

BlueHDi

/image/61/7/peugeot_308_berline_bluehdi_960x460.87617.jpg

Medzi technologickými novinkami Peugeot 308 patria aj nové dieselové motory s označením BlueHDi, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6. Vďaka vzájomnému pôsobeniu systému SCR (selektívna katalytická redukcia) a filtra pevných častíc FAP je technológia BlueHDi schopná zásadným spôsobom znížiť emisie oxidu dusíka NOx (viac než o 90%), optimalizovať emisie CO2, spotrebu paliva a súčasne odstrániť 99,9% jemných nespálených častíc, ktoré sú prítomné vo výfukových plynoch dieselových motorov.

PREVODOVKA EAT6

/image/61/8/peugeot_308_berline_eat6_633x400.87618.jpg

Nová automatická 6-stupňová prevodovka EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) je vybavená technológiou Quickshift, ktorá zaisťuje rýchlejšie a dokonalejšie plynulé radenie prevodov a zvyšuje komfort a potešenie z jazdy. Medzi jej ďalšie prednosti patrí aj výrazné zníženie emisií CO2.

Rozdiel emisií oproti manuálnej prevodovke sa pri použití rovnakých pneumatík znížil o 5g/km. Z pohľadu komfortu riadenia a spotreby paliva sa tak jedná o veľmi lákavú ponuku.

REKORDNÁ SPOTREBA

i

Peugeot 308, ktorý bol v Európe zvolený Autom roka 2014, rozširuje ponuku svojich pohonných jednotiek a predstavuje nový benzínový motor PureTech 130k. Tento sériovo vyrábaný hatchback vytvoril rekord v spotrebe paliva: 2,85 l/100 km a prejdených 1810 km na jednu nádrž! 

Test prebehol na španielskom okruhu Almeria pod kontrolou francúzskeho Technického zväzu automobilového priemyslu UTAC. Sériovo vyrábaný  hatchback Peugeot 308, vybavený novým trojvalcovým benzínovým motorom PureTech a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, strávil na okruhu viac než 32 hodín, spotreboval 51,4 litrov paliva, pričom behom testu sa za volantom auta vystriedalo niekoľko vodičov. Peugeot 308 tak dosiahol rekord v spotrebe a vzdialenosti prejdenej na jednu nádrž.

DRIVER SPORT PACK

/image/68/5/combine-gallery-full.87685.jpg
/image/68/6/bouton-start-stop-gallery-full.87686.jpg

Športový hatchback 308 reaguje na najmenšie podnety vodiča. Milovníkov dynamickej jazdy poteší doplnková výbava Driver Sport Pack.

Pomocou tlačidla "Sport" na strednom paneli vodič aktivuje systém, ktorý upravuje nastavenia parametrov niektorých prvkov výbavy tak, aby pocity a potešenie z jazdy boli ešte intenzívnejšie. Posilňovač riadenia a nastavenie akceleračného pedálu sú citlivejšie, zvuk motora zosilnie a má športovejší charakter, farba osvetlenia tachometrov na prístrojovej doske sa zmení z bielej na červenú a objavia sa údaje o dynamike vozidla (výkon, tlak preplňovania, zrýchlenie).

/image/65/0/08.87650.jpg

ELEKTRICKÝ POSILŇOVAČ RIADENIA

Nový elektrický posilňovač riadenia nahrádza pôvodný hydraulický GEP posilňovač s variabilným účinkom. Emisie CO2 sa s týmto novým posilňovačom naďalej znižujú a vodič sa za volantom Peugeot 308 môže tešiť na skvelú ovládateľnosť v mestskej premávke.

/image/66/3/41.87663.jpg

BEZKĽÚČOVÝ PRÍSTUP A ŠTARTOVANIE

Namiesto klasického kľúča pre naštartovanie môže byť Peugeot 308 vybavený elektronickým zariadením, ktoré umožňuje automaticky odomknúť dvere vozidla a jednoduchým stlačením tlačidla Start/Stop naštartovať motor. Pri vystupovaní stačí ľahko sa dotknúť vonkajšej kľučky predných dverí a dvere vozidla sa zamknú.

HILL ASSIST & ELEKTRICKÁ PARKOVACIA BRZDA

i

Funkcia Hill Assist, ktorá je k dispozícii od druhej úrovne výbavy, uľahčuje manévrovanie s vozidlom na svahu. Táto jedinečná technológia udrží vozidlo na krátky okamih bez pohybu (približne 2 sekundy) a umožní vodičovi, aby pohodlne prešliapol z brzdového na plynový pedál a bezpečne sa rozbehol.

Vyššie verzie Peugeot 308 sú sériovo vybavené elektrickou parkovacou brzdou. Tá sa pri vypnutí motora automaticky aktivuje a pri rozjazde sa opäť uvoľní.

EFEKTÍVNA ARCHITEKTÚRA

i

Peugeot 308 je o 47 mm nižší, o 23 mm kratší a o 10 mm užší v porovnaní s predchádzajúcou verziou modelu 308. Vďaka upraveným rozmerom, technológii laserového zvárania a použitím novej platformy EMP2 tak znížil výrazne svoju hmotnosť.

EFEKTÍVNA VÝBAVA

i

Dôraz na znižovanie hmotnosti bol kladený aj pri vývoji súčiastok a výbavy pre model 308. Napríklad nápravové prvky sú ľahšie vďaka čiastočne dutej priečke stabilizátora a súčiastkam s primiešaním hliníka.

K celkovému odľahčeniu vozidla svojim dielom prispieva aj brzdový systém, ktorý môže byť dimenzovaný na nižšiu hmotnosť vozidla.

DOKONALÁ EFEKTIVITA

i

Efektívna koncepcia v službách výkonnosti

Už od samotného začiatku vývoja koncepcie mal Peugeot 308 svoj cieľ spojiť enviromentálnu efektivitu so špičkovými jazdnými vlastnosťami. Dokázal veľmi významne znížiť svoju hmotnosť bez toho, aby ubral niečo zo svojich jazdných vlastností, dosiahol špičkových hodnôt z pohľadu spotreby paliva a emisií CO2. Hmotnostný rozdiel 140 kg znamenal boj o prebytočné kilogramy na všetkých úrovniach: architektúra vozidla, aerodynamika, použité materiály a výbava.

Aerodynamická silueta, použitie inovatívnych ľahkých materiálov a elektrický posilňovač riadenia svojim dielom prispievajú k zníženiu emisií CO2, u najlepších verzií až na hodnotu 94 g/km.