2008 mobil

PEUGEOT 208 GTi

Od 21 490

BEZPEČNOSŤ

ACTIVE CITY BRAKE

/image/39/2/peugeot_suv2008_layout4-4.83392.jpg

Active city brake je systém núdzového brzdenia, kedy vozidlo dokáže v rýchlosti do 30 km/h predísť nehode, alebo aspoň zmierniť jej následky.

Laserové senzory LIDAR neustále monitorujú vzdialenosť od stojacich alebo v rovnakom smere idúcich vozidiel. Ak vodič nereaguje na blížiacu sa prekážku v jazdnom pruhu a prekročí kritickú vzdialenosť bez spomaľovania, riadiaca jednotka vydá pokyn k brzdeniu. V závislosti od situácie a podmienok na ceste, dokáže systém použiť maximálnu brzdnú silu a vozidlo úplne zastaviť. Tak môže zabrániť kolízii s vozidlom vpredu.

ESP

/image/39/3/peugeot_suv2008_layout1-4.83393.jpg

Peugeot 2008 má stabilizačný systém ESP a jeho podporné systémy v štandardnej výbave. Samotné ESP zastrešuje ďalšie pre vodiča veľmi užitočné systémy prispievajúce ku komfortu alebo bezpeč-nosti jazdy.

Protipreklzový systém ASR pomáha pri rozjazde na šmykľavom povrchu, aby kolesá preniesli silu motora na cestu čo najefektívnejšie a zbytočne nešmýkali na mieste. Dynamická stabilizácia vozidla DSC pri hroziacom šmyku stabilizuje vozidlo zásahom do riadenia motora a pribrzďovaním jednotlivých kolies. Asistent núdzového brzdenia EBA pomáha vyvinúť maximálnu brzdnú silu v kritických sitáciách, kedy vodič stúpi na brzdový pedál síce rýchlo, ale nie dostatoč-nou silou. Vyvinutím maximálneho brzdného tlaku v úvodnej fáze brzdenia dochádza k najvýraz-nejšiemu skráteniu brzdnej dráhy a získaniu cenných metrov v prospech bezpečnosti. Protiblokovací systém kolies ABS, ktorý umožňuje naplno brzdiť a pritom ovládať vozidlo volantom, dopĺňa aj elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBFD.

Tento systém sa stará o to, aby bolo prudké brzdenie na povrchu s rôznou priľnavosťou efektívne a stabilné zároveň. V závislosti od vybraného motora môže mať Peugeot 2008 stabilizačný systém ESP s asistentom rozjazdu do kopca HILL ASSIST, ktorý uľahčuje pohnutie v kopci pribrzdením auta po dobu dvoch sekúnd. Vodič môže komfortne premiestniť nohu z brzdového pedála na plynový bez samovoľného pohnutia auta v kopci.

ŠTRUKTÚRA KAROSÉRIE

/image/39/4/peugeot_suv2008_layout1-5.83394.jpg

Odľahčená karoséria s vysokou tuhosťou prispieva k lepšej ovládateľnosti v zákrutách a tiež bez-pečnosti pri náraze. Nová štruktúra karosérie Peugeot 2008 z vysokopevnej ocele umožnila znížiť hmotnosť celého auta a pritom ponúknuť vysoký stupeň ochrany posádky v prípade nárazu.

Pri vysokej schopnosti karosérie pohltiť rôzne typy nárazov začína pohotovostná hmotnosť modelu 2008 už na 1045 kilogramoch. Nízka hmotnosť okrem lepšej spätnej väzby pri riadení významne prispieva k znižovaniu spotreby paliva.

AIRBAGY

/image/39/5/peugeot_suv2008_layout5-2.83395.jpg

Nový Peugeot 2008 ponúka v štandardnej výbave šesť airbagov a vysoký stupeň ochrany pri rôz-nych typoch kolízií. 

  • Dva čelné airbagy chránia hlavu a hrudník pasažierov na predných sedadlách v prípade čelného nárazu.
  • Ďalšie dva bočné airbagy sa aktivujú pri menej častom, ale o to nebezpeč-nejšom bočnom náraze.
  • Bočný náraz a prevrátenie vozidla aktivujú hlavové záclonové airbagy. Ich úlohou je chrániť hlavy pasažierov predu aj vzadu.

PRISVECOVANIE DO ZÁKRUT

/image/39/6/peugeot_suv2008_layout4-3.83396.jpg

Pre lepšiu viditeľnosť v kľukatých cestách alebo odbočovaní v uliciach mesta slúžia hmlové svetlá aj ako prisvecovanie do zákrut. Pri zapnutých stretávacích svetlách a v rýchlosti do 40 kilometrov za hodinu dokáže natočenie volantu nad istý uhol aktivovať hmlovku, ktorá osvetlí priestor na rohu vozidla. Okrem odbočovania a jazdy v zákrutách táto funkcia pomáha tiež pri parkovaní.