2008 mobil

PEUGEOT 208 GTi

Od 21 490

TECHNICKÉ INFORMÁCIE

EAT6 PREVODOVKA

/image/00/7/peugeot_208_2015_159_fr.77007.jpg

Peugeot 2008 ponúka s motorom 1,2 l PureTech 110k S&S aj novú šesťstupňovú prevodovku EAT6. Vďaka funkcii Quickshift vyniká rýchlym radením prevodových stupňov. 

Menič sa po preradení zamkne a tým pádom prestane dochádzať k preklzom a stratám v prevodovke. Jednak to prispieva k lepšej spotrebe a hlavne vodič má dobrý pocit z jazdy, pretože vozidlo má na pohyb plynového pedála odozvu ako pri manuálnej prevodovke.

Napokon elektronika využíva krútiaci moment preplňovaného motora a jeho prakticky najefektívnejšie spektrum otáčok. Preto sa podarilo znížiť spotrebu verzie s automatickou prevodovkou na úroveň porovnateľnú s manuálnou. Rozdiel v emisiách v porovnaní s manuálnou prevodovkou je iba 7 g CO2/km (s ISO štandardnými pneumatikami).

PureTech MOTORY

/image/39/8/peugeot_suv2008_layout4-7.83398.jpg

Nový trojvalec predstavuje súčasný vrchol medzi maloobjemovými motormi tejto kategórie. Vďaka použitým technológiám na zníženie trenia má nízke straty a oproti motorom s rovnakým výkonom v minulosti spotrebuje v reálnej premávke o štvrtinu menej. Jeho trojvalcová konštrukcia vyniká robustnosťou a jednoduchosťou, ktorá prináša spoľahlivosť. Nový trojvalcový motor PureTech je tiež jednoduchý na servisné úkony a medzi trojvalcovými motormi najtichší. Pri jazde sa možno oprieť o krútiaci moment a jeho plynulé napojenie na spektrum otáčok s najvyšším výkonom. 

Peugeot 2008 vo verzii 1,2 PureTech 110k S&S s novou automatickou prevodovkou EAT6 dosahuje v kombinovanom cykle emisie CO2 iba 110 g/km.

BlueHDi MOTORY

/image/39/9/peugeot_suv2008_layout4-6.83399.jpg

Nová generácia BlueHDi motorov v Peugeot 2008 prináša solídny výkon, nízku spotrebu typickú pre HDi a požadovanú úroveň emisií. Motory 1,6 BlueHDi spĺňajú emisnú normu EURO 6 aj vďaka kombinácii systémov SCR (Selective Catalytic Reduction technology) a FAP (časticový filter). Najúspornejšia verzia 2008 s motorom BlueHDi dosahuje priemernú spotrebu len 3,7 l/100 km a emisie CO2 dokáže udržať pod hranicou 97 g/km.

ČASTICOVÝ FILTER FAP A SCR

/image/40/0/peugeot_suv2008_layout1-7.83400.jpg

BlueHDi technológia prináša optimalizovanú spotrebu paliva a vďaka SCR a FAP technológiám aj nízku úroveň emisií. Inštalovaním systému selektívnej katalytickej redukcie SCR k časticovému filtru FAP dokázal Peugeot: 

  • redukovať Nox až na 90%
  • znížiť CO2 emisie a spotrebu paliva o 4%
  • dosiahnuť rýchlejšie štartovanie po zapaľovaní vďaka schopnosti fungovať pri nízkych teplotách
  •  

    STOP & START

    /image/40/1/peugeot_suv2008_layout4-5.83401.jpg

    Nový Peugeot 2008 využíva veľmi efektívny a rýchly systém štart-stop, ktorý vypína motor počas státia. Jednak znižuje spotrebu paliva a produkciu emisií, keď nie je auto v pohybe, a prispieva k zníženiu hlučnosti v mestách. Tento systém patrí medzi najrýchlejšie a najefektívnejšie vôbec, pokiaľ ide o logiku vypínania a rýchlosť štartovania. 

    Uvoľnením brzdového pedála sa motor znovu naštartuje nepozorovane a rýchlo.

    ROZMERY

    • /image/40/2/peugeot_suv2008_layout-14_1-2.83402.jpg

      DLŽKA

    • /image/40/4/peugeot_suv2008_layout-14_2-2.83404.jpg

      INTERIĚR

    • /image/40/6/peugeot_suv2008_layout-14_3-2.83406.jpg

      BATOŽINOVÝ PRIESTOR