/image/29/7/peugeot-308gti-2017-201-fr.272297.jpg

NOVÝ PEUGEOT 308 GTi

Chassis and engine adjustment controls, exhaust sound, suspension, braking, etc. All the technological features are brought together to embody the essence of the sporty spirit as seen by PEUGEOT SPORT.

ZDOKONALENÝ VÝKON

/image/31/1/peugeot-308gti-2017-423-fr.272311.jpg

EPICENTRUM ÚČINNOSTI A VÝKONNOSTI

Aby mohol PEUGEOT 308 GTi využiť plný potenciál podvozku, PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT pod svojou kapotou poháňa benzínový motor THP 270 S&S (stop and start): kované hliníkové piesty, segmentované a zosilnené spojovacie tyče, tyčové ložiská s polymérovým výstupkom, vystužené skrutky spojovacej tyče.

Využitím skúseností našich technikov je 200 kW výkon a krútiaci moment 330 Nm dokonale dávkovaný, dokonca aj pri najvyššej rýchlosti, vďaka špecifickému dizajnu regulačného ventilu odpadových vaní (alebo turbovrtulového ventilu).

/image/31/2/peugeot-308gti-2015-082-fr.272312.jpg

KOVANÉ PRE VYTRVALOSŤ

Na posilnenie vysokého krútiaceho momentu, ktorý dosahuje maximálne 330 Nm, bola posilnená šesťstupňová manuálna prevodovka. Jej dve hriadele sú teraz striekané a pastorky sú povrchovo tvrdené hlbokou karbonitáciou.

Tento termo-chemický proces posilňuje prevodovku voči opotrebovaniu a únave, zvýšením obsahu uhlíka a dusíka. Nakoniec hriadeľ, ktorý vychádza z prevodovky, bol skrátený, aby pomohol zrýchleniu radenia.

PRIPRAVENÉ SPOLOČNOSŤOU PEUGEOT SPORT

/image/31/3/peugeot-308gti-2017-011-fr.272313.jpg

ŠPORTOVÝ CHARAKTER

S vysokou vytrvalosťou na každej úrovni ponúka nový PEUGEOT 308 GTi pozoruhodné možnosti. Umiestnené na mieste posuvnými prvkami s priemerom 38 a 41 mm, 380 mm predné brzdy sú vetrané a namontované na hliníkovú misku. Zadné brzdy s priemerom 268 mm sú presné a účinné.

/image/31/4/peugeot-308gti-2015-077-fr.272314.jpg

PORADÍ SI S KAŽDÝM TYPOM CIEST

Predné vertikálne zavesenie má špecificky vstavané prvky: prispôsobenú tuhosť odpruženia, kalibrovaný tlmič s hydraulickým tlmiacim dorazom na obmedzenie hluku, progresívny doraz bŕzd.

Aby bola lepšia zhoda so zadnou nápravou, je ochranná lišta proti prevráteniu viac tvárnejšia. Na zadnej náprave bola zvýšená tuhosť priečneho nosníka a filtrov, ktorá stúpala od 30 do 500 daN/mm pozdĺž bočnej osi a 170 až 490 daN/mm pozdĺž zvislej osi.

PRECÍZNY MECHANIZMUS

/image/31/6/peugeot-308gti-2015-070-fr.272316.jpg
/image/31/5/peugeot-308gti-2015-067-fr.272315.jpg

TORSEN® DIFERENCIÁL SO ZVÝŠENÝM TRENÍM

Vstavaný do prevodovky a elektronicky asistovaný, diferenciál Torsen® so zvýšeným trením zaručuje optimálny prenos krútiaceho momentu pre perfektnú priľnavosť.

Elektronický softvér je presne to, čo by sa dalo očakávať od auta s takýmto športovým charakterom. Pravidlá elektronickej asistencie pre vodičov boli špeciálne navrhnuté tak, aby sa spojili s diferenciálom Torsen® so zvýšeným trením. Vychádzajú tiež z nových pravidiel kontroly trakcie pre optimálnu aktiváciu. Športový štýl systému ESP (Electronic Stability Programme) vytvára väčšiu šírku, a predovšetkým zvýšenie driftu na cestách. ESP okrem toho ponúka úplne prepínateľný režim prevádzky.

VŽDY NÁJDE NAJLEPŠIU STOPU

/image/31/7/peugeot-308gti-2017-422-fr.272317.jpg

Nový model 308 GTi by PEUGEOT SPORT ponúka maximálnu priľnavosť so svojim širokým rázvorom (1570 mm vpredu a 1554 mm vzadu). Je vybavené pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 235/35 R19, ktoré poskytujú optimálnu trvanlivosť.

Deformovateľná torzná zadná náprava zakončuje vytvorenie dokonalého vyváženia v kombinácii s extrémnou ľahkosťou.