/image/37/4/header.100374.jpg

EFEKTIVITA

Ochrana životného prostredia vždy bola pre značku PEUGEOT prioritou. Pre vývojových pracovníkov a návrhárov značky sa ekologický záväzok stal výzvou, ktorá priniesla celú radu efektívnych riešení, ich cieľom je znížiť dopad na životné prostredie.

Motory PureTech

/image/37/5/1_2lpuretech_1408tech002bis.100375.jpg

PEUGEOT predstavuje svoju novú radu trojvalcových motorov PureTech: spojenie efektivity a špičkových technológií. Tieto benzínové motory sú ľahšie a kompaktnejšie, čo vedie k zvýšeniu ich energetickej účinnosti. Ich výkonnosť je založená tiež na optimalizácii spaľovania a obmedzení strát vznikajúcich trením.

Motory PureTech Vám už od nízkych otáčok motora poskytujú jedinečné potešenie z jazdy. S točivým momentom 230 Nm, ktorý je vo výkonnejších verziách k dispozícii už od 1750 ot/min, tieto motory ponúkajú najlepší pomer točivý moment v nízkych otáčkach /výkon na trhu. 95% točivého momentu je navyše využiteľný v rozmedzí 1500 ‑ 3500 ot/min, čím je chod motora a jeho používanie vo všetkých okolnostiach optimálne.

Okrem vynikajúcich prevádzkových charakteristík a výkonu sú tieto nové motory tiež veľmi úsporné. V porovnaní s rovnako výkonnými štvorvalcovými motormi dochádza k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2 až o 25%. Pri rovnakej miere komfortu riadenia ušetríte približne 1,5 l  na 100 km. A bol to práve nový motor PureTech, s ktorým nový Peugeot 308 pokoril svetový rekord ‑ najdlhšia vzdialenosť, ktorú auto prejde na jednu nádrž.

Motory BlueHDi

i

PEUGEOT, tvorca najefektívnejšieho systému na znižovanie emisií na trhu aj naďalej potvrdzuje svoje vedúce postavenie v oblasti vývoja ekologicky účinných riešení. BlueHDi je označenie, ktoré nesú dieselové motory Euro 6 značky Peugeot spojujúce vysoký výkon a nízke emisie.

Technológia BlueHDi je exkluzívne prepojenie oxidačného katalyzátora, selektívnej katalytickej redukcie SCR (Selective Catalytic Reduction) a filtra pevných častíc FAP s aditívom, ktoré umožňuje zásadné obmedzenie emisie oxidov dusíka ‑ o viac než 90%, znížiť emisie CO2 až na 82 g/km, optimalizovať spotrebu paliva a eliminovať nespálené častice vo výfukových plynoch dieselových motorov na hranici merateľnosti (99,9%).

Technológia BlueHDi spĺňa emisnú normu Euro 6, ktorá pre novo uvedené modely platí od septembra 2014 a pre všetky ostatné nové vozidlá od septembra 2015. Bude sa používať pri všetkých dieselových motoroch značky a pre splnenie budúcich emisných noriem predstavuje najlepší potenciál.

EAT6 automatická prevodovka

/image/37/6/eat6_1408tech001bis.100376.jpg
/image/37/7/308sw_1401pc066.100377.jpg

Nová šesťstupňová automatická prevodovka EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) Vám poskytne maximálne potešenie pri jazde a súčasne vie optimalizovať spotrebu paliva. Bola vyvinutá s cieľom zásadne znížiť emisie CO2 a poskytnúť vodičovi vysoký komfort.

Technológia Quickshift zabezpečuje veľmi plynulé riadenie a rýchlosť prevodov na najlepšej úrovni na trhu.

Rozdiel v produkcii emisií sa v porovnaní s manuálnou prevodovkou znížil na 5 g/km (s rovnakým pneumatikami) a pre vodiča sa tak z pohľadu komfortu jazdy a spotreby paliva prevodovka EAT6 stáva veľmi zaujímavou alternatívou.

Systém Stop & Start

Stop&Starti, ktorý nájdeme pri benzínových motoroch poslednej generácie priamo v názve motorov, sa pri dieselových motoroch skrýva pod názvom e‑HDi. Ide o systém prispôsobený jazde v mestskej premávke, ktorý automaticky vypne motor vždy, keď auto zastaví ‑ napríklad na Stop alebo na červenú. Keď sa chce vodič rozbehnúť, motor sa okamžite znovu naštartuje.
Táto technológia prináša niekoľko výhod: znižuje spotrebu paliva (v hustej mestskej premávke v porovnaní s klasickým motorom až o 15%), emisie CO2 (nulové emisie vo fáze s vypnutým motorom) a eliminuje hluk pri státí. S motorom e‑HDi spojíte ekologickú účinnosť s komfortom riadenia! A aby vyhovoval naozaj všetkým situáciám, je možné systém Stop&Start kedykoľvek vypnúť.

Znižovaníe hmotnosti

i

Už žiadna nadváha! Pri vývoji svojich nových modelov využíva PEUGEOT všetky svoje inžinierske znalosti, aby ponúkol vozidlá s čo najkompaktnejšími rozmermi a najnižšou hmotnosťou. Všetky komponenty používajú technické riešenia a súčiastky boli navrhnuté s cieľom dosiahnuť maximálneho zníženia celkovej hmotnosti vozidla.

Výsledkom je odľahčenie vozidla, ktoré prináša nižšiu spotrebu paliva a emisie CO2 bez vplyvu na bezpečnosť a výkon vozidla.

Spotreba v reálnej prevádzke

Aby sme vedeli podávať kvalitnejšie informácie našim klientom, PSA Group sa rozhodla získať prístup do nezávislého a certifikovaného merania skutočnej spotreby paliva.
Táto iniciatíva bola vyvinutá v spolupráci s nezávislou spoločnosťou Transport & Environment a La fédération France Nature Environnement. Spoločne určili protokol na meranie skutočnej spotreby paliva, schválenej Bureau Veritas. Tento protokol sa skladá z merania spotreby v reálnej premávke, počas 92,3 km prejdených na rôznych typoch ciest : mesto, mimo mesta a diaľnica. Skúmané vozidlá jazdia na otvorených cestách v bežnej premávke. Vo vozidlách sú pasažieri, batožina, spustená klimatizácia alebo kúrenie.
PSA Group preukazuje takto svoju transparentnosť voči zákazníkom.

HYbrid4

/image/37/9/peugeot_gam_2013_003_fr.100379.jpg
/image/38/0/3008hybrid4_1007tech_dbis.100380.jpg
/image/38/1/peugeot_3008hy4_2013_028_fr.100381.jpg

PEUGEOT so svojím motorom HYbrid4 dokázal, že rešpekt voči životnému prostrediu a intenzívnejším pocitom z jazdy sa môžu harmonicky dopĺňať.

Technológia HYbrid4, to nie je len prvé vozidlo s hybridným pohonom s kombináciou spaľovacieho a elektrického motora na svete, ale tiež systém, ktorý umožňuje zvoliť si režim pohonu podľa podmienok jazdy.

Jeho ovládanie a používanie je veľmi ľahké. Otočným ovládačom na stredovom paneli zvolíte jeden zo 4 režimov: Auto (bežné podmienky a striedavé používanie elektrického a dieselového motora), Sport (dynamickejší prejav), Elektrický (tichý chod bez emisií pre jazdu v mestskej premávke) a pohon všetkých 4 kolies (pre lepšiu mobilitu na akomkoľvek povrchu).

Hybrid Air

/image/38/2/208hybridfe_1302cgi002.100382.jpg

Hybrid Air je nový hybridný pohon, ktorý spája najnovšie generácie benzínových trojvalcových motorov so stlačeným vzduchom.
Inteligentný a inovatívny HYbrid Air sa prispôsobí štýlu jazdy každého vodiča.
V závislosti na situácii a na Vašom spôsobe jazdy si motor automaticky vyberie najvhodnejší režim: stlačený vzduch (nulové emisie), benzín alebo kombinované fungovanie.

Pri jazde v meste je 80% času aktívny režim stlačený vzduch. Mimo mesta ‑ na diaľnici dostáva naopak prednosť benzínový pohon. Táto technológia predstavuje zásadné zníženie spotreby paliva a emisií CO2 a predstavuje dôležitý míľnik na ceste k magickej hranici 2,0 l/100 km.

Elektrický pohon

/image/38/3/ion_2010_041_fr.100383.jpg

Ľahké úžitkové vozidlá, osobné automobily, skútre a bicykle ‑ k dnešnému dňu je Peugeot jediným výrobcom, ktorý ponúka kompletnú radu úplne elektrických vozidiel.

Nulové emisie CO2 za jazdy a veľmi nízke prevádzkové náklady... okrem toho, že sú tieto vozidlá mimoriadne ekologicky šetrné, ponúkajú tiež príjemné riadenie, sú tiché a bez vibrácií.

Zoznámte sa s Peugeot i0n, malým mestským vozidlom so 100% elektrickým pohonom, ktorý je pre jazdu v meste ako stvorený a novým modelom Partner Electric, elektrickou dodávkou určenou pre podnikanie v meste.

Základným článkom pohonu sú moderné lithium‑iontové batérie, ktoré je možné z domácej siete alebo zo špeciálnych nabíjacích staníc dobiť.

Vozidlá i0n a Partner Electric vie využiť aj energie, ktoré získavajú energiu pri spomaľovaní alebo brzdení. Dojazd vozidla sa tak predlžuje až na 150 km (170 km pre Partner Electric). a k tomu ešte systém Stop&Start... k dispozícii budete mať rozhodne viac, než pre každodenné pravidelné jazdy potrebujete.

FAP

FAP (aditívny filter pevných častíc) je riešenie, ktoré PEUGEOT zaviedol pri dieselových motoroch, aby vyriešil emisie pevných nespálených častíc. Filtrom sú dnes vybavené prakticky všetky modely rady PEUGEOT poháňané HDi motormi. Jedná sa o samočistiace zariadenia, ktoré znižujú prítomnosť nespálených častíc vo výfukových plynoch dieselových motorov až na hranici merateľnosti (0,0004 g/km).

Systém funguje v dvoch fázach: pevné častice sú najprv zachytené filtrom z karbidu kremíka a potom sú po niekoľkých sto kilometroch v rámci tzv. regenerácie pri veľmi vysokej teplote spálené. Regenerácia filtru prebieha automaticky bez toho, aby o tom vodič vedel.