/image/54/7/308_r_hybrid.91547.jpg

VYSOKO VÝKONNÝ MOTOR

"To, že sme boli schopní dosiahnuť takýto výkon vo vozidle zo segmentu C, len potvrdzuje náš postoj k výzvam a našu túžbu po dokonalosti. PEUGEOT 308 T HYbrid je členom veľmi exkluzívneho klubu áut, ktoré dosahujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy."

Jean-Philippe Delaire, PEUGEOT Sport, Hlavný vývojár PEUGEOT 308 R HYbrid.

VYVÍJANIE V PEUGEOT SPORT

PEUGEOT Sport využil svoje skúsenosti z technológií a úspešnosť vo vývoji závodných motorov pri každom komponente v 308 R HYbrid. Pohon vozidla pramení z troch zdrojov sily:

- 4-valcový benzínový motor 1.6L THP 207k S&S, s najlepším pomerom sily a veľkosti na svete.
- elektrický motor so silou 85 kw / 115k, prepojeným so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
- rovnaký elektrický motor pre pohon zadnej nápravy.

Pre dokonalé a dynamické ovládanie, bola hmotnosť auta znížená na minimum. Lítiovo-iónová 3 kW batéria má výborný pomer medzi silou a veľkosťou a bola umiestená pod zadnými sedadlami miesto palivovej nádrže. 50 L nádrž sa nachádza v kufri nad zadným elektrickým motorom s dvoma transformátormi. Pri dosiahnutí svojho cieľa, inžinieri PEUGEOT Sport úplne predizajnovali spodok nádrže, aby dokonalo kopírovala technické komponenty v aute. Preto sa auto zvýšilo o par milimetrov a prispelo sa tak ku zvýšeniu výkonu.

Vďaka pohonu všetkých kolies, je ovládanie PEUGEOT 308 R HYbrid veľmi presné a to najmä v zákrutách. Silný výkon auta musí byť kompenzovaný aj kvalitným brzdovým systémom - 380 mm prevetrávané disky vpredu uchytené štyrmi piestmi; a 290 mm disky vzadu. Brzdové disky sa však nie vždy používajú pri brzdení, pretože pri vysokej rýchlosti- od 250 km/h, auto brzdí cez elektrické motory. Chráni to nie len brzdové disky a páčky, ale regeneratívny brzdový systém je tiež jeden z troch spôsobov nabíjania batérie.