L500 R HYbrid: BUDÚCNOSŤ MOTOR ŠPORTU PEUGEOT

PRETEKÁRSKY KONCEPT

PEUGEOT L500 R HYbrid objíma asfalt aby tak dosiahol plné využitie svojho jazdného potenciálu. So svojou širokou stopou, nízkou karosériou a hmotnosťou - na výšku má iba jeden meter a váži len 1000 kg, je PEUGEOT L500 R HYbrid stvorený pre rýchlosť: na to aby dosiahol 100 km/h mu stačí len 2.5 sekundy a prejsť 1000 metrov je schopny za 19 sekúnd. Vyvinutý PEUGEOT Sport tímom, 500 koňový plug-in hybrid na benzínovom základe disponuje dvomi elektromotormi (jeden vpredu, jeden vzadu) a 270 koňovým benzínovým motorom. Spojením týchto agregátov vozidlo získava maximálny krútiaci moment 730 Nm. Štýlovo-elegantné, hladké línie tiahnuce sa od značky leva na maske chladiča až po zadné aerodynamické rysy (poklona jeho storočnému predkovi) zdôrazňujúce tri zadné svetlá v tvare pazúrov, odvolávajúce sa na dnešnú identitu značky PEUGEOT

HOLOGRAFICKÝ PEUGEOT i-COCKPIT®

L750 R HYbrid

Pretekárske auto PEUGEOT L500 R HYbrid je navrhnuté tak aby bol vodič jeho súčasťou, dizajnéri vytvorili jedinečný interiér pripomínajúci kapsulu, ktorý umocňuje zážitok z jazdy.

Skrz tento perspektívny koncept, zastáva technológia PEUGEOT i-Cockpit radikálny postoj v oblasti motoršportu - malý volant zakotvený v konštrukcií, dva hologramy vychádzajúce z diskov na palubovej doske ukazujúce informácie. V neúnavnej snahe o čo najlepšiu aerodynamiku, tím PEUGEOT premenil pôvodnú dvojsedadlovú kabinu L45ky na jednosedadlovú, ktorá ponúka virtuálneho co-pilota, zosilňujúceho zážitok z pretekárskej jazdy cez headset s virtuálnou realitou.

L500 R HYbrid je PEUGEOT budúcnosti

POCTA STATOČNOSTI ZNAČKY PEUGEOT

L750 R HYbrid

PEUGEOT L500 R HYbrid je poctou pre L45 a slávnu minulosť značky Peugeot v USA, kde Lev získal tri víťazstvá v 500 mílovom preteku na okruhu v Indianapolis, druhom najstaršom okruhu na svete.  L45 (pre 4,5 litra) vychádzajúce z L76, zostavené v roku 1912 tímom neohrozených mladých jazdcov zvaných "Charlatans", ktorí zostavili sériu pretekárskych áut vytvárajúcich novú éru v dizajne pretekárskych motorov, do roku 1919. L76 bol prvý automobil na svete, využívajúci štvorvalcový motor so štyrmi ventilmi na valec a dvojitým vačkovým hriadeľom. Takisto ako prvé dosiahlo rýchlosť 190 km/h. Za volantom prvých pretekárskych áut Peugeot - L76, L57, L3 a L45 - získavali Charlatans na svetových pretekárskych dráhach úspech za úspechom. Vodiči Georges Boillot, Jules Goux, Paolo Zuccarelli a mechanik Ernest Henry, boli známi pretrvávajúcou túžbou pre odvážne inovácie. Skorá tímová výhra v Amerike odštartovala šnúru neuveriteľných vítazstiev pre PEUGEOT Sport v USA: Ari Vatanen v roku 1988 a Robby Unser v 1989 vyhrali legendárny pretek do vrchu Pikes Peak s vozidlom PEUGEOT 405 T16, Sebastienov Loebov PEUGEOT 208 T16 vytvoril svetový rekord v roku 2013, keď dokázal dosiahnuť 20 kilometrov vzdialený vrchol Pikes Peak za 8’13”878. V dobývaní motoršportu si Peugeot nedal nikdy pauzu, svedčia o tom napríklad aj štyri výhry Stéphana Peterhansela v ralley Dakar za roky 1987 až 1990.

,,S PEUGEOT L500 R HYbrid vzdávame hold pretekárskej histórií PEUGEOT, ktorá sa datuje od začiatku 20. storočia. Inšpirovaní týmto duchom výkonnosti a inovácie sme chceli vyjadriť elegantný a technologický pohľad na budúcnosť automobilového športu PEUGEOT"

Matthias Hossann, vedúci oddelenia konceptových vozidiel a technologického pokroku

L750 R HYbrid, GRAN TURISMO SPORT ULTIMATE VERZIA

Pri príležitosti vydania novej exkluzívnej videohry pre PlayStation®4 Gran Turismo Sport, 18. októbra 2017 predstavili PEUGEOT a PEUGEOT SPORT svoju novú, uhladenejšiu a športovejšiu verziu tohto konceptu. PEUGEOT L 750 R HYbrid Vision Gran Turismo.

Vďaka úsiliu o vyššiu efektivitu spoločnosť PEUGEOT vybavila model L750 R HYbrid Vision Gran Turismo motorom s vnútorným spaľovaním a elektromotorom. Zážihový motor produkuje 580 koňských síl a najvyššiu rýchlosť motora 10 000 ot / min. To je podporené elektrickým motorom s výkonom 170 koní, čím PEUGEOT L750 R HYbrid Vision Gran Turismo získal celkom 750 koňských síl. Elektromotor je poháňaný kvapalinou chladenou lítium-iónovou batériou. Sekvenčná 7-stupňová prevodovka je špičkovou technológiou vo svete pretekania. Celá zostava motora a prevodovky je namontovaná na zadnej náprave.

S hmotnosťou len 825 kg - o 175 kg ľahší ako PEUGEOT L 500 R HYbrid -  sa dostanete z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy. Bez ohľadu na to, ktorý z dvoch konceptov si vyberiete, oba tieto závodné stroje sú dokonale prispôsobené 17 miestam a mnohým tratiam, ktoré sú k dispozícii v videohre Gran Turismo Sport.