Nový PEUGEOT 308, ďalší technologický pokrok

PEUGEOT píše druhý diel svojho best‑selleru, z ktorého od uvedenia na trh vyrobil už viac ako 760 000 kusov. Nový PEUGEOT 308 je dielom novej ságy s mottom: neustále hľadanie dokonalosti.

Tento nový PEUGEOT 308 je významným medzníkom v ponuke značky PEUGEOT s koncentráciou nových technológií v novom prostredí s ešte elegantnejším štýlom.

Vozidlo je jednoznačne zamerané na budúcnosť: ponuka konektivity sa rozširuje o Mirror Screen, telematika na palube obsahuje kapacitný displej a 3D online navigáciu. 

Nový PEUGEOT 308 je vybavený všetkými systémami pomoci pri riadení, ktoré boli nedávno predstavené v SUV PEUGEOT 3008 a 5008. S týmito novými systémami sa jednoznačne umiestňuje na najlepšie pozície na trhu.

Nový PEUGEOT 308 prichádza s jedinečnou ponukou pohonných jednotiek vo svojom segmente. Dynamické vlastnosti nového PEUGEOT 308 zdôrazňuje nová 8‑stupňová automatická prevodovka spojená s dieselovým motorom Diesel BlueHDi 180 S&S alebo s novým motorom Diesel BlueHDi 130 S&S. Peugeot vďaka týmto novým efektívnym motorom s novým systémom znižovania emisií benzínových aj dieselových motorov predbieha zavedenie budúcej emisnej normy EURO 6.c.

Karoséria so zvýraznenou dynamikou

Nový PEUGEOT 308 predstavuje plynulý a elegantný štýl. Tento štýl je spoločný pre všetkých šesť úrovní výbavy: Access, Active, Allure, GT Line, GT, GTi. Karosérie hatchbacku aj SW ponúkajú vyvážené proporcie. Nový Peugeot 308 si vďaka krátkym predným a zadným previsom zachováva vynikajúcu ovládateľnosť. Línie, ktoré presne kopírujú mechaniku, vyžarujú robustnosť a dynamiku.

Vpredu nová horizontálna kapota prechádza do vertikálnej masky chladiča. Pri všetkých verziách je Lev umiestnený v strede masky a názov PEUGEOT sa nachádza v hornej lište. Na všetkých výbavových úrovniach je svetelný podpis s LED diódami súčasťou svetlometov a dodáva novému PEUGEOT 308 pohľad šelmy. Nový predný halogénový svetlomet s eliptickým modulom je k dispozícii na prvých troch výbavových úrovniach. Vyššie výbavové úrovne GT Line, GT a GTi majú 100% LED svetlá.

Dva nové nárazníky sú mimoriadne dynamické a zdôrazňujú charakter nového PEUGEOT 308: jedna varianta je určená pre výbavové úrovne Access, Active a Allure a druhá varianta je vyhradená pre GT Line, GT a GTi. Účinné chladenie motora zabezpečujú tri veľkorysé otvory v spodnej časti. Hmlovky sú umiestnené v bočných otvoroch.

Na úrovni Allure  je nový PEUGEOT 308 v ponuke s tromi druhmi hliníkových  ráfikov:

  • v štandardnej výbave: 16‘‘ „ZYRCON“. Tieto disky majú pozoruhodné Cx. Prispievajú k zvýšeniu účinnosti a k zníženiu spotreby paliva,
  • ako voliteľná výbava: 16‘‘ nové dvojfarebné disky s diamantovým brúsením „JADE“,
  • ako voliteľná výbava: 18‘‘ dvojfarebné disky s diamantovým brúsením „SAPHIR BLACK“.

Aby mohlo byť vozidlo vybavené novými motormi spĺňajúcimi emisnú normu EURO 6.c, veko palivovej nádrže nového PEUGEOT 308 prešlo vývojom: predtým bolo kruhového tvaru a teraz je obdĺžnikové, aby v ňom mohlo byť zabudované hrdlo na dopĺňanie AdBlue®.

Vzadu je svetelný podpis s tromi neustále rozsvietenými pazúrmiNa hatchbacku je kryt svetla zatmavený, čím je zdôraznená jeho dynamika.

Nový PEUGEOT 308 je od uvedenia na trh v ponuke s desiatimi farbami karosérie vrátane novinky béžovej Beige Pyrite, ktorá nahradila sivú Gris Aluminium. Legendárna verzia GTi prichádza s novou verziou exkluzívnej Coupe franche, ktorú tvorí kombinácia dvoch farieb: modrej Bleu Magnetic a čiernej Perla Nera.

Hodnotný a čistý cockpit

Nový PEUGEOT 308, posilnený svojím úspechom, má vylepšený interiér vozidla, ktorý prešiel vývojom a ťaží zo svojich silných stránok: 

  • exkluzívne miesto vodiča vďaka PEUGEOT i‑Cockpit®. Kompaktný volant a prístrojová doska vo výške očí prinášajú nové pocity z jazdy,
  • nový ovládač automatickej prevodovky  Shift and Park by wire pre EAT8,
  • nový kapacitný dotykový displej, ktorý okrem iného umožňuje ovládanie klimatizácie alebo 3D online navigácie TomTom Traffic,
  • kvalita materiálov a prepracovanie bez kompromisov,
  • nové čalúnenie na dvoch výbavových úrovniach :
    • Active:  poťah Meco Mistral s klasickým tvarom sedadla,
    • Allure: TEP / poťah Oxford s dynamickým tvarom sedadla (k dispozícii vo farbe Mistral alebo Guérande).

Konektivita a telematika

Od výbavovej úrovne Active má nový Peugeot 308 vo výbave dotykový displej poslednej generácieKapacitná technológia, je veľmi citlivá a ľahko sa používa, tak ako väčšina smartfónov. Displej je ideálne umiestnený na úrovni centrálnych vetracích otvorov, natočený smerom ku vodičovi, umožňuje čítanie informácií a rýchly prístup k dostupným funkciám.

3D online navigácia TomTom Traffic s hlasovým ovládaním umožňuje optimalizovať prepravu podľa aktuálnej premávky, ale tiež prijímať informácie v reálnom čase, ako sú počasie, čerpacie stanice alebo parkovanie. Po platnej registrácii môžu byť vďaka komunite TomTom®  zobrazené rizikové oblasti alebo dočasne nebezpečné oblasti.

Nový Peugeot 308 je vybavený funkciou Mirror Screen. Tá umožní kopírovať displej smartfónu na dotykový displej vozidla, aby sa kompatibilné aplikácie využívali čo najlepšie. V čase, keď sa smartfón stal skutočným predĺžením nás samých, funkcia Mirror Screen umožňuje reálnu kontinuitu jeho používania vo vozidle. Z bezpečnostného hľadiska môže byť telefón uložený v úložnom priestore v stredovej lakťovej opierke a obľúbené aplikácie môžu byť naďalej používané. Prístup ku všetkým ovládacím prvkom môže byť hlasový jednoduchým stlačením tlačidla, ktoré je umiestnené na konci ovládača smeroviek. Rozpoznávanie hlasu cez smartfón (S‑Voice Android a Siri od Apple) sa potom použije na telefonovanie, písanie textových správ alebo diktovanie adresy pre navigáciu. Tento systém triple play je kompatibilný s protokolmi Mirrorlink®, Android Auto® a Apple CarplayTM.

Najnovšie systémy pomoci pri riadení

Nový Peugeot 308 disponuje najnovšou generáciou systémov pomoci pri riadení, ktoré boli nedávno predstavené na modeloch SUV Peugeot 3008 a 5008.

Active Safety Brake a  Distance Alert

Funkcia Upozornenie na riziko kolízie  (Distance Alert) upozorní vodiča, že jeho vozidlo sa môže dostať do kolízie s vozidlom, ktoré je pred ním alebo s chodcom v jeho zóne dosahu.

Ak po upozornení reakcia vodiča na brzdovom pedáli nie je dostatočne rýchla, Active Safety Brake (automatické núdzové brzdenie) zasahuje okamžite. Výrazným znížením rýchlosti vozidla môže byť riziko zrážky eliminované alebo značne znížené. Detekované sú stojace vozidlá alebo vozidlá idúce v rovnakom smere jazdy, ale aj chodci  prítomní na ceste. Bicykle, motocykle, zvieratá alebo predmety nachádzajúce sa na vozovke nie sú zistené.

Podmienky fungovania systému Active Safety Brake nového Peugeotu 308 sú nasledovné:

  • Ak je zistené vozidlo v pohybe: rýchlosť vozidla je medzi 5 km/h a 140 km/h.
  • Ak je zistené stojace vozidlo: rýchlosť je menej ako 80 km/h.
  • Ak je zistený chodec, rýchlosť neprekračuje 60 km/h.

Systém detekcie neúmyselného vybočenia z jazdného pruhu je systém, ktorý pomocou kamery rozpoznáva plné a prerušované čiary na vozovke, a upozorní na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu. V prípade zníženej pozornosti vodiča a ak je rýchlosť vozidla viac ako 80 km/h, systém vydáva akustické a vizuálne upozornenia.

Pri rýchlosti medzi 65 km/h a 180 km/h, Systém detekcie neúmyselného vybočenia z jazdného pruhu zároveň vykoná nápravu smerovania vozidla: akonáhle systém identifikuje riziko neúmyselného vybočenia z jazdného pruhu vyznačeného na zemi, postupne riadenie posúva na opačnú stranu, aby vozidlo ostalo vo svojom jazdnom pruhu. Na druhej strane ak chce vodič zachovať pôvodnú trajektóriu, stačí pevne držať volant. Ak vodič zapol smerovky, systém sa pri zmene jazdného pruhu automaticky vypne.

Tento systém je možné na žiadosť vodiča deaktivovať stlačením ovládača naľavo od volantu. Je potrebné ovládač dlho podržať. V prípade deaktivácie sa na ovládači rozsvieti oranžová LED dióda.

Asistent pozornosti vodiča

Nový Peugeot 308 má v štandardnej výbave systém Upozornenie na prestávku: varuje vodiča po 2 hodinách nepretržitej jazdy pri rýchlosti rovnej alebo vyššej ako 65 km/h, aby si urobil prestávku.

Tento systém dopĺňa funkcia Asistent pozornosti vodiča. Pomocou kamery na čelnom skle vozidlo analyzuje trajektóriu. Systém vyhodnotí stav pozornosti vodiča podľa odchýlok trasy oproti vodorovnému značeniu na zemi. Môže byť spustených niekoľko úrovní zvukových a vizuálnych výstrah (napríklad: „Dávajte pozor!“ alebo „Spravte si prestávku!“).

Automatické zapínanie diaľkových svetiel

Kamera v hornej časti čelného skla analyzuje svetelné zdroje a automaticky prepína diaľkové a stretávacie svetlá v závislosti od svetelných a dopravných podmienok. Čas používania diaľkových svetiel je optimalizovaný bez osvetlenia ostatných vozidiel.

Čítanie značiek s odporúčanou maximálnou rýchlosťou

Kamera umiestnená v hornej časti čelného skla umožní rozpoznať a prečítať značky upozorňujúce na zníženú povolenú rýchlosť a koniec tohto zníženia,  a zobraziť ich na prístrojovej doske. Systém berie do úvahy informácie o obmedzení povolenej rýchlosti, ktorá je zaznamenaná v kartografii navigácie. Špecifické obmedzenia rýchlosti, ako napríklad tie, ktoré sa týkajú nákladných vozidiel, nie sú zobrazené. Vodič sa môže rozhodnúť, či prispôsobí rýchlosť tej, ktorú systém odporúča a ktorú prečítala kamera, stlačením tlačidla „MEM“ na ovládači tempomatu / obmedzovača rýchlosti.

Adaptívny tempomat s funkciou Stop (s automatickou prevodovkou) alebo s funkciou 30 km/h (s manuálnou prevodovkou)

Vozidlo je vybavené radarom, ktorý je umiestnený v  strede predného nárazníka, s dosahom maximálne 150 metrov.  Adaptívny tempomat poskytuje dve funkcie:

  • Automaticky udrží rýchlosť vozidla  na hodnote, ktorú nastavil vodič,
  • automaticky prispôsobí  vzdialenosť od vozidla idúceho pred ním.

Tento systém zistí vozidlo idúce pred ním v rovnakom jazdnom pruhu. Automaticky prispôsobí rýchlosť vozidla tej, akou ide pred ním idúce vozidlo,  brzdí motorom a brzdami  (rozsvietia sa brzdové svetlá):

  • ak vozidlo, ktoré je pred ním ide pomalšie, systém pomocou funkcie Stop spomalí alebo úplne zastaví vozidlo,
  • ak vozidlo pred ním zrýchli alebo zmení jazdný pruh, tempomat postupne zrýchli až dosiahne pôvodne nastavenú rýchlosť,
  • ak vodič aktivuje smerovku, aby predbehol pomalšie vozidlo, systém umožní dočasne sa priblížiť k vozidlu idúcemu pred ním, aby ho mohol predísť, avšak neprekročí nastavenú rýchlosť.

Systém pomocou funkcie Stop brzdením úplné zastaví vozidlo a udrží ho nehybné. Tempomat sa pozastaví.

Systém pomocou funkcie 30 km/h po brzdení zníži rýchlosť vozidla pod 30 km/h, tempomat sa pozastaví, vodič musí prevziať riadenie, zošliapnúť spojku a brzdiť, až kým vozidlo nezastaví.

Táto funkcia je dostupná až do rýchlosti 180 km/h.

Systém sledovania mŕtveho uhla

Pri rýchlosti medzi 12 km/h a 140 km/h, tento systém upozorní vodiča na prítomnosť iného vozidla v zóne mŕtveho uhla, ak toto vozidlo predstavuje potenciálne riziko.

Upozornenie je vo forme svetielka, ktoré sa rozsvieti na spätnom zrkadle na tej strane, ktorej sa to týka, akonáhle je tam zistené vozidlo (automobil, kamión, motorka).

Tento systém  funguje v spolupráci so Systémom upozornenia na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu: okrem svetelného znamenia v spätnom zrkadle, bude pociťovaná korekcia trasy, ak vozidlo prejde cez čiaru so zapnutými smerovkami, aby pomohli vodičovi vyhnúť sa kolízii.

Visiopark 1

Vozidlo je vybavené kamerou so 180° zorným uhlom, ktorá je umiestnená na výklopných dverách kufra. Tento systém umožňuje vidieť na dotykovom displeji blízke okolie vášho vozidla. Senzory pomoci pri parkovaní dopĺňajú informáciu o pohľade na vozidlo z vrchu. Pohľad na vozidlo zhora a jeho blízke okolie je zobrazený v reálnom čase a priebežne počas manévrovania. Umožňuje 360° zorný uhol.

Toto premietanie uľahčuje nájsť správne postavenie na zaparkovanie vozidla a zobraziť okolité prekážky.

Park Assist

Vďaka bočným ultrazvukovým senzorom tento systém poskytuje aktívnu pomoc pri parkovaní:

  • zistí miesto na parkovanie  podľa veľkosti vozidla, pomocou senzorov zabudovaných v prednom a zadnom nárazníku
  • potom riadi volantom tak, aby zaparkoval na toto voľné miesto.

V prípade manuálnej prevodovky vodič ovláda zrýchlenie, brzdenie, radenie rýchlostných stupňov a spojku. S prevodovkou EAT8 vodič riadi len brzdenie. Počas fáz zaparkovania a vyparkovania systém vodičovi poskytuje vizuálne aj zvukové signály, aby bolo manévrovanie bezpečné. Vodič môže kedykoľvek prevziať kontrolu nad riadením uchopením volantu.

Park Assist prináša pomoc pri manévrovaní počas parkovania „paralelne“ (zaparkovanie alebo vyparkovanie) alebo „pozdĺžne“.

Nové pohonné jednotky

Nový PEUGEOT 308 ponúka nové benzínové a dieselové motory, ktoré sú stále efektívnejšie. Vodiči majú k dispozícii uznávané dynamické vlastnosti a nízku spotrebu paliva.

Pure Efficiency, dobrovoľné predčasné plnenie budúcich noriem Euro 6

Budúca emisná norma EURO 6.c bude platná od septembra 2017 a vyžaduje, aby emisie oxidov dusíka (NOx) v reálnych podmienkach neprekročili 2,1 násobok emisií zaznamenaných počas skúšok na skúšobnej lavici. Skupina PSA sa so svojimi novými revolučnými motormi už v súčasnosti zaväzuje dodržiavať koeficient 1,5, ktorý sa bude uplatňovať až v roku 2020. O tri roky skôr, nový dieselový motor prináša nový systém spracovania oxidov dusíka (NOx) s katalyzátorom so selektívnou redukciou (SCR) 2. generácie a s filtrom pevných častíc (DPF), ktorý je umiestnený čo najbližšie k motoru. Okrem 3‑cestného katalyzátora benzínový turbo motor s priamym vstrekovaním obsahuje filter pevných častíc (GPF)  na spracovanie CO2, NOx a aj častíc.

Nový motor PureTech 130 S&S BVM6: dvojité víťazstvo vo výkone a znížení spotreby

Nový PEUGEOT 308 je vybavený najnovším benzínovým motorom PureTech 130 S&S s priamym vstrekovaním. Táto nová verzia získala na výkone, dynamike a má nižšiu spotrebu.

Tento motor prešiel výrazným vývojom, čo umožnilo ešte efektívnejšie znížiť emisie škodlivých látok bez ohľadu na podmienky používania. Emisie sú spracované pri zdroji a vo výfuku:

  • adaptovanie dieselového filtra častíc na zníženie emisií častíc (účinnosť filtrácie je viac ako 75%),
  • účinnejší systém zníženia emisií vo všetkých životných situáciách vďaka lepšej termickej odolnosti materiálov, optimalizovanému riadeniu teploty výfuku a použitiu nových technológií katalyzátora,
  • optimalizované spaľovanie vďaka veľmi presnej kontrole zmesi vzduch/palivo použitím novej generácie kyslíkovej proporcionálnej sondy.

Okrem zlepšeného výkonu so zníženým časom odozvy, zníženie spotreby je rádovo o 4% v porovnaní s motorom PureTech 130 S&S EURO 6.b prostredníctvom optimalizácie účinnosti: cyklus s vysokou mierou recirkulácie výfukových plynov, vstrekovanie pod tlakom 250 barov, zníženie trenia, nová koncepcia turbokompresorov.

Nový PEUGEOT 308 predstavuje novú 6‑stupňovú manuálnu prevodovku spojenú s týmto novým motorom PureTech 130 S&S.  Prevodovka bola navrhnutá 100% digitálne. Toto umožnilo skrátiť čas koncepcie a simulovať maximum možností používania klientom. Okrem zníženia hmotnosti a zvýšenia výkonu, táto prevodovka BVM6 je rovnako kompaktná, ako BVM5. Ako dôsledok optimalizácie účinnosti jednotlivých súčastí je radenie rýchlostných stupňov pružnejšie a presnejšie.

Táto nová pohonná jednotka bude k dispozícii v  ponuke pre nový PEUGEOT 308 koncom roka 2017.

Nový Diesel BlueHDi 130 S&S: kompaktný, výkonný, efektívny

Nový PEUGEOT 308 je prvé auto skupiny PSA, ktoré je vybavené novým  motorom BlueHDi 130 S&S. Tak ako nová prevodovka BVM6 aj tento štvorvalcový motor bol 100% navrhnutý digitálne. Táto nová hnacia jednotka si vyžadovala takmer 200 nových patentov, ktoré podala skupina PSA.

Výkonnosť tohto motora je na rovnakej úrovni, ako motory vyššieho radu (motory s objemom 2.0), tento nový BlueHDi 130 S&S má o 10 koní viac v porovnaní s motorom BlueHDi 120 S&S, ktorý nahradil. Vysoký výkon je dosahovaný vďaka novej 16‑ventilovej hlave motora, ktorá poskytuje jazdné zážitky veľmi blízke tým z benzínových motorov. Nielen silnejší, ale aj úspornejší. Zníženie spotreby je rádovo o 4% až 6% v porovnaní s motorom BlueHDi 120 S&S, vďaka zníženiu objemu valcov, novému výmenníku s vysokou účinnosťou a novému revolučnému spaľovaciemu systému, ktorého geometria je patentovaná (geometria piestu víťazného PEUGEOT 908 na 24 hodín Le Mans).

Systém zníženia emisií bol slávnostne predstavený na novom motore BlueHDi 130 S&S. Prešiel vývojom tak, že tri roky vopred spĺňa budúci faktor komformity oxidov dusíka NOx, ktorý je stanovený na hodnotu 1,5 v roku 2020. Spracováva emisie pri zdroji a vo výfuku. Vďaka inovatívnemu rozloženiu a konštrukcii, účinnosť spracovania NOx je zlepšená a spotreba paliva je optimalizovaná. Systém spracovania emisií je kompaktnejší a spája do jedného celku katalyzátor, SCR (Selective Catalytic Reduction) a SCR s FAP (filter pevných častíc). Umiestnenie čo najbližšie k motoru umožňuje rýchlejší nábeh systému následného spracovania výfukových plynov. Odstránenie aditíva FAP umožňuje zníženie prevádzkových nákladov.  Údržba je pre zákazníka  jednoduchšia, pretože hrdlo na dopĺňanie AdBlue® je v blízkosti hrdla na dopĺňanie paliva.

Automatická prevodovka EAT8 s ovládaním Shift and Park by wire: revolučná v segmente

Exkluzívne v novom PEUGEOT 308 GT, dieselový motor BlueHDi 180 S&S je teraz spojený s automatickou prevodovkou EAT8 novej generácie, ktorá bola vyvíjaná v spolupráci s japonským špecialistom Aisin. Táto nová automatická prevodovka umožňuje znížiť spotrebu až o 7% v porovnaní s EAT6 a to vďaka:

  • prechodu na  8 rýchlostných stupňov,
  • zlepšeniu účinnosti s rozšírením funkcie Stop&Start až do 20 km/h,
  • zníženiu hmotnosti a kompaktnosti (do 2 kg v porovnaní s EAT6 s iso obvodom).

Ale táto nová automatická prevodovka ponúka viac než len 8 rýchlostných stupňov. V praxi je komfort používania nepopierateľný, pretože pohodlie radenia prevodových stupňov Premium  je dosiahnuté optimalizáciu zmeny krútiaceho momentu medzi motorom a prevodovkou, prechodom na 8 rýchlostných stupňov, čím sa znižuje skok v počte otáčok pri každej zmene rýchlostného stupňa. Menič krútiaceho momentu poskytuje pri každodennom používaní skutočnú radosť z komfortu jazdy ako pri rozbehu, tak aj počas manévrovania pri parkovaní.

Nový ovládač automatickej prevodovky Shift and Park by wire sa ľahko používa, vďaka elektrickému ergonomickému a jednoduchému ovládaniu je intuitívny. V štandardnej výbave, pádla pod volantom umožňujú manuálne radenie rýchlostných stupňov bez straty funkcie automatickej prevodovky. Z bezpečného hľadiska, funkcia Park sa automaticky aktivuje pri vypnutí motora. Riadenie smeru jazdy je teraz automatické počas používania systémov pomoci pri riadení Park Assist alebo Adaptívny tempomat s funkciou Stop, a bez akéhokoľvek zásahu vodiča.

308 GTi by PEUGEOT SPORT: nekompromisne športový

Nový PEUGEOT 308 GTi poskytuje maximálne potešenie z jazdy  bez zníženia efektivity alebo pohodlia cestujúcich.

Verzia GTi využíva všetky zmeny štýlu, ktoré priniesol nový PEUGEOT 308, a vyžaruje športovosť a exkluzivitu bez toho, aby bola okázalá: svetlá výška je znížená o jedenásť milimetrov, predná aj zadná časť vozidla sú revolučné. Interiér je rovnako športový. Použitý je špecifický volant a sedadlá.

Poháňa ho jedinečný motor THP S&S 270 k, ktorý je úsporný a vykazuje emisie len 139 g/km a spotrebu 6,0 l/100 km. S rekordným pomerom výkon/hmotnosť v segmente, len 4,46 kg/k, nový PEUGEOT 308 GTi hlási, že mu stačí 6.0 s na zrýchlenie z 0 na 100 km/h  1000 m s pevným štartom prejde za 25,3 s.

Nový PEUGEOT 308 GTi je vybavený samosvorným diferenciálom Torsen® 19 " kolesami Carbone19, na ktorých sú obuté pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Vozidlo je vybavené kotúčovými brzdami s priemerom 380 mm vpredu, s červenými strmeňmi s nápisom PEUGEOT SPORT a vzadu s priemerom 268 mm.

Exkluzívne na novom PEUGEOT 308 GTi 270, je k dispozícii nová kombinácia farieb Coupe Franche, ktorá spája modrú Bleu Magnetic a čiernu Perla Noir.

Nový PEUGEOT 308 a PEUGEOT 308 SW sú vyrábané v závode v meste Sochaux vo Francúzsku.