Nový PEUGEOT 508 SW

508sw

Nový PEUGEOT 508 SW

Radikálne kombi.

 Niekoľko mesiacov po uvedení radikálneho fastbacku odhaľuje značka PEUGEOT verziu SW nového modelu PEUGEOT 508. Je to dôkladná a hĺbková premena celého vozidla. Nový model PEUGEOT 508 SW obsahuje prvky, ktoré si trh aktuálne v segmente D žiada a svojim inovatívnym dizajnom posúva možnosti v oblasti vozidiel s karosériou typu shooting brake. Nízka a dynamická silueta nového modelu PEUGEOT 508 SW dostala odvážny dizajn. Úspešne spája atletickú eleganciu a praktické vlastnosti v oblasti vnútorného priestoru ako aj objemu a prístupu do batožinového priestoru. S najnovšou generáciou modernej palubnej dosky PEUGEOT i-Cockpit® a s malým polomerom otáčania dokáže dominovať na viacerých priestranstvách. Od stiesnených mestských po voľné diaľničné. S novou DNA značky a s vynikajúcim podvozkom dokáže nový model PEUGEOT 508 SW spojiť výnimočné jazdné vlastnosti a pri tom zabezpečiť minimálne pohyby karosérie. Zameriava sa na účinnosť, bezpečnosť a na prémiový komfort, čo je prísľubom neobyčajných zážitkov.

Nový PEUGEOT 508 SW sa prvý raz predstaví na autosalóne v Paríži na jeseň roku 2018 a v Európe sa dostane do predaja od januára 2019

„Po radikálnom fastbacku so znakmi kupé prichádza kombi! Rovnako výrazný a očarujúci! Nový model PEUGEOT 508 SW je ďalším dôkazom premeny značky a rozširuje paletu o výnimočnú karosériu s výnimočnými vlastnosťami. Nový PEUGEOT 508 SW sa viac ako kedykoľvek predtým predstavuje ako dokonalá ukážka našich ambícií za ostatné roky: spraviť zo značky PEUGEOT najlepšieho výrobcu veľkosériových prémiových vozidiel.”

Jean-Philippe IMPARATO, generálny riaditeľ značky PEUGEOT

Segmentu stále dominujú kombi

V segmente D sa v Európe ročne predá 1 400 000 vozidiel. Napriek príchodu nových druhov karosérii a najmä SUV tomuto segmentu už desaťročie dominujú „kombíky“. V Európe má každé tretie vozidlo predané v Európe v segmente D karosériu typu kombi.

Ponuka v tomto segmente sa delí medzi tradičné vozidlá typu kombi s veľkými vnútornými priestormi a na prémiových výrobcov, ktorí k praktickým vlastnostiam karosérie typu kombi pridávajú dynamickejší dizajn.

Voľba značky PEUGEOT bola jasná. Vytvoriť objekt túžob, zbúrať tradičné predstavy a priniesť atletické a moderné tvary, doteraz vyhradené iba pre prémiových výrobcov.

Výrazný dizajn

„Nový model PEUGEOT 508 SW vznikal v rovnakom čase ako fastback a zároveň prebral všetky vlastnosti, ktorými si vydobyl výnimočné a novátorské postavenie. S ním sa už na prvý pohľad jasne odlíši od podobných vozidiel ostatných veľkosériových výrobcov. Je to úžasný objekt túžob, ktorý jasne dáva najavo svoje ambície.”

Gilles VIDAL, riaditeľ Design PEUGEOT

Od čias modelu PEUGEOT 504, ktorý vznikol pred päťdesiatimi rokmi, sa značka PEUGEOT vždy vyznačovala tým, že svoje kombíky dizajnovo odvodzovala od sedanov. Preto aj nový model PEUGEOT 508 SW využíva dizajnové prvky z radikálneho fastbacku. Nové proporcie dodávajú jeho karosérii mimoriadnu dynamiku.

Vďaka takmer úplne zapusteným strešným nosičom je kombi takmer také nízke ako fastback – sotva 1,42 m. To je o takmer 6 cm menej ako v prípade predchádzajúcej generácie, čo prospelo predovšetkým upravenej aerodynamike. Priestor na hlavu vzadu kopíruje bežné hodnoty segmentu.

Dĺžka 4,78 m (iba + 3 cm oproti fastbacku a -5 cm oproti predchádzajúcej generácii) znamená, že profil nového modelu PEUGEOT 508 SW sa vyznačuje plynulými a aerodynamickými líniami.

Výnimočným prvkom pre veľkosériového výrobcu sú bezrámové dvere, ktoré umožňujú vizuálne pridať vozidlu dynamiku a zároveň zväčšujú presklené plochy vozidla. Všetky medzery sa podarilo vďaka majstrovskej remeselnej práci odstrániť, pneumatiky dokonale vypĺňajú svojím rozmerom blatníky, anténa zmizla zo strechy (integrovala sa do skiel). Silueta vozidla je tak dostatočne svalnatá a zároveň pripomína prémiové vozidlo.

Predná časť inšpirovaná fastbackom pôsobí očarujúco, takmer až agresívne. Vertikálny svetelný podpis so žiarivými dennými LED svetlometmi zaručuje exkluzívnu a výraznú identitu. Nový model PEUGEOT 508 SW tiež dostal znak leva v strede masky chladiča a logo 508 na špici kapoty.

Vzadu sa nachádza lesklý čierny horizontálny pás ohraničený zadnými svetlami, ktorý je typickou črtou zadných častí viacerých nových modelov značky. Na prvý pohľad však upútajú pozornosť priestorovo stvárnené zadné Full LED svetlomety. Svetlá svietia vo dne aj v noci,  mení sa iba ich intenzita, pričom umožňujú neustály pohľad na farebne a tvarovo štylizované pazúry a to z profilu ako aj zozadu. Tento grafický prvok je ľahko rozpoznateľný, nenapodobiteľný, hodnotný a prispieva k zvýšeniu bezpečnosti.

O prístup do batožinového priestoru sa stará jeho praktické veko (s možnosťou elektronického otvárania), ktoré zlepšuje prístupnosť. Nakladacia hrana je širšia a nachádza sa nižšie (o 6 cm nižšie ako fastback, čiže iba 63,5 cm nad zemou a zároveň je o 2,4 cm širšia). Ľahko ovládateľný rolovací kryt batožinového priestoru rýchlo odhalí jeho objem. Pod roletkou je k dispozícii 530 dm3, čo ešte zlepšujú jednoduché tvary a možnosť veľmi dobre využiť celý vnútorný priestor. Základný objem sa veľmi približuje ponuku predchodcu (560 dm3).

K praktickým prvkom patrí aj kovová ochrana nakladacej hrany, čo zlepšuje manipuláciu s batožinou. Súčasťou výbavy GT sú aj koľajnice v podlahe a sieť, ktorá umožňuje účinne vytvoriť viacero priestorov.

Nevyhnutnou súčasťou kombi je aj variabilita, čo sa v novom modeli PEUGEOT 508 SW prejavuje v podobe zadných sedadiel delených v pomere 2/3 – 1/3 a vybavených funkciou Magic Flat. To umožňuje jednoducho sklopenie operadiel zadných sedadiel pomocou páčok na boku batožinového priestoru. Výsledkom je v podstate rovná podlaha a nárast celkového objemu batožinového priestoru na 1 780 dm3.

„Chceli sme vytvoriť výnimočné kombi s výraznou osobnosťou, ktoré by sa vo svojom segmente vynímalo. S konštruktérmi sme tak hľadali technické riešenia, ktoré by zachytili základné vlastnosti vozidla s karosériou kombi segmentu D a pridali k nemu nenapodobiteľnú dynamiku. Zadná časť sa vyznačuje mimoriadne kompaktnými tvarmi a vysokou mierou tuhosti, k čomu prispel aj detailne premyslený objem batožinového priestoru so splývajúcou líniou. Vzhľadom na nízku líniu strechy sme sa rozhodli zachovať bezrámové dvere, čo uľahčuje nastupovanie do interiéru. Naši dizajnéri sa potom mohli zamerať na vyváženie elegancie bez toho, aby preháňali štylistické prvky. Veď už základný tvar karosérie bol dostatočne dynamický.”

Pierre-Paul MATTEI, zodpovedný za dizajn modelu PEUGEOT 508 

Interiéru dominuje PEUGEOT i-Cockpit®

Nový model PEUGEOT 508 dostal aj vo verzii SW najnovšiu verziu rozhrania PEUGEOT i-Cockpit®.

Maximálna starostlivosť aj o tie najmenšie detaily, precízne remeselné spracovanie ako aj výber materiálov posúvajú miesto vodiča v novom modeli PEUGEOT 508 SW do príťažlivého sveta plného špičkovej technológie a elegancie.

To bolo možné vďaka:

Medzi hlavné prvky technológie PEUGEOT i-Cockpit® patria:

  • kompaktný volant;
  • veľká 10-palcová dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením vo formáte 8 : 3;
  • vysoko umiestnená digitálna prístrojová doska s vysokým rozlíšením a s 12,3-palcovou uhlopriečkou

Digitálna prístrojová doska je plne nastaviteľná a prispôsobiteľná podľa vlastného záujmu a vkusu vodiča (šesť rôznych verzií zobrazenia informácií). Nachádza sa nad vencom volantu a čo najbližšie do zorného poľa vodiča posúva všetky informácie potrebné na jazdu (vrátane nočného videnia).

Stredová dotyková obrazovka je plne zapracovaná do palubnej dosky. V úrovni výbavy Active má uhlopriečku s veľkosťou 8 palcov, v úrovni Allure narastie veľkosť kapacitnej dotykovej obrazovky s vysokým rozlíšením až na 10 palcov. Dopĺňa ju sedem tlačidlových ovládačov precízne zapracovaných do palubnej dosky. Nimi sa priamo ovládajú hlavné komfortné prvky: audiosystém, klimatizácia, navigácia, nastavenie vozidla, telefonovanie, mobilné aplikácie a i-Cockpit® Amplify.

Na výraznom mieste na stredovej konzole sa vyníma volič 8-stupňovej automatickej prevodovky s elektronickým a impulzným ovládaním. Jeho vzhľad umocňuje moderné zariadenie priestoru okolo vodiča a spolu s radiacimi páčkami pod volantom prispieva k zvýšeniu pohodlia jazdy.

Nový model PEUGEOT 508 SW pozýva na prvotriedne cestovanie. Výber a kvalita použitých materiálov, či už ide o obklady alebo sedadlá, sa zamerali na to, aby cestujúcim ponúkli útulnú, modernú a  vycibrenú atmosféru.

Sedadlo vodiča (od úrovne výbavy Allure Business aj spolujazdca) nesie označenie AGR (Aktion für Gesunder Rücken - iniciatíva pre zdravý chrbát) oceňované pre svoju ergonómiu a možnosti nastavenia. Od úrovne výbavy Active je na požiadanie k dispozícii možnosť nastavovania dĺžky a sklonu sedacej časti ako aj bedrovej j opierky (4 smery ovládané pneumaticky a elektronicky).

K dispozícii je aj elektronické 8-smerové ovládanie s možnosťou uloženia dvoch polôh do pamäte.

Obe rozmerné predné sedadlá môžu na požiadanie disponovať systémom pneumatickej masáže s ôsmimi pneumatickými segmentmi a s piatimi rôznymi masážnymi programami.

V interiéri sa nachádza aj mnoho odkladacích priestorov s celkovým objemom až 32 dm3! Dopĺňa ich viacero zásuviek (od úrovne výbavy Allure 4 USB zásuvky na nabíjanie prenosných zariadení + 1 jack v lakťovej opierke + 2 zásuvky na 12 V, z toho jedna v batožinovom priestore). Panoramatické otváracie strešné okno vytvára veľký otvor v streche. Pre prémiový Hi-fi systém sa PEUGEOT rozhodol opäť osloviť značku FOCAL®, významného francúzskeho odborníka na akustiku, ktorý dodal systém s desiatimi reproduktormi naladenými presne na podmienky priestoru na palube.

Zadní pasažieri si užívajú sedadlá, ktorých operadlo zviera  pre vyššiu mieru komfortu sklon 27°. Priestor na hlavu sa oproti fastbacku zvýšil o 4 cm a zadní cestujúci si užívajú veľkoplošnú otváraciu panoramatickú strechu.

Použitie zadných bezrámových dverí vytvorilo väčší otvor v karosérii, čo zjednodušuje nastupovanie na zadné sedadlá.

Tak ako všetky svetelné zdroje vo vozidle, aj zadné čítacie lampičky využívajú LED technológiu a dotykové ovládanie

O veľmi dobrý pocit z kvality sa v interiéri nového modelu PEUGEOT 508 SW starajú nové moderné prvky a materiály. Voľba materiálov a spracovania sa zameriavala na dosiahnutie maximálnej možnej kvality, ktorá by mohla konkurovať luxusným automobilom: hladká alebo drsná koža, Nappa, leštený chróm, čierny klavírny lak, Alcantara®, prírodné drevo (sivý dub vo verziách GT Line alebo GT, prípadne dýha  Zebrano vyhradená pre verziu GT).

Excelentná výnimočnosť sa prejavuje aj v bohatej výbave prvkami zameranými na komfort a bezpečnosť.

Očarujúca úroveň výbavy technologicky vyspelých asistenčných systémov

Nový model PEUGEOT 508 SW ponúka bohatý arzenál najnovších asistenčných systémov vodiča, ktoré zodpovedajú čoraz náročnejším požiadavkám nárazových testov EuroNCAP. Na palube sa nachádza:

  • Systém nočného videnia (Night vision), v tomto segmente výnimočný;
  • Adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go (s automatickou prevodovkou EAT8);
  • Asistent na udržiavanie v jazdnom pruhu (spojený s ACC Stop & Go), premiéra v značke PEUGEOT;
  • Automatické núdzové brzdenie najnovšej generácie (vo dne aj v noci odhaľuje chodcov aj cyklistov a to až do rýchlosti 140 km/h) spolu s Výstrahou pred nárazom;
  • Aktívna výstraha pred neželaným opustením jazdného pruhu (alebo vozovky);
  • Monitorovanie únavy a pozornosti vodiča pomocou kamery;
  • Automatické prepínanie diaľkových svetiel;
  • Čítanie dopravných značiek s obmedzením rýchlosti a zákazu predbiehania;
  • Rozšírené čítanie dopravných značiek (Stop, Zákaz vjazdu);
  • Aktívny systém monitorovania mŕtveho uhla;

Výnimočný systém nočného videnia využíva infračervenú kameru a umožňuje detekciu živých bytostí pred vozidlom v tme alebo pri zhoršenej viditeľnosti. Dosah systému zaručuje ich odhalenie až vo vzdialenosti 200 - 250 m pred dosahom diaľkových svetiel. Obraz sa následne prenáša na digitálnu prístrojovú dosku do zorného poľa vodiča.

Pri jazde v meste môže vodič pri niektorých manévroch využívať asistenčné systémy ako Visiopark 2 (360° kamerový pohľad na okolie vozidla) či najnovšiu verziu systému Full Park Assist s digitálnou funkciou Flankguard (iba v spojení s automatickou prevodovkou EAT8). V tomto prípade sa systém stará o plne automatizované zaparkovanie aj o vyparkovanie z parkovacieho miesta.

Nový PEUGEOT 508 SW nezaostáva ani v technológiách konektivity, pretože na palube sa nachádzajú systémy:

  • Mirror Screen, kompatibilný s rozhraniami MirrorLink®, Android Auto a Apple CarPlayTM a zároveň umožňuje aj ovládanie voľnými hlasovými povelmi (cez mobilný telefón);
  • indukčné nabíjanie mobilných telefónov (zariadenia kompatibilné s normou Qi) 

Súčasťou balíka PEUGEOT Connect sú aj prvky ako online navigácia 3D prepojená so službou TomTom® Traffic, ktorá ešte výraznejšie rozširuje možnosti nových technológií. Zameriava sa predovšetkým na tri oblasti: navigácia, bezpečnosť (Peugeot Connect SOS & Assistance) a servisné služby (telemetria prostredníctvom balíkov PEUGEOT Connect).

Intenzívny a výnimočný zážitok z jazdy

V oblasti radosti z jazdy sa nový model PEUGEOT 508 SW, rovnako ako aj fastback, drží vlastnej DNA. Dôsledne využíva technológie a skúsenosti vyvinuté v rámci Groupe PSA:

  • použitie platformy EMP2, jednej z najlepších platforiem súčasnosti, ktorá prináša veľmi dobré dynamické vlastnosti a zároveň prispieva k výraznému zníženiu hmotnosti (v priemere
    o 70 kg oproti predchádzajúcej generácii),
    z čoho ťažia spotreba, pasívna bezpečnosť aj dynamické výkony;
  • zavedenie novej techniky zvárania zosilneného 24 m lepených spojov, čo zvyšuje pevnosť a zaručuje vyššiu dlhodobú tuhosť karosérie;
  • montáž silentblokov prednej nápravnice, čo znamená lepšie uloženie tlmičov;
  • použitie viacprvkovej zadnej nápravy spojenej vo vyšších verziách výbavy s elektronicky ovládanými variabilnými tlmičmi – Active Suspension Control (sériovo vo verzii GT a v spojení so všetkými benzínovými motormi, na požiadanie s motormi 2.0 L Diesel);
  • nastavenie podvozka špeciálne prispôsobené pre každý motor, čo zaručuje najlepší možný vertikálny komfort a odfiltrovanie nerovností na vozovke;
  • kalibrácia elektrického posilňovača riadenia pre najlepší pomer medzi mäkkosťou a priamym prevodom, ktorý vyhovuje všetkým jazdným momentom a veľmi dobrej ovládateľnosti;
  • rozšírenie používania spoľahlivej a modernej novej 8-rýchlostnej automatickej prevodovky EAT8, ovládanej elektronickým impulzným voličom.

„Našim zámerom bolo priniesť rovnakú radosť z jazdy ako v prípade karosérie fastback. Použili sme preto rovnakú technickú výbavu: rázvor, samostatne uloženú nápravnicu, viacprvkovú zadnú nápravu a, v závislosti od úrovne výbavy, aj elektronicky riadené tlmiče. Následne sme doladili špecifické nastavenia, aby sme vyrovnali iné pomery hmotností. Výsledok je rovnaký ako v prípade fastbacku: vynikajúci pomer medzi dynamikou, komfortom a bezpečnosťou.”

Yann BONNY, riaditeľ nastavenia dynamiky vozidla

Konštrukcia a tvary vozidla, úprava proporcií, optimalizácia rozmerov, zníženie hmotnosti, zlepšenie aerodynamiky či aktualizácia pohonných jednotiek. Všetko smerovalo k dosiahnutiu najlepších možných hodnôt emisií CO2 a spotreby.

Nový model PEUGEOT 508 SW poháňajú motory novej generácie Euro 6.c PureTech a BlueHDi (s rozšírenou technológiou SCR), ktoré dosahujú hodnoty emisií CO2 na úrovni Best in Class.

Ponuka benzínových motorov obsahuje dve upravené pohonné jednotky s objemom 1,6 l PureTech:

  • PureTech 180 S&S EAT8,
  • PureTech 225 S&S EAT8.

V ponuke naftových motorov figurujú štyri pohonné jednotky pozostávajúce z motorizácií s objemom 1,5 l a 2,0 l BlueHDi:

  • BlueHDi 130 S&S BVM6,
  • BlueHDi 130 S&S EAT8,
  • BlueHDi 160 S&S EAT8,
  • BlueHDi 180 S&S EAT8.

Výkony týchto motorov sú o to výnimočnejšie, že spĺňajú technické predpisy novej meracej technológie WLTP, ktorá sa zameriava na priblíženie nameraných hodnôt k spotrebe a emisiám v reálnej prevádzke.

Motory PureTech spojené s automatickou prevodovkou EAT8 automaticky prejdú v režime ECO do režimu Neutre (plachtenie). Táto funkcia je dostupná v rýchlostiach od 25 do 130 km/h a to vždy, keď to podmienky umožňujú. Automatické vyradenie do neutrálu sa deje vtedy, ak systém nezaznamená žiaden tlak na pedále. Zariadenie pracuje nanajvýš prehľadne a znížením vnútorného trenia v prevodovke prispieva k poklesu spotreby vozidla o približne 3 %.

V druhom polroku 2019 sa motorová paleta rozšíri o verziu s benzínovým motorom a výkonnou technológiou Hybride Plug-In s dojazdom na elektrinu do vzdialenosti 50 km (podľa cyklu WLTP). Batérie sa budú nachádzať pod zadnými sedadlami a neovplyvnia tak objem batožinového priestoru.

Nový model PEUGEOT 508 SW sa bude, rovnako ako fastback, vyrábať vo fabrike v meste Mulhouse, pohonné jednotky budú pochádzať z výrobných závodov v mestách Trémery a Douvrin. Vďaka tomu môže od začiatku predaja využívať označenie Origine France Garantie.

Nový model PEUGEOT 508 SW sa prvý raz predstaví verejnosti vo svetovej premiére na autosalóne v Paríži na jeseň 2018 a v Európe sa do predaja dostane v januári 2019.

PEUGEOT

Vzrušujúce a výnimočné jazdné vlastnosti, vycibrený dizajn, kvalita bez kompromisov. To sú hodnoty značky, ktoré jej klienti oceňujú a očakávajú od každého modelu značky PEUGEOT.

PEUGEOT pôsobí v takmer 160 krajinách sveta a vozidlá predáva prostredníctvom viac ako 10 000 dílerstiev. V roku 2017 narástli celosvetové predaje o 10,4 % na 2 119 845 vozidiel. PEUGEOT spája náročnosť, vzhľad a emócie s ambíciou stať sa celosvetovým výrobcom s prémiovou kvalitou.

Automobilová história značky sa začala písať v roku 1889 a v roku 2018 ju obohatilo ďalšie víťazstvo na tratiach rely Dakar, ktoré dosiahlo vozidlo PEUGEOT 3008DKR Maxi.