Nový Peugeot 508

nový peugeot 508

nový peugeot 508

nový peugeot 508

Nový PEUGEOT 508 zmení všetko. Nová nízka a kompaktná karoséria, nový ostrý a svalnatý dizajn exteriéru, pozoruhodný interiér s novým stvárnením rozhrania PEUGEOT i‑Cockpit®. Nový PEUGEOT 508 sľubuje intenzívne emócie. Ukážkové jazdné vlastnosti, nové motorizácie, široká technologická výbava ako aj generačný skok v kvalite robia z nového modelu PEUGEOT 508 celosvetovú vlajkovú loď kvalitatívneho rastu značky.

„Nový PEUGEOT 508 sa konečne odhalil! Po úspešných predstaveniach významných modelov a po našej ofenzíve s modelmi SUV PEUGEOT 2008, 3008 a 5008, prišiel konečne čas, aby sme sa s rovnakými ambíciami zamerali na našu víziu veľkého reprezentatívneho vozidla značky PEUGEOT: očariť trh kvalitným vozidlom a súperiť s najlepšími. V segmente D pritom hovoríme o najlepších svetových výrobcoch. Nový PEUGEOT 508 sa viac ako kedykoľvek predtým predstavuje ako dokonalá ukážka našich ambícií za ostatné roky: spraviť zo značky PEUGEOT najlepšieho výrobcu veľkosériových prémiových vozidiel. 

Jean‑Philippe IMPARATO, generálny riaditeľ značky PEUGEOT

Zmena dizajnu v náročnom segmente

V tradičnom a relatívne konzervatívnom segmente D pozorujeme v Európe po desaťročí poklesu už štyri roky stagnáciu trhu. Pod tlakom čoraz pestrejšej ponuky a rozmanitosti karosárskych verzií, najmä SUV, sa tieto vozidlá vo väčšej miere objavujú najmä v ponuke prémiových konštruktérov.

V tomto kontexte mali konštruktéri nového modelu PEUGEOT 508 jasnú ambíciu: prejsť od klasickej trojpriestorovej karosérie sedan so 4 dverami a samostatným batožinovým priestorom k 5‑dverovej karosérii, ktorá by v sebe spájala prvky karosérií typu kupé a fastback.

Odvážny dizajn

„Nový PEUGEOT 508 bude svojim dizajnom korunovať kompletne vynovenú modelovú ponuku. Využije štylistické prvky, ktoré sme doteraz rozvíjali predovšetkým na našich štúdiách ako PEUGEOT EXALT alebo PEUGEOT INSTINCT. Napríklad i‑Cockpit® nového modelu PEUGEOT 508 pochádza priamo zo štúdie EXALT.”

Gilles VIDAL, riaditeľ Design PEUGEOT

Nový PEUGEOT 508 už na prvý pohľad prekvapí silou svojej výraznej osobnosti a dynamickým postojom. Vozidlo je nižšie – meria iba 1,40 m – a vyznačuje sa plynulými a aerodynamickými líniami pripomínajúcimi kupé.

Predná časť pôsobí očarujúco, takmer až agresívne. Prepracovaná maska chladiča vyhotovená s kockovaným vzorom sa rozprestiera medzi Full LED svetlometmi. Inšpiráciou bola ostatná štúdia značky: PEUGEOT INSTINCT. So znakom leva v strede masky chladiča a s logom 508 na špici kapoty sa nový model PEUGEOT 508 hlási k dedičstvu predchodcov, ktorými boli modely PEUGEOT 504 a 504 coupé.
Vertikálny svetelný podpis so žiarivými dennými LED svetlometmi zaručuje exkluzívnu a výraznú identitu. Ich pretiahnutý a ostrý tvar pôsobí na prednej časti vozidla ako zátvorky a prechádzajú od predných svetlometov až do otvorov na vstup vzduchu v prednom nárazníku.

Široká a členitá kapota je čo najnižšia, aby evokovala dynamiku celého vozidla. Vznikala tak, aby pri pohľade spredu aj zboku vynikli čo najčistejšie línie. Takáto intenzívna karosárska práca sa v automobilovom priemysle vyskytuje iba na prémiových či špeciálnych vozidlách.
Všetky tieto prvky dávajú novému modelu PEUGEOT 508 výraznú osobnosť a zvyšujú prémiový pocit z vnímanej kvality spracovania.

Bočný pohľad na nový model PEUGEOT 508 odhalí dokonale vyvážené proporcie s výraznými kontúrami. Línia strechy je nízka, napnutá a plynulá, priam vytvorená podľa prémiových pravidiel. Vozidlo vyzerá kompaktne, pričom jeho dĺžka dosahuje hodnotu 4,75 m. Presklené plochy na seba nadväzujú a siluetu dopĺňajú bezrámové dvere. Dynamický profil nič nenarúša: žiadne priechody medzi kapotou a kabínou, otvormi dverí či ich rámami. Všetky medzery a nerovnosti sa podarilo minimalizovať, kolesá dokonale vypĺňajú blatníky, strešná anténa je odstránená a namiesto nej sa technológia dostala do okien. PEUGEOT použil všetky svoje schopnosti a skúsenosti v prospech atletického vzhľadu a kvality.
Vzadu sa nachádza lesklý čierny horizontálny pás ohraničený zadnými svetlami, ktorý je typickou črtou zadných častí viacerých nových modelov značky. Na prvý pohľad však upútajú pozornosť priestorovo stvárnené zadné Full LED svetlomety. Ich tvar vychádza z toho, čo sa predstavilo na viacerých štúdiách značky PEUGEOT počnúc vozidlom QUARTZ. Svetlá svietia vo dne aj v noci,  mení sa iba ich intenzita, pričom umožňujú neustály pohľad na farebne a tvarovo štylizované pazúry a to z profilu ako aj zozadu. Tento grafický prvok je ľahko rozpoznateľný, nenapodobiteľný, hodnotný a prispieva k zvýšeniu bezpečnosti.
Zadná časť odhaľuje aj originálnu novinku modelu PEUGEOT 508: umne skryté veko batožinového priestoru, ktoré premyslene spája tvar a funkciu s vynikajúcim prístupom k batožinovému priestoru s objemom 487 dm3(viď technické údaje).

Na 3 otázky odpovedá Pierre‑Paul MATTEI, zodpovedný za dizajn modelu PEUGEOT 508

Čo vás inšpirovalo pri tvorbe nového modelu PEUGEOT 508?

Našou úlohou bolo prevteliť ambície projektu do dizajnu. Úloha mala dve časti: zdôrazniť posilnenie modelového radu značky a zabezpečiť, aby sa vozidlo v mimoriadne tvrdej konkurencii segmentu D dizajnovo vynímalo. Na to, aby nový PEUGEOT 508 pritiahol pozornosť a odlíšil sa, musí upútať výnimočnými a neprehliadnuteľnými proporciami. Proporcie nám priniesli aj odpoveď na požiadavku značky PEUGEOT na zmyselnú eleganciu.

Ktorá časť vozidla pre vás predstavovala najväčšiu výzvu? Prečo?

Najkomplexnejšou sa ukázala zadná časť, pretože dynamiku vozidla určuje práve tento sklon karosérie. Na druhej strane však bolo treba zachovať primeraný vnútorný priestor a ľahkú prístupnosť do vozidla v rámci noriem segmentu, čo predstavovalo výzvu pri práci s tvarmi vozidla. To nás napríklad inšpirovalo k tomu, aby sme doteraz až nevídane zvýraznili zadné blatníky. V takej miere sme to doteraz nikdy nerobili. Takýto dizajnový prvok sa väčšinou nachádza na športových vozidlách.

Je na dizajne nového modelu PEUGEOT 508 niečo výnimočné?

Pravdu povediac, porušili sme všetky tradičné postupy platné pre vozidlo vyššej strednej triedy. Na dosiahnutie požadovaných proporcií sme pri skrátení celkovej dĺžky o 8 cm oproti predchádzajúcej generácii museli posunúť kapotu viac dozadu. Na to, aby sme mohli znížiť celkovú výšku, sme, na rozdiel od hlavných konkurentov, použili technológiu bezrámových dverí. Novinka je totiž oproti predchodcovi až o 6 cm nižšia! Tým sa automobil opticky rozšíril, zatiaľ čo na základe technických údajov je v strede. Pre dosiahnutie čo najlepšej aerodynamiky sme zadnú časť spravili kolmejšiu ako prednú aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá! Tajomstvom vzhľadu vozidla a odhodlaného postoja nového modelu PEUGEOT 508 na vozovke sú aj výrazne rozšírené zadné blatníky.

Ostrý a svalnatý tvar exteriéru nového modelu PEUGEOT 508 nenechá nikoho chladným. A pokiaľ nový model PEUGEOT 508 pri pohľade zvonku sľubuje veľa, tak možno povedať, že jeho interiér je rovnako očarujúci.

Interiéru dominuje PEUGEOT i‑Cockpit®

Vstúpenie do interiéru nového modelu PEUGEOT 508, to je ako návšteva iného sveta. Prekvapujúceho, originálneho a mimoriadne kvalitne spracovaného. Pohľad ihneď padne na pozoruhodnú a prémiovo spracovanú palubnú dosku. Nový model PEUGEOT 508 dostal najnovšiu verziu rozhrania PEUGEOT i‑Cockpit®.

Od prvého predstavenia v roku 2012 v modeli PEUGEOT 208 sa táto technológia rozvíjala vo viacerých modeloch značky. Od modelu PEUGEOT 2008 cez model PEUGEOT 308 až po ostatné modely SUV PEUGEOT 3008 a 5008, sa užívateľom predstavili už tri generácie technológie PEUGEOT i‑Cockpit® čím sa stali hlavnými poznávacími znakmi vozidiel s levom v znaku.

Medzi hlavné prvky technológie PEUGEOT i‑Cockpit® patria:

  • kompaktný volant;
  • veľká 10‑palcová dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením vo formáte 8 : 3;
  • vysoko umiestnená digitálna prístrojová doska s vysokým rozlíšením a s 12,3‑palcovou uhlopriečkou

Digitálna prístrojová doska je plne nastaviteľná a adaptovateľná podľa vlastného záujmu a vkusu vodiča (šesť rôznych verzií zobrazenia informácií). Nachádza sa nad vencom volantu a čo najbližšie do zorného poľa vodiča posúva všetky informácie potrebné na jazdu (vrátane nočného videnia, viď nižšie).

Stredová dotyková obrazovka je plne zapracovaná do palubnej dosky. V úrovni výbavy Active má uhlopriečku s veľkosťou 8 palcov, v úrovni Allure narastie veľkosť kapacitnej dotykovej obrazovky s vysokým rozlíšením až na 10 palcov. Dopĺňa ju sedem tlačidlových ovládačov precízne zapracovaných do palubnej dosky. Nimi sa priamo ovládajú hlavné komfortné prvky: audiosystém, klimatizácia, navigácia, nastavenie vozidla, telefonovanie, mobilné aplikácie a i‑Cockpit® Amplify (viď nižšie).
Na výraznom mieste na stredovej konzole sa vyníma volič 8‑stupňovej automatickej prevodovky s elektronickým a impulzným ovládaním. Jeho vzhľad umocňuje moderné zariadenie priestoru okolo vodiča a spolu s radiacimi páčkami pod volantom prispieva k zvýšeniu pohodlia jazdy.
Súčasťou nového modelu PEUGEOT 508 je aj i‑Cockpit® Amplify. Ponúka voľbu dvoch plne nastaviteľných režimov (BOOST a RELAX), ktoré zapájajú viaceré zmysly:

  • Zrak, zmenou intenzity osvetlenia a farieb na obrazovkách;
  • Sluch, príjemnými zvukovými signálmi;
  • Hmat, viacbodovou masážnou funkciou sedadiel

Systém i‑Cockpit® Amplify taktiež reaguje aj na dynamické vlastnosti vozidla nastavené voličom jazdných režimov (ECO/Sport/Comfort/Normal) a v modeloch vybavených elektronicky riadenými tlmičmi ovplyvňuje aj ich charakteristiku.
Unikátny a mimoriadne hodnotne spracovaný priestor pre vodiča vytvára povzbudzujúci zážitok s intuitívnym ovládaním, na ktorý sa bude každý deň tešiť.

Intenzívny zážitok z jazdy

Pre značku PEUGEOT je potešenie z jazdy hlavným motívom pri tvorbe každého nového vozidla.
V novom modeli PEUGEOT 508 sme sa zamerali na dosiahnutie príkladných dynamických jazdných vlastností ako aj na vytvorenie najlepšieho prostredia pre vodiča v triede! Preto sme využili všetky prednosti platformy EMP2 a technológiu PEUGEOT i‑Cockpit.

Laurent BLANCHET, produktový riaditeľ PEUGEOT

V oblasti radosti z jazdy sa nový model PEUGEOT 508 drží vlastnej DNA. Dôsledne využíva technológie a skúsenosti vyvinuté v rámci Groupe PSA:

  • použitie platformy EMP2, jednej z najlepších platforiem súčasnosti, ktorá prináša veľmi dobré dynamické vlastnosti a zároveň prispieva k výraznému zníženiu hmotnosti (v priemere
    o 70 kg oproti predchádzajúcej generácii),
    z čoho ťažia spotreba, pasívna bezpečnosť aj dynamické výkony;
  • zavedenie novej techniky zvárania zosilneného 24 m lepených spojov, čo zvyšuje pevnosť a zaručuje vyššiu dlhodobú tuhosť karosérie;
  • montáž silentblokov prednej nápravnice, čo znamená lepšie uloženie tlmičov;
  • použitie viacprvkovej zadnej nápravy spojenej vo vyšších verziách výbavy s elektronicky ovládanými variabilnými tlmičmi – Active Suspension Control (sériovo vo verzii GT a v spojení so všetkými benzínovými motormi, na požiadanie s motormi 2,0 L Diesel);
  • nastavenie podvozka špeciálne prispôsobené pre každý motor, čo zaručuje najlepší možný vertikálny komfort a odfiltrovanie nerovností na vozovke;
  • kalibrácia elektrického posilňovača riadenia pre najlepší pomer medzi mäkkosťou a priamym prevodom, ktorý vyhovuje všetkým jazdným momentom a veľmi dobrej ovládateľnosti;
  • rozšírenie používania spoľahlivej a modernej novej 8‑rýchlostnej automatickej prevodovky EAT8, ovládanej elektronickým impulzným voličom.

To všetko, spolu s technológiou PEUGEOT i‑Cockpit® a s jeho kompaktným volantom, prináša výnimočný pocit z jazdy!

Podvozok nového modelu PEUGEOT 508 ťaží z dôsledného vyváženia medzi dynamikou, komfortom a bezpečnosťou. Vyváženie prispieva k vysokej úrovni jazdných vlastností v širokom rozsahu jazdných podmienok a každodenných situácií. Vodič má viacero možností, ako prispôsobiť charakter vozidla svojim požiadavkám. Slúžia mu na to viaceré nastavenia tlmičov aj jazdných režimov.

Yann BONNY – riaditeľ nastavenia dynamiky vozidla

Na 3 otázky odpovedá Pascal DELABARRE, riaditeľ projektu nového modelu PEUGEOT 508

Môžete spomenúť niektoré technické riešenia, ktoré sa dostali na palubu tejto novinky?

Je ich mnoho! Pri zostavovaní karosérie sme napríklad zváranie doplnili o lepenie niektorých prvkov, čo prispelo k zvýšeniu tuhosti a k lepšiemu odhlučneniu. Takúto technológiu zvyčajne používajú iba prémioví výrobcovia. K tomu by som dodal systematické znižovanie hmotnosti. Vďaka tomu sme novinku odľahčili o 70 kg. Išlo o veľkú výzvu, pretože niektoré prvky ako elektrické ovládanie veka batožinového priestoru či bezrámové dvere majú prirodzene vyššiu hmotnosť! Podarilo sa nám to vďaka radikálnym riešeniam ako ťahanie plechov za tepla, kapota a predné blatníky z hliníka či veko batožinového priestoru z termoplastov. Použitie novej generácie systému PEUGEOT i‑Cockpit® prinieslo lepšiu ergonómiu a zmenilo konštrukciu prednej časti.

Ako viete zaručiť dobré odhlučnenie pri použití bezrámových dverí?

Od začiatku projektu sme sa rozhodli spolupracovať s najlepšími subdodávateľmi, ktorí túto technológiu zvládajú na špičkovej úrovni. Napríklad Saargummi dodáva pánty dverí či Inteva dodáva ovládanie okien. Obaja majú veľmi dobré skúsenosti s dodávkami pre prémiových nemeckých výrobcov. Navyše, práce na zosilnení karosérie sa prejavili na výrazne vyššej tuhosti. To znamená, že medzi dverami, oknami a karosériou budú oveľa menšie vzájomné pnutia. Oproti štandardu sme zároveň o 1 mm zväčšili hrúbku skiel. Všetky tieto prvky existujú napríklad aj na modeli Audi A5 Sportback.

Čo si odnášate z tohto projektu?

Každodenný zápal a nadšenie vo všetkých oblastiach a vo všetkých tímoch, ktoré sa snažili o dosiahnutie najvyššej možnej úrovne kvality. Bez ohľadu na to či išlo o kvalitu funkčnosti, vnímanú kvalitu alebo kvalitu používania, vo všetkých prípadoch sa nám podarilo motivovať všetkých, vrátane subdodávateľov, aby prispeli k realizácii našich zámerov. Vďaka tomu sa nám podarilo veľmi rýchlo dosiahnuť naše ciele a dnes môžeme predstaviť vozidlo, ktoré sa vyznačuje veľmi vysokou kvalitou. A túto kvalitu si dokáže udržať veľa rokov po začiatku predaja.

Prémiový komfort a príkladná kvalita

Nový model PEUGEOT 508 pozýva na prvotriedne cestovanie. Výber a kvalita použitých materiálov, či už ide o obklady alebo sedadlá, sa zamerali na to, aby cestujúcim ponúkli útulnú, modernú a  vycibrenú atmosféru. 
Sedadlo vodiča (od úrovne výbavy Allure Business aj spolujazdca) nesie označenie AGR (Aktion für Gesunder Rücken ‑ iniciatíva pre zdravý chrbát) oceňované pre svoju ergonómiu a možnosti nastavenia. Od úrovne výbavy Active je na požiadanie k dispozícii možnosť nastavovania dĺžky a sklonu sedacej časti ako aj bedrovej opierky (4 smery ovládané pneumaticky a elektronicky).
K dispozícii je aj elektronické 8‑smerové ovládanie s možnosťou uloženia dvoch polôh do pamäte.
Obe rozmerné predné sedadlá môžu na požiadanie disponovať systémom pneumatickej masáže s ôsmimi pneumatickými segmentmi a s piatimi rôznymi masážnymi programami.

V interiéri sa nachádza aj mnoho odkladacích priestorov s celkovým objemom až 32 dm3! Dopĺňa ich viacero zásuviek (od úrovne výbavy Allure 4 USB zásuvky na nabíjanie prenosných zariadení + 1 jack v lakťovej opierke + 2 zásuvky na 12 V, z toho jedna v batožinovom priestore). Panoramatické otváracie strešné okno vytvára veľký otvor v streche. Pre prémiový Hi‑fi systém sa PEUGEOT rozhodol opäť osloviť značku FOCAL®, významného francúzskeho odborníka na akustiku.

O veľmi dobrý pocit z kvality sa v interiéri starajú nové moderné prvky a materiály. Voľba materiálov a spracovania sa zameriavala na dosiahnutie maximálnej možnej kvality, ktorá by mohla konkurovať luxusným automobilom: hladká alebo drsná koža, Nappa, leštený chróm, čierny klavírny lak, Alcantara®, prírodné drevo (sivý dub vo verziách GT Line alebo GT, prípadne dýha Zebrano vyhradená pre verziu GT).
Excelentná výnimočnosť sa prejavuje aj v bohatej výbave prvkami zameranými na komfort a bezpečnosť.

Očarujúca úroveň výbavy a asistenčných systémov

Nový model PEUGEOT 508 ponúka bohatý arzenál najnovších asistenčných systémov vodiča, ktoré zodpovedajú čoraz náročnejším požiadavkám nárazových testov EuroNCAP. Na palube sa nachádza:

  • Systém nočného videnia (Night vision), v tomto segmente výnimočný;
  • Adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go (s automatickou prevodovkou EAT8);
  • Asistent na udržiavanie v jazdnom pruhu (spojený s ACC Stop & Go), premiéra v značke PEUGEOT;
  • Automatické núdzové brzdenie najnovšej generácie (vo dne aj v noci odhaľuje chodcov aj cyklistov a to až do rýchlosti 140 km/h) spolu s Výstrahou pred nárazom;
  • Aktívna výstraha pred neželaným opustením jazdného pruhu (alebo vozovky);
  • Monitorovanie únavy a pozornosti vodiča pomocou kamery;
  • Automatické prepínanie diaľkových svetiel;
  • Čítanie dopravných značiek s obmedzením rýchlosti a zákazu predbiehania;
  • Rozšírené čítanie dopravných značiek (Stop, Zákaz vjazdu);
  • Aktívny systém monitorovania mŕtveho uhla;

Výnimočný systém nočného videnia využíva infračervenú kameru a umožňuje detekciu živých bytostí pred vozidlom v tme alebo pri zhoršenej viditeľnosti. Dosah systému zaručuje ich odhalenie až vo vzdialenosti 200 ‑ 250 m pred dosahom diaľkových svetiel. Obraz sa následne prenáša na digitálnu prístrojovú dosku do zorného poľa vodiča.

Pri jazde v meste môže vodič pri niektorých manévroch využívať asistenčné systémy ako Visiopark 2 (360° kamerový pohľad na okolie vozidla) či najnovšiu verziu systému Full Park Assist s digitálnou funkciou Flankguard (iba v spojení s automatickou prevodovkou EAT8). V tomto prípade sa systém stará o plne automatizované zaparkovanie aj o vyparkovanie z parkovacieho miesta.
Nový PEUGEOT 508 nezaostáva ani v technológiách konektivity, pretože na palube sa nachádzajú systémy:

  • Mirror Screen, kompatibilný s rozhraniami MirrorLink®, Android Auto a Apple CarPlayTM a zároveň umožňuje aj ovládanie voľnými hlasovými povelmi (cez mobilný telefón);
  • indukčné nabíjanie mobilných telefónov (zariadenia kompatibilné s normou Qi) 

Súčasťou balíka PEUGEOT Connect sú aj prvky ako online navigácia 3D prepojená so službou TomTom® Traffic, ktorá ešte výraznejšie rozširuje možnosti nových technológií. Zameriava sa predovšetkým na tri oblasti: navigácia, bezpečnosť (Peugeot Connect SOS & Assistance) a servisné služby (telemetria prostredníctvom balíkov PEUGEOT Connect).

Účinnosť a výkon

Konštrukcia a tvary vozidla, úprava proporcií, optimalizácia rozmerov, zníženie hmotnosti, zlepšenie aerodynamiky či aktualizácia pohonných jednotiek. Všetko smerovalo k dosiahnutiu najlepších možných hodnôt emisií CO2 a spotreby.

Nový model PEUGEOT 508 poháňajú motory novej generácie Euro 6.c PureTech a BlueHDi (s rozšírenou technológiou SCR), ktoré dosahujú hodnoty emisií CO2 na úrovni Best in Class. Výkony týchto motorov sú o to výnimočnejšie, že spĺňajú technické predpisy novej meracej technológie WLTP, ktorá sa zameriava na priblíženie nameraných hodnôt k spotrebe a emisiám v reálnej prevádzke.

Ponuka benzínových motorov obsahuje dve upravené pohonné jednotky (podľa destinácie) 1.6 l PureTech:

  • PureTech 180 S&S EAT8;
  • PureTech 225 S&S EAT8 (iba verzia GT). V športovom režime elektronicky ovládaných tlmičov ponúka dynamiku a svižné reakcie hodné označenia GT.

V ponuke naftových motorov figurujú štyri pohonné jednotky (podľa destinácie) pozostávajúce z motorizácií 1,5 l a 2,0 l BlueHDi:

  • BlueHDi 130 S&S BVM6, tvorí vstupný motor a zároveň jediný motor ponúkaný so 6‑stupňovou manuálnou prevodovkou;
  • BlueHDi 130 S&S EAT8;
  • BlueHDi 160 S&S EAT8;
  • BlueHDi 180 S&S EAT8

Na 3 otázky odpovedá Bernard HESSE, vedúci projektu značky pre model PEUGEOT 508

Na aký druh klientely sa zameriavate s novým modelom PEUGEOT 508?

Vo veľmi náročnom segmente vozidiel vyššej strednej triedy sa v Európe zameriavame predovšetkým na firemnú klientelu, ktorá si veľmi citlivo všíma prevádzkové náklady a následne aj zostatkovú hodnotu. Najmä preto môžeme vďaka zvýšeniu hodnoty vozidiel značky PEUGEOT konkurovať vo viacerých kritériách najlepším veľkosériovým výrobcom a vieme vstúpiť aj do teritória prémiových. Pokiaľ hovoríme o súkromnej klientele, ktorá tvorí približne 35 % našich predajov, zameriavame sa predovšetkým na využitie potenciálu atraktívnych tvarov 5‑dverového fastbacku, čím chceme osloviť ľudí vo veku 40 až 45 rokov.

Je ponuka motorov dostatočná a poskytuje dostatočný výkon?

Samozrejme! Našich šesť benzínových a naftových motorov pokrýva výkonové rozpätie od 96 kW (130 k) do 165 kW (225 k). Vzhľadom na to, že sa zameriavame najmä na firemnú klientelu, ponúkame predovšetkým 8‑stupňové automatické prevodovky spojené s najmodernejšími asistenčnými systémami. Výnimkou je iba základný model s manuálnou prevodovkou. V oblasti emisií a spotreby patria podľa predpisov normy NEDC 2018 (New European Driving Cycle 2018) naše benzínové motory PureTech a náš naftový motor 1,5 l BlueHDi medzi najlepšie možnosti na trhu. Napríklad náš naftový motor BlueHDi 130 EAT8 dosahuje hodnotu 98 g/km CO2 a benzínový motor PureTech 180 EAT8 iba 123 g/km!

Počítate aj s hybridnou verziou?

PEUGEOT 508 dostane na jeseň 2019 náš plug‑in nabíjateľný hybridný pohon v kombinácii s benzínovým motorom.

Výroba vo Francúzsku

Nový model PEUGEOT 508 sa bude vyrábať vo fabrike v meste Mulhouse, pohonné jednotky budú pochádzať z výrobných závodov v mestách Trémery a Douvrin. Vďaka tomu môže od začiatku predaja využívať označenie Origine France Garantie.
Nový model PEUGEOT 508 sa prvý raz predstaví verejnosti vo svetovej premiére na autosalóne v Ženeve a do predaja sa dostane v septembri.