ZOBRAZIŤ OBSAH
Peugeot Instinct Concept

PEUGEOT INSTINCT Concept : autonómne auto spoločnosti PEUGEOT

PEUGEOT INSTINCT Concept : autonómne vozidlo spoločnosti PEUGEOT

 

 

sloboda za volantom

Kto z Vás nikdy nesníval o aute, ktoré Vám zabezpečí absolútny kľud vo Vašom dennom živote a zároveň zvláda všetko okolo Vás ? O aute, ktoré nás chápe, ktoré nás pozná až tak, že vie predvídať naše želania a požiadavky ? O aute, ktoré je Vašou predĺženou rukou? O aute, ktoré čelí všetkým problémom a ťažkostiam, ktoré Vám pomáha všetko objasniť a zjednodušiť? PEUGEOT sa upriamil na tému s mottom: sloboda. Sloboda výberu režimu jazdy, pocitov. Sloboda pohybu. Náš koncept sa volá PEUGEOT INSTINCT CONCEPT.

TO NAJLEPŠIE Z I.o.T. 

METÓDA DEEP LEARNING 

Pri tvorbe PEUGEOT INSTINCT CONCEPT sme sa inšpirovali prírodou, najmä človekom. Ľudia sa učia zo svojho prostredia, získavajú tým väčšiu samostatnosť, autonómiu. Rovnako tak aj, autonómne auto PEUGEOT INSTINCT CONCEPT používa metódu deep learning, metódu, ktorá profiluje užívateľa. Za týmto účelom platforma Internet vecí Internet of Things Samsung Artik Cloud spája zariadenia, ktoré ľudia používajú denno‑denne a zhromažďuje dáta. Údaje pochádzajú zo smart hodiniek, zo smartfónov, zo sociálnych sietí. Platforma sa môže pripojiť aj k vášmu domu cez systém inteligentného domu a použiť údaje z televízora, zo streamovania audia, z domáceho asistenta ‑ z počítača a z iných zariadení. Aj samotný automobil je zdrojom informácií. Sprevádza vás každý deň a pozná vaše obvyklé trasy, obľúbené miesta, aj spôsob, akým riadite vozidlo.

PRÍKLADY

 

 

4 REŽIMY 

Automobil poskytuje užívateľovi revolučnú plynulosť počas jazdy. Prostredie vozidla bolo navrhnuté tak, aby uľahčilo každé cestovanie. Vozidlo má k dispozícii tieto zariadenia: režim jazdy, nastavenie rozhraní a sedadiel, náladové osvetlenie, hi fi systém a ďalšie. Avšak vodič je stále ten, kto rozhoduje, či si zvolí manuálne riadenie alebo sa rozhodne spoľahnúť na vozidlo a zvolí režim Autonomous. Štyri režimy umožňujú mimoriadne presné riadenie. Drive Boost je zameraný na dynamickú jazdu. Drive Relax zapája ADAS (Advanced Driving Assistance Systems) a pomáha vodičovi. Ide o funkcie ako automatické prepínanie svetiel alebo aktívny tempomat. Autonómny režim Autonomous Soft je zameraný na komfort. V tomto zmysle môže byť cestovanie trochu dlhšie, máte čas pozrieť si film, čítať alebo oddychovať. Režim Autonomous Sharp optimalizuje čas cestovania a nastaví presné a efektívne správanie vozidla na ceste.

RESPONZÍVNY I-COCKPIT

INNOVATIVE KINEMATIC

S PEUGEOT INSTINCT CONCEPT a responzívnym i‑Cockpitom ťažíme z toho, v čom spočíva úspech najnovších modelov značky. Vytvárame nové spôsoby potešenia z jazdy. Či už prostredníctvom rozhraní, architektúry alebo štýlu. Nikde nie je napísané, že autonómne vozidlo by malo byť nudné na pohľad či počas jazdy. 

‑ Matthias Hossann, riaditeľ oddelenia koncept vozidiel PEUGEOT

Prostredie vodiča sa môže pochváliť leteckou kinematikou počas prechodu medzi režimami Drive a Autonomous. Kompaktný volant a panel s páčkovými ovládačmi ‑ toggle switches – sa zasunú do palubnej dosky. Súčasne sa zasunie plynový pedál do pedálovej konzoly.

 Bez ohľadu na to, ktorý režim je aktivovaný, vodič má vždy kontrolu nad vozidlom. V režime Drive je to zrejmé, avšak v režime Autonomous ide o špecialitu autonómneho vozidla značky PEUGEOT. V tesnej blízkosti 9,7'' displeja je v stredovej konzole umiestnený i‑Device, ktorý slúži na ovládanie riadenia. Jediný pohyb ruky stačí napríklad na predbehnutie vozidla alebo na prechod z režimu Soft na režim Sharp.

V režime Drive holografická prístrojová doska poskytuje informácie o jazde: rýchlosť vozidla, prerozdelenie využívania dvoch druhov energií z pohonnej jednotky PHEV, stav nabitia batérie... Funkcia digitálneho spätného zrkadla upozorní na prítomnosť vozidla v mŕtvom uhle.

V režime Autonomous tieto zariadenia obsahujú nové informácie, keďže jediná premenná, na ktorej záleží je čas. Všetci cestujúci sú informovaní o prejdenej trase a o zostávajúcom čase na dosiahnutie cieľa. Každý režim sa spája s iným náladovým osvetlením v kabíne. Okrem poskytnutých informácií obsahuje aj nastavenia polohy sedadiel, osvetlenia a ozvučenia.

DIZAJN & MATERIÁLY

Responzívny i‑Cockpit usadí každého cestujúceho do individuálneho priestoru, aj keď ste v kabíne kompaktného vozidla. V záujme zachovania dostatočného pohodlia pre každého sú použité sedadlá inšpirované leteckým priemyslom. Povrchy a zóny, ktoré sú v kontakte s telom, ako sedadlá, operadlá a opierky hlavy, sú riešené ako oddelené. Kostra sedadla je vylepšená hliníkom a je fixná. Operadlá sú pohyblivé, môžu sa točiť okolo zvislej osi Y. Cestujúci si zvolí nastavenie podľa svojho želania a podľa činnosti, ktorú si želá:  sklopená pozícia pre oddych, zvislá pozícia pre riadenie vozidla alebo stredová pre pozeranie filmu alebo pre prácu.

Všetci cestujúci môžu komunikovať s vozidlom cez chatbot, čo je osobný hlasový asistent s prístupom k nekonečnej palete služieb. Môžete tak prirodzeným gestom vyjadriť požiadavku, napríklad  objednať lístky do kina alebo zrealizovať nákup v internetovom obchode.

Materiály pozývajú využiť získaný čas. Podlaha, s tenkou vrstvou betónu, ktorá pôsobí jemným dojmom hodvábu, vás povzbudzuje, aby ste sa vyzuli a oddýchli si. 3D pletenina je tvarovaná tak, že objíma a podopiera telo. Použitá je aj na bočných paneloch stredovej konzoly a vnútorných častiach dverí, na sedadlách a na operadlách. Opierka hlavy je veľmi pohodlná, je čalúnená kožou a mäkkou 3D pleteninou.

SHOOTING BRAKE, NADČASOVÝ DIZAJN

DIZAJN

Proporcie PEUGEOT INSTINCT CONCEPT vychádzajú z veľkej tradície tvorcov karosérií. Vymodelované línie sa vinú okolo technických prvkov a okolo cestujúcich. Dlhá kapota prezrádza, že sa pod ňou skrýva 300 koní, ktoré vyvíja pohonná jednotka PHEV. Veľkorysé krivky oblúkov kolies vyjadrujú dobré držanie na ceste a silu tohto vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies.

Predná časť má veľmi expresívny výraz. V strede každého LED svetlometu je umiestnená šošovka kamery, pripomínajúca zreničku oka. Tento optický systém scanuje prostredie okolo vozidla a poskytuje informácie pre systémy pomoci pri riadení. Mriežka chladiča mení svoj vzhľad podľa toho, ako sa na ňu pozeráte. Táto čiastočne vpadnutá štruktúra obsahuje Leva s modro‑zeleným dichroickým povrchom, ktorý sa mení v závislosti od uhla pohľadu. Spodná časť mriežky sa zafarbí na bielo, ak je aktivovaný režim Autonomous.

AERODYNAMIKA

Keď je automobil  v pohybe, sám prerozdeľuje vzduch, ktorý mu zabraňuje v napredovaní. Od nepamäti sa inžinieri snažia rozvíjať aerodynamiku tak, aby sa znížila spotreba a zlepšil sa komfort pre cestujúcich. Ten bude v budúcnosti ešte dôležitejší. S autonómnym riadením budú môcť cestujúci vykonávať nové činnosti na palube vozidla. Objavia nové spôsoby potešenia.
Po druhé, tento pohyb vytvorí otvor, ktorý zníži tlak vyvíjaný na karosériu, keď je vozidlo v pohybe. Vzduch sa tak presunie cez prednú časť, kde je nasávaný a vytlačený na plochu kolies. Tento virtuálny kryt kolies má za následok odstránenie aerodynamických interferencií s podvozkom a so zavesením kolies, ktoré pracujú v kombinácii s päť lúčovými ráfikmi. Tie sú vyrobené z hliníka, pokryté jemnými drážkami, ktoré prispievajú k ich ľahkosti. Táto aerodynamická funkcia je použitá aj v zadnej časti vozidla. Prúd vzduchu je nasávaný cez otvor, ktorý je umiestnený na páse v predných dverách. Potom prúdi smerom do difuzéra, umiestneného pod 3D svetlami, ktoré sú spojené svetelným pásom. Presklená strecha sa zvažuje smerom k cestujúcim a tento dizajn je zvýraznený tmavo modrou farbou s tromi vrstvami laku, ktorá pokrýva celú karosériu.