PEUGEOT DAKAR 2018

i

/image/85/2/peugeot-dakar-we-love-dust.359852.jpg

Po 8793 kilometroch dún, horských priesmykov, kamenistých tratí a nebezpečenstva všetkého druhu na území Peru, Bolívie a Argentíny si posádka Carlos Sainz / Lucas Cruz vo vozidle PEUGEOT 3008DKR Maxi došla po veľkolepé víťazstvo v 40. Rallye Dakar. Toto tri roky po sebe idúce víťazstvo Teamu PEUGEOT Total v najnáročnejšie rely na svete odráža obchodný úspech vozidla PEUGEOT 3008 SUV, ktorý bol zvolený "Autom roka 2017".

V roku 2018 si PEUGEOT v súvislosti s Rely Dakar pripomína aj ďalšie významné jubileum - 30 rokov od svojho prvého víťazstva v tomto legendárnom preteku. Písal sa rok 1987 a víťazným matadorom preteku sa stal PEUGEOT 205T16 Grand Raid s posádkou Ari Vatanen a Bernard Giroux.

Od svojho návratu do sveta rely-raid v roku 2015 sa PEUGEOT do histórie Dakaru zapísal hneď 3 novými víťazstvami (celkom ich má na svojom konte už 7):

  • v roku 2016 s vozidlom PEUGEOT 2008DKR
  • v roku 2017 brilantný hattrick vozov PEUGEOT 3008DKR
  • v roku 2018 za volantom nového PEUGEOT 3008DKR Maxi.

Krásny záver 10 000 km dlhého dobrodružstva,  na ktorom sa od začiatku do konca ide na plný výkon!

NAŠE TÍMY

PEUGEOT 3008DKR MAXI

Aby obstál vo všetkých skúškach, ktoré ho na Dakare 2018 čakali, prešiel PEUGEOT 3008DKR pred pretekmi celým radom úprav a modifikácií. Technický tím spoločnosti PEUGEOT SPORT urobil maximum, aby bol automobil s levom na prove ešte spoľahlivejší, stabilnejší a efektívnejší!

Trasa 40. ročníka Dakaru sa ukázala byť obzvlášť náročná najmä po mechanickej stránke. V priebehu tejto extrémnej skúšky vytrvalosti na takmer 9000 kilometroch PEUGEOT 3008DKR Maxi nielen vyhral sedem z trinástich etáp, ale preukázal aj pozoruhodnú spoľahlivosť.

Architektúra nového PEUGEOT 3008DKR Maxi vychádza zo sériového modelu SUV PEUGEOT 3008, pod kapotou nájdeme trojlitrový motor TwinTurbo s pohonom 2 kolies. Najpoznateľnejšou úpravou je rozšírenie rozchodu kolies o 20 cm za účelom zlepšenia stability vozidla. Zmena v odpružení zvyšuje obratnosť a reaktivitu pri manévrovaní v teréne.

Dĺžka: 4312 mm
Šírka: 2400 mm
Výška: 1799 mm
Rázvor: 3000 mm
Pohon: pohon dvoch kolies
Motor: 340 hp twin-turbo V6 motor
Krútiaci moment: 800 Nm
Prevodovka: sekvenčná
Brzdové kotúče: 355 mm
Objem nádrže: 400 litrov

Z PÚŠTE NA CESTY

TO NAJLEPŠIE