2008 SUV

2008 showroom

PEUGEOT 2008 SUV

Od 14 090

ACTIVE CITY BRAKE

/image/39/2/peugeot_suv2008_layout4-4.83392.jpg

Active city brake je systém núdzového brzdenia, kedy vozidlo dokáže v rýchlosti do 30 km/h predísť nehode, alebo aspoň zmierniť jej následky.

Laserové senzory LIDAR neustále monitorujú vzdialenosť od stojacich alebo v rovnakom smere idúcich vozidiel. Ak vodič nereaguje na blížiacu sa prekážku v jazdnom pruhu a prekročí kritickú vzdialenosť bez spomaľovania, riadiaca jednotka vydá pokyn k brzdeniu. V závislosti od situácie a podmienok na ceste, dokáže systém použiť maximálnu brzdnú silu a vozidlo úplne zastaviť. Tak môže zabrániť kolízii s vozidlom vpredu.

ESP

/image/39/3/peugeot_suv2008_layout1-4.83393.jpg

Peugeot 2008 má stabilizačný systém ESP a jeho podporné systémy v štandardnej výbave. Samotné ESP zastrešuje ďalšie pre vodiča veľmi užitočné systémy prispievajúce ku komfortu alebo bezpečnosti jazdy.

Protipreklzový systém ASR pomáha pri rozjazde na šmykľavom povrchu, aby kolesá preniesli silu motora na cestu čo najefektívnejšie a zbytočne nešmýkali na mieste. Dynamická stabilizácia vozidla DSC pri hroziacom šmyku stabilizuje vozidlo zásahom do riadenia motora a pribrzďovaním jednotlivých kolies. Asistent núdzového brzdenia EBA pomáha pri vyvinutí maximálnej brzdnej sily v kritických sitáciách, kedy vodič stúpi na brzdový pedál síce rýchlo, ale nie dostatočnou silou. Vyvinutím maximálneho brzdného tlaku v úvodnej fáze brzdenia dochádza k najvýraznejšiemu skráteniu brzdnej dráhy a získaniu cenných metrov v prospech bezpečnosti. Protiblokovací systém kolies ABS, ktorý umožňuje naplno brzdiť a pritom ovládať vozidlo volantom, dopĺňa aj elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBFD.

Tento systém sa stará o to, aby bolo prudké brzdenie na povrchu s rôznou priľnavosťou efektívne a stabilné zároveň. V závislosti od vybraného motora môže mať Peugeot 2008 stabilizačný systém ESP spojený s asistentom rozjazdu do kopca (Hill Assist), ktorý uľahčuje rozbehnutie v kopci pribrzdením auta po dobu dvoch sekúnd. Vodič môže komfortne premiestniť nohu z brzdového pedála na plynový bez samovoľného poklesnutia auta v kopci.

ŠTRUKTÚRA KAROSÉRIE

/image/39/4/peugeot_suv2008_layout1-5.83394.jpg

Odľahčená karoséria s vysokou tuhosťou prispieva k lepšej ovládateľnosti v zákrutách a tiež bezpečnosti pri náraze. Štruktúra karosérie Peugeot 2008 z vysokopevnej ocele umožnila znížiť hmotnosť celého auta a pritom ponúknuť vysoký stupeň ochrany posádky v prípade nárazu.

Pri vysokej schopnosti karosérie pohltiť rôzne typy nárazov začína pohotovostná hmotnosť modelu 2008 už na 1.155 kilogramoch. Nízka hmotnosť okrem lepšej spätnej väzby pri riadení významne prispieva k znižovaniu spotreby paliva.

AIRBAGY

/image/39/5/peugeot_suv2008_layout5-2.83395.jpg

Peugeot 2008 ponúka v štandardnej výbave šesť airbagov a vysoký stupeň ochrany pri rôznych typoch kolízií. 

  • Dva čelné airbagy chránia hlavu a hrudník pasažierov na predných sedadlách v prípade čelného nárazu.
  • Ďalšie dva bočné airbagy sa aktivujú pri menej častom, ale o to nebezpečnejšom bočnom náraze.
  • Bočný náraz a prevrátenie vozidla aktivujú hlavové záclonové airbagy. Ich úlohou je chrániť hlavy pasažierov predu aj vzadu.

PRISVECOVANIE DO ZÁKRUT

/image/39/6/peugeot_suv2008_layout4-3.83396.jpg

Pre lepšiu viditeľnosť v kľukatých cestách alebo pri odbočovaní v uliciach mesta slúžia hmlové svetlá aj ako prisvecovanie do zákrut. Pri zapnutých stretávacích svetlách a v rýchlosti do 40 kilometrov za hodinu dokáže natočenie volantu nad istý uhol aktivovať hmlovku, ktorá osvetlí priestor na rohu vozidla. Okrem odbočovania a jazdy v zákrutách táto funkcia pomáha tiež pri parkovaní.