SITUÁCIA (COVID-19) - PREČÍTAJTE SI VIAC

PLUG-IN HYBRID TECHNOLÓGIA

/image/05/3/peugeot-gamme-phev-1809pb-001.479053.jpg
/image/05/3/peugeot-gamme-phev-1809pb-001.479053.jpg

PEUGEOT predstavuje rad PLUG-IN HYBRID ako konkrétny dôkaz toho, že pred zákazníkmi stojí budúcnosť, v ktorej sa stretávajú príjemnejšia jazda s rešpektom voči životnému prostrediu.

PLUG-IN HYBRID TECHNOLÓGIA

Nabíjateľné elektrické motory HYBRID a HYBRID4 sú spojené so spaľovacími motormi. K dispozícii je široká ponuka najnovších technológií. Ich používanie je skutočne jednoduché a vy si vyberiete ten najvhodnejší typ pohonu s úplnou ľahkosťou.

/image/05/8/peugeot-hybrid-1809tech-314.479058.jpg

Benzínový motor

Motor 1.6 PureTech bol upravený tak, že sa rozšíril o štartovací alternátor a špecifický panel chladenia. Jeho výkon je 133 kW (180 koní) vo verzii Hybrid, vo verzii HYBRID4 má výkon 147 kW (200 koní).

Nová elektrifikovaná automatická prevodovka

Motor PureTech je spojený s novou osemstupňovou elektrifikovanou automatickou prevodovkou e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission - 8 rýchlostných stupňov), ktorá je určená pre Plug-in Hybrid motory vo vozidlách značky Peugeot.

S prevodovkou je spojený elektromotor s výkonom 80 kW (110 koní), ktorý je umiestnený pri prednej náprave.

Pre optimálne a nepostrehnuteľné prechody medzi pohonom na elektrický alebo spaľovací motor je miesto meniča krútiaceho momentu pri spaľovacích verziách použitá viaclamelová mokrá spojka. Všetky tieto úpravy zaisťujú zvýšenie krútiaceho momentu o 60 Nm, a teda aj rýchlejšie reakcie.

Elektrifikovaná zadná náprava

Vo verziách Hybrid4 je viacprvková zadná náprava vybavená meničom, elektromotorom s výkonom 80 kW (110 k) a redukčnou prevodovkou, aby bolo možné poháňať všetky štyri kolesá. Jej zabudovanie nemá žiadny vplyv na vnútorný priestor karosérie.

Lítiovo-iónová batéria

Vysokonapäťová lítiovo-iónová batéria (300 V) sa pri oboch verziách (Hybrid aj Hybrid4) nachádza pod druhým radom sedadiel.

Batéria má kapacitu 11,8 kWh (v modeloch Peugeot 508 a 508 SW) a 13,2 kWh (v Peugeot 3008), čo patrí medzi najlepšie hodnoty, ktoré sú momentálne v ponuke. Vďaka tejto kapacite je vozidlo schopné v 100 % elektrickom režime prejsť až 65 kilometrov podľa normy NEDC (52 kilometrov podľa normy WLTP).

Pre maximálne využitie plne elektrickej jazdy je pri každom naštartovaní vozidla prednastavený elektrický režim Zéro Emission (nulové emisie), pokiaľ to stav nabitia batérie umožní. Vozidlo môže v elektrickom režime ísť maximálnou rýchlosťou 135 km/h, až potom sa automaticky prepne pohon na benzínový motor.

/image/05/4/peugeot-3008phev-hy4-1809tech-317.479054.jpg

ÚČINNE FUNKCIE PRE NOVÉ POTEŠENIE Z JAZDY

/image/05/5/peugeot-508phev-1809pb-306.479055.jpg

Nová funkcia Brake

Vodič si môže jednoduchým pohybom prepnúť novú funkciu Brake, ktorá vozidlu umožňuje spomaľovať bez stlačenia brzdového pedálu. Táto funkcia pôsobiaca ako brzdenie motorom umožňuje naviac dobíjať batériu, napríklad pri jazde z kopca. V režime Drive stačí pre aktiváciu funkcie Brake presunúť ovládač automatickej prevodovky Shift and Park by wire smerom dozadu. Opätovným presunom ovládača smerom dozadu sa funkcia deaktivuje.

Nový elektronicky ovládaný brzdový systém

Na zvýšenie dojazdu v plne elektrickom režime zaisťuje brzdový systém s vysokou energetickou účinnosťou i-Booster rekuperáciu energie počas brzdenia alebo spomalenia bez stlačenia brzdového pedálu (energia, ktorá sa v spaľovacích motoroch rozptýlia). Zariadenie i-booster tvorí elektrické čerpadlo, ktoré nahrádza vákuové čerpadlo spaľovacích motorov.

Nová funkcia e-SAVE 

Potešenie z jazdy na elektrický pohon si môžete dopriať, kedykoľvek budete chcieť, a to vďaka funkcii e-Save, ktorá vodičovi umožní pripraviť sa na jazdu v elektrickom režime tým, že si našetrí energiu na dojazd (je možné si nastaviť 10, 20 kilomterov alebo celú kapacitu batérie). Táto funkcia je ľahko dostupná cez menu e-Save na dotykovom displeji. Po nastavení je funkcia zobrazená na prístrojovej doske, vrátane pripraveného dojazdu v kilometroch. Stačí na voliči režimov riadenia zvoliť režim nulové emisie a aktivovať tak jazdu s plne elektrickým pohonom, kedykoľvek si budete priať.

RÝCHLE A ĽAHKÉ NABÍJANIE BATÉRIÍ

Maximálna doba potrebná na dobitie batérie je:

  •      menej ako 7 hodín pomocou štandardnej zásuvky (8 A, nájdete ju v každej domácnosti)
  •      menej ako 4 hodiny pomocou zosilnenej zásuvky ako napríklad Green'up®
  •      menej ako 1:45 pri použití  Wallboxu

Okolo nabíjacej zásuvky sú umiestnené svetelné lišty, ktoré umožňujú ľahkú a rýchlu kontrolu stavu nabitia batérie. Farby po pripojení ukazujú priebeh nabitia batérie.

Kryt nabíjacieho otvoru je nenápadne situovaný na ľavom zadnom blatníku vozidla (na rovnakom mieste z druhej strany nájdete kryt palivovej nádrže). Na uskladnenie kábla vo vozidle je určená schránka pod podlahou batožinového priestoru.

PEUGEOT 3008 HYBRID4:

  •    Maximálny dojazd v 100% elektrickom režime: 52 km podľa normy WLTP / 65 km podľa normy NEDC
  •     Emisie CO2: 34 g / km podľa normy NEDC
  •    Kombinovaná spotreba: 1,5 l / 100 km podľa normy NEDC 

PEUGEOT 508 a 508 SW HYBRID:

  •    Maximálny dojazd v 100% elektrickom režime: 45 km podľa normy WLTP / 57 km podľa normy NEDC
  •     Emisie CO2: 32 g / km podľa normy NEDC
  •    Kombinovaná spotreba: 1,4 l / 100 km podľa normy NEDC