PEUGEOT je na popredných miestach na trhu s crossover-mi už od roku 2009. S novým konceptom Quartz odhaľuje Peugeot svoju víziu pre tento segment, kombinácia novej generácie SUV s vysokým výkonom.
Od prvého pohľadu atleticky pôsobiaci crossover, Peugeot Quartz je športový, robustný a s jedinečným dizajnom. Spojenie SUV karosérie, sedan kabíny a detailne spracovaného dizajnu znamená výnimočný výkon s dokonalým držaním na ceste a to vďaka šírke auta 2,06 metra 305 MM hrubými pneumatikami.
Nielen exteriér, ale interiér konceptu má jedinečný atletický vzhľad, kde aj ten sa pýši nezameniteľným dizajnom a inovatívnymi materiálmi, ako sú: čadič, digitálne tkané textílie a koža chiné.
Spojenie sily a ľahkosti - sopečný čadič použitý na palubnej doske a použitie digitálne tkaných textílií znamená jeho svetové prvenstvo. Sedadlo vodiča je prispôsobené pre dokonalé pohodlie, k čomu prispieva aj PEUGEOT i-Cockpit, ktorý vodičovi umožňuje mať všetky dôležité funkcie auta v bezprostrednej blízkosti. V koncepte je tiež umiestnený Head-up displej - veľká nastaviteľná obrazovka. V strede je lišta vyrobená z polykarbonátu so 45 stupňovým sklonom, ktorá zobrazuje ďalšie potrebné informácie.
Ako monolit, vyššia časť kabíny konceptu budí dojem jedného bloku, do ktorého boli zakomponované viaceré dôležité funkcie. Každý zo štyroch pasažierov má vlastné sedadlo, čo poskytuje maximálne pohodlie a miesto. Pre vytvorenie športovejšieho dizajnu, sú boky a strecha konceptu potiahnuté čiernou kožou, zatiaľ čo sedadlá a operadlá sú potiahnuté žltohnedou kožou.
Kabína konceptu Quartz rozhodne pôsobí športovo a to aj vďaka Peugeot i-Cockpit prispôsobenému pre jazdenie.
Kompaktný volant so zabudovaným ovládaním ponúka maximálne efektívnu jazdu. Vodič môže s úplnou ľahkosťou ovládať ukazovatele, radiť prevodové stupne a meniť režim riadenia.
Peugeot koncept Quartz, 4.5 metra dlhý, ponúka vynikajúcu jazdu. Výkon, citlivosť ovládania a intuitívnosť kombinované s jedinečným zážitkom za volantom konceptu. Koncept Quartz ukazuje pohľad Peugeot pre moderné a športové modely.
Pod kapotou je uložený 1.6L THP motor s 270 konskými silami vyvinutý od Peugeot Sport. Dohromady so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, 4-valcový benzínový motor vytvára krútiaci moment N-m, so špecifickým výkonom skoro 170 konských síl na objem motora, čo z neho vytvára jeden z najvýkonnejších motorov. Spaľovací motor a dva elektrické motory vytvárajú dokopy až 500 konských síl.
V koncepte sú tri režimy riadenia: ZEV, plne elektrický s dojazdom 50km; režim Road, ktorý zabraňuje vybitiu batérie používaním 1.6 L THP motora a predného elektrického motora; a režim Race, ktorý spája silu obidvoch motorov a rozdeľuje krútiaci moment medzi všetky štyri kolesá, čo z neho robí mimoriadne atletické SUV.
Fotografia - Patrick Curtet
Odfotené v Gemasolar, vlastní Torresol Energy a vyvinul SENER
Vyrobil Cream - William Blanc
© cream-paris.tv