Automobilový priemysel sa veľmi mení a zmeny v oblasti energií sú skutočnou príležitosťou. Nový PEUGEOT 208 je od uvedenia na trh k dispozícii s tromi druhmi energií: elektrický, benzínový a dieselový. Výber karosérie nediktuje spôsob používania.
Táto nová generácia PEUGEOTu 208 je dokonalou súčasťou modelového radu značky PEUGEOT. Upúta výrazným dizajnom, mladým výrazom a energiou.
Inováciou je aj nová generácia PEUGEOT i-Cockpit© s 3D head-up displejom
s celým radom asistentov riadenia z vyšších segmentov.
CMP/e-CMP : flexibilná a efektívna platforma
Platforma CMP tiež ponúka zvýšenú úroveň komfortu a bezpečnosti:
Nový PEUGEOT e‑208 je k dispozícii od uvedenia na trh a ponúka svižnosť a stimulujúci pôžitok z jazdy vďaka svojej 100% elektrickej motorizácii:
Nový PEUGEOT e‑208 ponúka tri jazdné režimy:
Dva režimy brzdenia sú rovnako dostupné cez radiacu páku s vhodnými typmi regenerácie akumulátora:
Nový PEUGEOT e‑208 predstavuje tepelný komfort na najlepšej úrovni v porovnaní s konkurenciou vďaka:
Priestrannosť a objem batožinového priestoru sú totožné s verziou so spaľovacím motorom. Objem batožinového priestoru nového modelu PEUGEOT 208 je 220 l. Batérie sú rozmiestnené pod podlahou.
Know‑how značky PEUGEOT zaväzuje. Podvozok nového PEUGEOT e‑208 má špecifické nastavenie a technické riešenia (optimálne rozloženie hmotnosti). Toto umožňuje dosiahnuť porovnateľné dynamické vlastnosti s verziami so spaľovacím motorom nového modelu PEUGEOT 208.
Nový PEUGEOT e‑208 je vybavený veľkokapacitnou 50 kWh batériou, ktorá umožňuje dosiahnuť autonómiu až 340 km podľa homologizačného protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podľa NEDC (New European Driving Cycle). Pripojená je k tepelnej jednotke v priestore pre cestujúcich, tepelná regulácia cirkuláciou kvapaliny umožňuje rýchle nabíjanie, optimalizovanú autonómiu a dlhšiu životnosť. Na túto batériu sa vzťahuje 8‑ročná garancia alebo 160 000 km na 70% jej kapacity nabitia.
Spôsoby nabíjania sú flexibilné a prispôsobené rôznym situáciám každodennej prevádzky. Tri možné spôsoby nabíjania sú k dispozícii:
Nový PEUGEOT e‑208 ponúka programovateľné oneskorené nabíjanie: cez displej on‑line navigácie alebo cez aplikáciu MyPeugeot® v smartfóne. Tento systém tiež umožňuje kedykoľvek spustiť alebo zastaviť nabíjanie a zistiť stav nabitia.
S cieľom podporiť svojich zákazníkov pri zmene energie vo vozidlách značka PEUGEOT spúšťa súčasne s komercializáciou nového modelu PEUGEOT e‑208 novú ponuku služieb založenú na troch pilieroch:
Serenity alebo ako ubezpečiť našich zákazníkov v ich procese spoznávania vozidla a umožniť im v pokoji využívať výhody vozidla:
Nový PEUGEOT e‑208 jasne ponúka prístup k novej mobilite so slobodou pohybu v meste a tiež aj v zelenej zóne s obmedzenou dopravou.
Nový PEUGEOT 208 je v ponuke s celým radom spaľovacích motorov poslednej generácie, ktoré spĺňajú emisnú normu EURO 6.d pre benzínové motory a EURO 6.d‑temp pre dieselové motory. Jedinečná ponuka v segmente B, motory PureTech 100 k a 130 k sú k dispozícii s 8‑stupňovou automatickou prevodovkou EAT8.
Benzínové 3‑valcové motory s objemom 1,2 litra:
Dieselový 4‑valcový motor s objemom 1,5 litra:
Pre krajiny, kde sú požiadavky na znižovanie emisií menej prísne, sú v ponuke aj motory s manuálnou prevodovkou (BVM6) alebo s automatickou prevodovkou (EAT6).
Nový PEUGEOT 208 má výrazný štýl exteriéru, ktorý je dostatočne dominantný, že nepotrebuje zdôrazňovať chrómovými detailmi : sila expresívneho dizajnu a homogénnych rozmerov. Je jadrom modelového radu značky PEUGEOT.
Dlhší, širší a nižší ako aktuálny PEUGEOT 208, s výraznou karosériou, evokuje športového ducha s priamymi a čistými líniami. Šírka blatníkov a reliéf karosérie jej dodávajú mimoriadnu zmyselnosť. Jemná rovnováha je medzi napätím a jemnosťou.
Pri pohľade z boku má nový PEUGEOT 208 odsunuté čelné sklo, čo umožnilo implementáciu dlhšej skulptúrnej kapoty.
Znakom dynamiky je malé zadné okno s veľkým sklonom a dokonale v línii s oblúkom zadného kolesa.
Vo verzii GT Line alebo GT sú oblúky kolies ozdobené lakovanými čiernymi lemami blatníkov: silueta karosérie je výrazná a priemer kolies je viditeľne zväčšený. Na týchto prémiových verziách sú 17'' ráfiky kolies zdobené skrutkami a sú personalizovateľné: dosahujú lepšiu aerodynamiku a nižšiu neodpruženú hmotnosť (‑3,6 kg na vozidlo).
Vozidlo je rozpoznateľné na prvý pohľad. Predná časť dokonale evokuje svoj vizuálny podpis s novým PEUGEOT‑om 508 v spodnej časti a svetelného podpisu s Full LED svetlometmi a s 3 pazúrmi (v závislosti od verzie). Predný nárazník tvorí jedna línia a v strede má umiestnenú mriežku chladiča. Tá je dokonale integrovaná a v jej strede je monogram Leva značky PEUGEOT. V strede kapoty je nápis 208.
Rovnako, ako na modeloch PEUGEOT 3008/5008/508, zadná časť nového PEUGEOTu 208 je charakteristická čiernym pásom, ktorý prechádza po celej šírke dverí batožinového priestoru a spája svetlomety s 3 pazúrmi (rozsvietené cez deň aj v noci). Línie sú presné, tvary sú plynulé. Zadný difúzor je k dispozícii v čiernej lakovanej povrchovej úprave a v závislosti od motora môže byť vylepšený chrómovými koncovkami výfuku.
Okrem štandardných farieb karosérie a strechy Black Diamond, je nový PEUGEOT 208 v ponuke s farebnou paletou, ktorá odzrkadľuje jeho sviežeho a vitálneho ducha:
Tieto farby ideálne zvýrazňujú tvary karosérie.
Nový PEUGEOT e‑208 má na prvý pohľad rozoznateľné vonkajšie znaky:
Inšpirovaný konceptom PEUGEOT FRACTAL, nový PEUGEOT 208 predstavuje novú a revolučnú generáciu PEUGEOT i‑Cockpit®, neoddeliteľnú súčasť DNA značky PEUGEOT s viac ako 5 miliónmi presvedčených vodičov.
PEUGEOT i‑Cockpit® nového PEUGEOTu 208 používa rovnaké trojúrovňové rozloženie ako ostatné modely značky PEUGEOT, čo zabezpečuje bezchybnú ergonómiu.
Oko: informácie sú rozumne umiestnené v zornom poli vodiča. V závislosti od verzie prístrojová doska PEUGEOT i‑Cockpit® 3D poskytuje informácie na 2 úrovniach. Na vyvýšenom digitálnom paneli sa informácie zobrazujú ako hologram. Tieto údaje sú dynamické, k oku sa približujú na základe stupňa ich dôležitosti alebo naliehavosti, reaktivita je tým zvýšená o cca pol sekundy. V centrálnej časti je nad pákovými prepínačmi dotykový displej dostupný s 5, 7 alebo 10 palcovou uhlopriečkou v závislosti od verzie alebo zvolených doplnkov výbavy.
Ruky: Materiály sú príjemné na dotyk, prechody plynulé, dotykové alebo fyzické ovládače sú rozumne rozmiestnené. Od výbavovej úrovne Active (v závislosti od krajiny) je palubná doska mäkčená a v jej strede je dekoratívny prvok "karbónového" typu. Kompaktný volant je zdedený z modelov vyšších segmentov. Ovládanie prevodovky EAT8 Shift and Park by wire je intuitívne a ergonomické. Páčky na volante umožňujú manuálne radenie rýchlostných stupňov a pritom sa nestratí funkcia automatickej prevodovky.
Telo: priestor pre cestujúcich tvorí interiér obklopujúci pasažierov. Predné sedadlá poskytujú vynikajúci komfort, zdvojnásobený dokonalou oporou.
Architektúre a objemu úložných priestorov nového modelu PEUGEOT 208 sa venovala špeciálna pozornosť. Okrem úložných priestorov v dverách a v skrinke pred spolujazdcom, sú naviac k dispozícii 3 zóny v strede vozidla ( podľa verzie ):
Nový PEUGEOT 208 sa bude ponúkať v 5 úrovniach výbavy : Acces , Active ,Allure , GT Line a GT .
Verzie GT line a GT sa odlišujú výraznými štylistickými prvkami :
Vyhradené pre model PEUGEOT e‑208 je verzia GT a tá sa ešte viac odlišuje:
S novým systémom Drive Assist otvára nový PEUGEOT 208 cestu pre polo‑autonómnu jazdu s najmodernejšími prvkami asistentov riadenia na najlepšej úrovni v segmente:
Keďže smartfón je neoddeliteľnou súčasťou nášho každodenného života funkcia Mirror Screen v novom PEUGEOT 208 je kompatibilná s protokolmi MirrorLink™, Apple CarPlay™ a Android Auto™. Indukčné nabíjanie je pohodlne umiestnené do úložného priestoru na stredovej konzole a môžu byť k dispozícii až štyri USB zásuvky (vrátane typu C).
Nový PEUGEOT 208 sa začne predávať na jeseň roku 2019