SITUÁCIA (COVID-19) ROBÍME VŠETKO, ČO JE V NAŠICH SILÁCH, ABY SME CHRÁNILI VAŠE ZDRAVIE, VAŠU BEZPEČNOSŤ A VAŠU MOBILITU. PREČÍTAJTE SI VIAC
/image/62/8/peugeot-210-ans-fonddecron-1210x370fr.724628.png
/image/62/8/peugeot-210-ans-fonddecron-1210x370fr.724628.png

NAŠICH 210 ROKOV

Pripojte sa k oslave 210 rokov a prechádzajte sa našou históriou: kliknutím na obrázky vo videu zobrazujúce sa počas filmu, sa dozviete viac o 12 kľúčových míľnikoch.

210 rokov histórie, 210 rokov neuveriteľných okamihov.

Vybrať iba 12  nebolo ľahkou úlohou.
Hlboko sa ponorte do našej histórie prostredníctvom 12 videí ilustrujúcich formujúce momenty značky.

i

 

Armand PEUGEOT

„Nebojte sa ničoho! Verte si!”
Vraciame sa späť do roku 1882. Začína sa to víziou jedného pána, ktorý chcel urobiť revolúciu v doprave. Počnúc bicyklami a potom až k automobilom, to, čo poháňa PEUGEOT po celé veky, je Armandova vášeň pre čokoľvek na kolesách a veľká zvedavosť robiť veci inak.

i

 

PEUGEOT na WRC

Piesok, bahno a prach: objavte kráľovstvo, ktorému PEUGEOT vládol desaťročia.
Po prvom víťazstve na rally Safari v roku 1978 a potom v šampionáte konštruktérov, PEUGEOT zaútočil na svet rally.
Bol to iba začiatok dlhej série víťazstiev, vďaka ktorým sa PEUGEOT stal šampiónom týchto povrchov.

i

 

Le Mans 1993

Existuje niečo lepšie, než stáť na pódiu?

V roku 1993 stáli na štarte legendárnych pretekov "24 hodín Le Mans" tri autá značky PEUGEOT, konkrétne tri modely s označením 905.  Boli to posledné preteky predtým, ako sa PEUGEOT zapojil do seriálu Formula 1. Po ostrom súboji s toyotami sa ukázala obrovská dominancia  modelov PEUGEOT. Všetky tri sa dostali na stupne víťazov, ani jedno miesto na ňom neprenechali svojim súperom.

Po tomto slávnom víťazstve, ktoré sa zapísalo do dejín,  PEUGEOT ukončil svoje pôsobenie v Le Mans. A zrodila sa legenda….

i

 

6 titulov "Auto roku"

Nie je možné aby to nebol PEUGEOT.

Čo majú spoločné roky 1969, 1988, 2002, 2014, 2017 a 2020? Každý z nich je zlatým rokom, keď si spoločnosť PEUGEOT pripísala najprestížnejšie ocenenie v oblasti výroby automobilov: „Auto roka“. Vyhral 6-krát, čo je najviac ocenení, ktoré ktorákoľvek automobilka v histórii vyhrala.

i

 

Pikes Peak

„Najspektakulárnejšie“, najnebezpečnejšie a najostrejšie preteky do vrchu na svete.

Dvakrát po sebe, v rokoch 1988 a 1989, vyhral PEUGEOT 405 T16 medzinárodné preteky do vrchu Pikes Peak. Stalo sa tak 25 rokov predtým, ako sa lev opäť  postavil na stupeň víťazov.

Tým “levom” myslíme Sebastiena Loeba a jeho model 208 T16 z roku 2013. S ním dosiahol skutočný čas snov” - 8' 13" 878, čím pokoril predošlý rekord  a posunul latku na novú úroveň.

i

 

Type 1, 2, 3

Objavte autá, ktoré stáli pri zrode automobilizmu!

Sme v roku 1 889 a Paríž práve hostí Svetovú výstavu. PEUGEOT vo svojom stánku vystavuje prototyp parou poháňanej trojkolky.

Je to Type 1, prvé auto, ktoré vytvoril a predával Armand PEUGEOT.  Neskôr sa Armand priklonil k názoru, že benzín predstavuje budúcnosť áut a vytvoril Type 2 a Type 3. Boli prvými svojho druhu a predalo sa z nich 64 kusov.

i

 

e-LEGEND

Keď sa minulosť stretne s budúcnosťou, tak sa zrodia legendy.

Predstavený ako koncepčný automobil na autosalóne v Paríži v roku 2018, davy ľudí obdivovali jeho netradičný vzhľad a  plne elektrický motor. To nie je všetko. Tisíce ľudí online požiadali o výrobu tohto pozoruhodného prototypu a e-Legend sa čoskoro stane realitou.

i

 

PEUGEOT 205

Auto, ktoré jednoducho musíte milovať

Píše sa rok 1983. V značke PEUGEOT  sa zrodil idol, jedno z mála áut, pri ktorých bijú srdcia Francúzov rýchlejšie aj dnes: legendárny  model 205! Ultramoderný dizajn, štýl, ktorý nemal vo svojej dobe obdobu, prevedenie GTi, kabriolet, verzia Roland-Garros, 16 víťazstiev v seriáli Majstrovstiev sveta v rely a 2 v Rely Dakar.

Z modelu PEUGEOT 205 sa za 15 rokov predalo vyše 5 miliónov kusov…

Číslo 205 je pre značku skutočne ikonické.

i

 

PEUGEOT 404

Jedno číslo. Jedno auto. Jedna ikona.

Elegantný, moderný a štýlový. PEUGEOT 404 bol vyrobený pred 60 rokmi z avantgardných návrhov Pininfariny. Od tej doby bol prerobený na rôzne verzie vrátane super luxusnej, kabrioletu a kombi.

i

 

Šarlatáni na Indy 500

Zistite, prečo traja mladí muži získali túto neobvyklú prezývku. A ako dokázali, že všetci ostatní sa mýlili.

Túto nelichotivú prezývku dostali traja mladí muži, o ktorých by sme jednoducho mohli povedať, že sa v prvej dekáde dvadsiateho storočia stali vynálezcami moderného závodného automobilu.

Georges Boillot, Jules Goux and Paolo Zuccarelli, všetci traja jazdci a mechanici zároveň, sa postavili proti názorom, ktoré presadzovali “oficiálni inžinieri značky PEUGOT” a vytvorili revolučné pretekárske auto – model L76.

 V roku 1913 vzal Jules toto auto na najnáročnejšie a najprestížnejšie preteky svojej doby -  Indianapolis 500... A stal sa prvým Európanom, ktorý ich vyhral a porazil Američanov na ich domácej pôde.

i

 

ZAMESTNANCI

Je to jednoduché. Bez nich by PEUGEOT neexistoval.

Ak by bol Armand PEUGEOT stále s nami, videl by, ako sa rozšírila dobrodružná cesta, na ktorú sa kedysi vydal sám a ako dnes po nej kráča obrovské množstvo jeho spolupracovníkov.

Videl by, ako ich talent, kreativita a vášeň každý deň pomáhajú vo viac než 160 krajinách sveta nanovo vytvárať štandardy pre mobilitu budúcnosti.

Videl by, ako pracujú na viac než 110 rôznych pracovných pozíciách a že aj vďaka nim sa PEUGEOT  stal prvým automobilovým výrobcom, ktorý sa môže pochváliť tým, že má súčasne vo svojom portfóliu až tri modely, ktoré získali prestížny titul “Auto roka”.

i

 

401 Eclipse

Zoznámte sa s vynálezom, ktorý prišiel so strechou!

V roku 1932 sníval muž menom Georges Paulin o jazde s vetrom vo vlasoch, avšak bez toho, aby si ju znepríjemňoval problémami, spojenými s nedostatočnou ochranou proti dažďu, ktoré mali všetky vtedajšie kabriolety. Preto vymyslel elektricky ovládanú pevnú výsuvnú strechu - hardtop.

PEUGEOT jeho patent kúpil a otestoval ho na modeloch 301, 401 a 601.

 A výsledok? Modernizácia karosérie a veľa nových elegantných línií… ktoré priamo predznamenali svetový úspech modelu PEUGEOT 206 CC o 60 rokov neskôr!