ZOBRAZIŤ OBSAH
ASISTENČNÉ SYSTÉMY RIADENIA
ASISTENČNÉ SYSTÉMY RIADENIA

ASISTENČNÉ SYSTÉMY RIADENIA 

TEMPOMAT
AKTÍVNY

Aktívny tempomat/obmedzovač rýchlosti je schopný nastaviť špecifikovanú rýchlosť tak, aby sa udržala bezpečná vzdialenosť medzi vozidlami za sebou.

Táto funkcia je vhodná najmä pre plynulú jazdu na diaľnici. Umožňuje vám vyhnúť sa systematickému vypínaniu tempomatu, akonáhle je v rovnakom pruhu iné vozidlo. Ak radar zistí prítomnosť automobilu vpredu, pôsobí na pedál motora a akcelerátora a automaticky znižuje rýchlosť až o 20 km/h, aby sa udržala bezpečná vzdialenosť medzi vozidlami. Akonáhle je jazdný pruh uvoľnený, tempomat zrýchli na pôvodne nastavenú rýchlosť. Ak spomalenie 20 km/h nie je dostatočné na udržanie vzdialenosti, tempomat upozorní vodiča a dá mu kontrolu nad rýchlosťou jazdy.

ADAPTÍVNY S FUNKCIOU STOP

Auto má radar umiestnený v strede predného nárazníka s maximálnym dosahom 150 metrov. Adaptívny tempomat s funkciou Stop (ACC Stop) poskytuje dve funkcie pri rýchlostiach od 30 do 180 km/h:

 

  • Automatická regulácia rýchlosti jazdy zadanej vodičom
  • Automatické nastavenie vzdialenosti od vozidla pred vami (3 prednastavené úrovne: dlhá, normálna, krátka

Ak systém zistí prítomnosť automobilu v rovnakom jazdnom pruhu vpredu, automaticky upraví rýchlosť jazdy pomocou motora a bŕzd (rozsvietia sa brzdové svetlá) tak, aby sa medzi vozidlami dodržiavala bezpečná vzdialenosť až do úplného zastavenia (v prípade automobilov s automatickou prevodovkou) alebo do rýchlosti 30 km/h K dispozícii štandardne alebo ako voliteľná výbava v závislosti od modelov a motorov

POHON KOLIES
GRIP CONTROL 

Pomocou ovládača na stredovej konzole vyberte režim, ktorý najlepšie zodpovedá podmienkam adhézie, v ktorých sa pohybujete. Patentovaný systém kontroly priľnavosti je najúčinnejší v spojení so špeciálne upravenými pneumatikami.

Inteligentný systém kontroly trakcie optimalizuje pohon predných kolies podľa typu a priechodnosti povrchu, na ktorom sa vozidlo pohybuje. Systém stále prenecháva kontrolu nad riadením vodičovi, ale vodič sa môže kedykoľvek spoľahnúť na inteligenciu systému v štandardnom režime alebo si s ovládačom zvoliť jeden z ďalších režimov: 

  • Štandardný režim je určený na jazdu v normálnych podmienkach s nízkou úrovňou preklzu kolies.
  • Snehový režim prispôsobuje šmyk oboch predných kolies podmienkam adhézie na ceste a pri rýchlostiach nad 50 km/h sa systém automaticky prepne do štandardného režimu.
  • Režim terénu vám umožní bezpečne sa pohybovať po klzkých povrchoch (blato, mokrá tráva...) a štartovať v náročných podmienkach. Systém premieňa maximálny krútiaci moment na bicykel s najväčšou priľnavosťou. 
  • Pieskový režim umožňuje súčasné mierne prešmykovanie oboch predných kolies a pomalý pohyb dopredu. Znižuje riziko zapadnutia auta. Pri rýchlostiach nad 120 km/h sa automaticky prepne do štandardného režimu.
  • Režim vypnutia ESP dáva vodičovi možnosť vypnúť ESP a Grip Control. Do rýchlosti 50 km/h má vodič riadenie len pod kontrolou.
POKROČILÝ GRIP CONTROL

Pokročilé ovládanie priľnavosti obsahuje nasledujúce funkcie:

  • Vylepšený systém kontroly trakcie s 5 funkčnými režimami (Standard, Snow, Mud, Sand, ESP Off) ovládaný otočným gombíkom na stredovej konzole
  • Špeciálne pneumatiky 18'' M+S (blato a sneh)
  • Hill Assist Descent Control (HADC) - inovatívna funkcia, ktorá pomáha vodičovi mať vozidlo spoľahlivo pod kontrolou pri jazde z kopca. Auto sa pomaly pohybuje po svahu (3 km/h) a vodič sa nemusí obávať, že nezvládne riadenie.
  • Túto funkciu je možné aktivovať tlačidlom na stredovej konzole pri jazde rýchlosťou do 70 km/h. Pri rýchlostiach pod 30 km/h sa systém automaticky zapne.
  • Ak je sklon mierny a auto sa pohybuje bez problémov, vodič môže uvoľniť plynový aj brzdový pedál. Keď je zaradený prvý alebo druhý prevodový stupeň, rýchlosť zostáva obmedzená.
  • Ak je sklon strmý a/alebo má auto problém s pohybom, vodič môže prepnúť na neutrál a aktivovať tak funkciu HADC. Auto sa pohybuje vpred bezpečne pomaly.
  • Stupeň pôsobenia funkcie HADC závisí od sklonu:
  • medzi 5 a 8 %: rýchlosť jazdy sa pohybuje okolo 17 kh/h
  • viac ako 8 %: rýchlosť jazdy je obmedzená na 3 až 17 km/h
ACTIVE SAFETY BRAKE

Active Safety Break zasiahne, ak po upozornení vodič nereaguje dostatočne rýchlo a nestlačí brzdový pedál. Zabránenie kolízii týmto spôsobom alebo zníženie rýchlosti zmierni jej následky. Systém berie do úvahy vozidlá stojace alebo idúce rovnakým smerom, ako aj chodcov na ceste (nezachytáva cyklistov, motocykle, zvieratá a predmety na ceste). Aktívna bezpečnostná brzda funguje za nasledujúcich podmienok:

  • Rýchlosť vozidla je 5 až 140 km/h a zistí sa pohybujúce sa vozidlo.
  • Rýchlosť vozidla je nižšia ako 80 km/h a zistí sa stojace vozidlo v rovnakom smere.
  • Rýchlosť vozidla nie je vyššia ako 60 km/h a zisťuje sa prítomnosť chodca. 
SYSTÉM VÝSTRAHY PRED VYBOČENÍM Z JAZDNÉHO PRUHU
ŠTANDARDNÝ

Systém výstrahy pred vybočením z jazdného pruhu monitoruje pozdĺžne dopravné značenie (pevná alebo prerušovaná deliaca čiara) pomocou kamery umiestnenej v hornej časti čelného skla. Kamera analyzuje obraz a okamžite aktivuje zvukový a vizuálny výstražný signál, ak vodič stratí pozornosť (bez zapnutia smerovky) pri rýchlostiach nad 80 km/h.  

 

AKTÍVNY

V prípade aktívneho systému varovania pred vybočením z jazdného pruhu systém koriguje aj dráhu jazdného pruhu vozidla rýchlosťou od 65 do 180 km/h: akonáhle systém vyhodnotí, že by mohlo dôjsť k neúmyselnému prekročeniu deliacej čiary medzi jazdnými pruhmi, riadenie sa začne pomaly otáčať na opačnú stranu, aby sa vozidlo udržalo v pôvodnej dráhe. Vodičovi môže kedykoľvek zabrániť nápravným manévrom pevným držaním volantu (napríklad počas vyhýbacieho manévru). Korekčný zásah do riadenia sa preruší hneď po aktivácii smerových svetiel. 

 

SYSTÉM MONITOROVANIA MŔTVEHO UHLA
ŠTANDARDNÝ
Systém monitorovania mŕtveho uhla upozorní vodiča na prítomnosť iného vozidla v mŕtvom uhle na pravej alebo ľavej strane vozidla. Je k dispozícii v spojení s predným a zadným parkovacím asistentom alebo balíkom Visiopark 1.
AKTÍVNY

Pri rýchlostiach od 12 do 140 km/h systém upozorní vodiča zapnutím kontrolky v príslušnom vonkajšom zrkadle na prítomnosť iného vozidla (osobného alebo nákladného vozidla, cyklistu, motocykla) v mŕtvom uhle.  

 

Systém funguje v spojení s aktívnym systémom varovania pred vybočením z jazdného pruhu: ak vodič zapne smerovku a chystá sa odchýliť, systém aktivuje korekciu dráhy okrem výstražného svetla v príslušnom spätnom zrkadle, aby pomohol vodičovi vyhnúť sa kolízii. 

 

KONTROLA POZORNOSTI VODIČA
COFFE BREAK ALERT (systém sledovania času jazdy)

Po dvoch hodinách nepretržitej jazdy rýchlosťou vyššou ako 65 km/h systém monitorovania času jazdy aktivuje výstrahu sprevádzanú zvukovým signálom, ktorý vodičovi odporučí, aby si urobil prestávku.

 

 DRIVER ATTENTION ALERT (systém monitorovania pozornosti vodiča)

Systém monitorovania času jazdy je doplnený o ďalšiu funkciu, ktorá kontroluje pozornosť vodiča za volantom. Kamera namontovaná na čelnom skle analyzuje dráhu vozidla, porovnáva vzdialenosť od pozdĺžneho značenia na ceste a vyhodnocuje koncentráciu vodiča podľa spôsobu jazdy. Ak je to potrebné, so zvukovým a vizuálnym signálom ho vyzve, aby zvýšil svoju pozornosť alebo si urobil prestávku.