NOVÝ PEUGEOT E-208 GTi
VIAC POTEŠENIA. VIAC GTi ako kedykoľvek predtým!
Dnes, na ikonickom okruhu 24 hodín Le Mans, PEUGEOT odhalil svoj nový model E-208 GTi.
Alain FAVEY, generálny riaditeľ PEUGEOT, Jean-Marc FINOT, generálny riaditeľ Stellantis Motorsport a Matthias HOSSANN, vedúci dizajnu PEUGEOT, spolu s Paulom Di RESTA, oficiálnym jazdcom tímu Peugeot TotalEnergies, boli súčasťou tohto výnimočného podujatia vo fanzóne PEUGEOT, a to pre médiá aj fanúšikov PEUGEOT.
Značka GTi sa vracia do jedného z najúspešnejších vozidiel v segmente B, modelu PEUGEOT 208. E-208 GTi so zameraním na pocity z jazdy sa môže pochváliť najlepším výkonom na trhu s EV „hothatchmi“ s výkonom 280 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h len za 5,7 sekundy.
Pred 40 rokmi sa PEUGEOT zapísal do histórie automobilového priemyslu uvedením modelu 205 GTi. Vo verzii 1,6 l (1984) a potom vo verzii 1,9 l (1986) bol model 205 GTi priekopníkom nového konceptu malého športového hatchbacku, ktorý kombinuje výnimočný výkon a radosť z jazdy so športovým, ale jemným dizajnom a jedinečnou všestrannosťou.
Počas 4 desaťročí značka PEUGEOT GTi poznamenala históriu športových vozidiel s niekoľkými sériovými modelmi uznávanými pre svoje výkony a dynamické kvality – 306, 206, 207, 208... – a históriu motoristického športu mnohými víťazstvami, najmä v rely. GTi nie je len označenie; je to vyznamenanie, ktoré potvrdzuje dokonalosť niektorých z najikonickejších modelov PEUGEOT.
Dnes PEUGEOT pokračuje v písaní legendy GTi tým, že zábavným, moderným a asertívnym spôsobom reinterpretuje DNA tohto označenia. Nový PEUGEOT E-208 GTi je prvým 100 % elektrickým GTi. Je vyjadrením modernej a udržateľnej radosti z jazdy, ktorá kombinuje jedinečný a špičkový výkon v segmente B s výnimočnou každodennou všestrannosťou.
E-208 GTi je preto viac GTi ako kedykoľvek predtým! Pretože PEUGEOT viac ako kedykoľvek predtým berie radosť z jazdy vážne. E-208 GTi otvára novú éru pre PEUGEOT GTi.
ELEGANCIA, VYNALIEZAVOSŤ, ŠMRNC: VYJADRENIE FRANCÚZSKEJ CHARIZMY
Nový E-208 GTi, ktorý je výsledkom práce inžinierov PEUGEOT Sport a dizajnérov PEUGEOT, ponúka najlepší výkon vo svojej kategórii s eleganciou a diskrétnosťou. Priateľské a trochu skromné auto... pre tých, ktorí vedia.
DNA GTi priamo v srdci E-208 GTi
Odvážnejší postoj
Rovnako ako všetky GTi už 40 rokov, aj E-208 GTi sa vyznačuje predovšetkým silným postojom na ceste vďaka karosérii zníženej o 30 mm a rozchodom vpredu rozšíreným o 56 mm a vzadu o 27 mm.
Veľké 18-palcové kolesá s označením "PEUGEOT GTi" prispievajú k silnému postoju. Ich perforovaná štruktúra je spomienkou na ikonické "dierové" kolesá modelu 205 GTi. Na GTi však dizajn slúži aj výkonu: tieto otvory tiež pomáhajú optimalizovať chladenie bŕzd.
Ikonický a decentný dizajn exteriéru
Podbehy kolies sú ďalším miestom, kde sa stretla estetika s účinnosťou. Boli rozšírené, aby vyhovovali súčasným tratiam, a zvýraznené elegantnou a športovou červenou čiarou – ďalším pripomenutím na model 205 GTi. Ich spodná časť je rozšírená, čo pomáha zvýrazniť športový štýl auta... bez toho, aby ste to preháňali.
Konštrukčné práce vykonané na spodných častiach prednej a zadnej strany ešte viac taktne posilňujú športový postoj Peugeotu E-208 GTi. Do spodnej časti predného nárazníka bol pridaný spojler. Špecifický aerodynamický difúzor umiestnený pod zadným nárazníkom, ktorý integruje nové malé LED hmlové svetlo, bol zafarbený do lesklej čiernej farby pre väčšiu eleganciu a diskrétnosť.
Nakoniec, na E-208 GTi je červená farba! Dostáva exkluzívnu žiarivo červenú farbu karosérie, ktorá je silnou spomienkou na ikonický červený lak spopularizovaný na prvých 205 GTis.
Pohlcujúca a inšpiratívna atmosféra vo vnútri
Ikonická červená farba Peugeotu GTi prináša svoju dynamiku a energiu aj do interiéru modelu E-208 GTi.
Jasne červené koberce, koberčeky a bezpečnostné pásy modelu E-208 GTi, podobne ako u modelu 205 GTi, okamžite vytvárajú športovú atmosféru v kabíne.
Športový a elegantný dizajn špecifických predných sedadiel s integrovanými opierkami hlavy vzdáva hold dizajnu sedadiel 205 GTi 1.9 so stredovým červeným lemovaním, ktoré sa tiahne cez sedadlo
a operadlo. Aj červená sieťovina na pravej strane sedadiel pripomína 205 GTi 1.6.
Kompaktný volant, kľúčový prvok radosti z jazdy PEUGEOT, je vybavený perforovanou červenou kožou v kombinácii s Alcantarou® a stredovým znakom, ktorý sa tiež sfarbuje do červena.
E-208 GTi umocňuje eleganciu pôvodného modelu E-208
Kompaktná a dynamická silueta
Dynamický štýl pôvodného modelu E-208, jeden z kľúčových prvkov úspechu modelu, uľahčil prácu dizajnérom modelu E-208 GTi. Kompaktná karoséria E-208 s veľkorysými ramenami a krátkymi prevismi bola ideálnym základom, ktorého postoj je na E-208 GTi umocnený znížením auta a rozšírením.
Ikonický svetelný podpis
Peugeot E-208 GTi je charakteristický pre ikonický svetelný podpis s tromi pazúrmi všetkých modelov 208. Svetelný efekt je veľkolepý. Vpredu je výrazný efekt troch svetelných pazúrov integrovaných do nárazníka rozšírený vo funkcii osvetlenia svetlometov "full LED" pomocou troch nezávislých optických modulov. Vzadu tri horizontálne pazúry, pozostávajúce z troch elegantných LED línií, ešte viac umocňujú postoj vozidla.
Mimoriadne rafinovaná povrchová úprava
Rovnako ako všetky vozidlá PEUGEOT GTi, aj E-208 GTi kombinuje športový charakter a eleganciu. Kultivovanosť v štýle GTi je vyjadrená malými dotykmi červenej farby aplikovanými s jemnosťou, ale nadšením na niekoľkých prvkoch E-208 GTi: v mriežke chladiča, okolo emblémov PEUGEOT, vo svetlometoch, na podbehoch kolies, na predných brzdových strmeňoch, pod zadným spojlerom, na prešívaní, ktoré sa tiahne cez palubnú dosku...
Francúzsky "savoir-faire", francúzska excelentnosť
Navrhnuté dizajnérmi PEUGEOT Sport a PEUGEOT
E-208 GTi bol kompletne navrhnutý tímami PEUGEOT Sport so sídlom v Satory (oblasť Paríža) v spolupráci s dizajnérskymi tímami PEUGEOT vo Vélizy. Vďaka svojim jedinečným skúsenostiam v súťažiach neurobili inžinieri Peugeot Sport žiadne kompromisy v oblasti efektivity a výkonu. Výsledok je presvedčivý: E-208 GTi je najvýkonnejším a najvýkonnejším modelom v segmente B.
E-208 GTi je prvým 100% elektromobilom navrhnutým spoločnosťou PEUGEOT Sport.
Skúsenosti, ktoré tím získal v Majstrovstvách sveta vytrvalostných pretekov (WEC) s hybridnými vozidlami PEUGEOT 9X8 súťažiacimi v kategórii Hypercar, boli cenné pre dizajn modelu E-208 GTi, najmä pre optimalizáciu tepelného manažmentu a rekuperácie energie.
Inžinieri Peugeot Sport tiež intenzívne pracovali na podvozku a brzdení E-208 GTi (pozri nižšie). Odhalenie E-208 GTi v srdci francúzskeho a medzinárodného motoristického športu na jednom z najväčších športových podujatí roka, 24 hodín Le Mans, nie je náhoda. Vezmite si odborné znalosti z trate a aplikujte ich na cestu.
Elektromotor "Made in France"
Výkonný elektromotor E-208 GTi sa vyrába v Trémery vo východnom Francúzsku, továrni historicky špecializovanej na výrobu motorov, ktorá sa teraz venuje elektrickým pohonom ako súčasť spoločného podniku Emotors medzi spoločnosťami Stellantis a Nidec Leroy-Somer.
Tímové úsilie s francúzskymi partnermi
Peugeot požadoval pre E-208 GTi to najlepšie a požiadal francúzskych dodávateľov o konkrétne prvky. To platí najmä pre pneumatiky, ktoré sú základnými prvkami účinnosti: Michelin, dlhoročný partner PEUGEOT, poskytol vysokovýkonné pneumatiky pre E-208 GTi, Michelin Pilot Sport Cup 2 , 215/40-18.
AGILITA, DYNAMIKA, POTEŠENIE: JEDINEČNÉ POCITY Z JAZDY
Pre PEUGEOT znamená brať pôžitok z jazdy vážne ako prvé ponúknuť výnimočný výkon a pocity z jazdy, ktoré sú na trhu jedinečné...
Najlepší elektrický výkon v segmente B
Elektromotor s výkonom 280 koní
PEUGEOT E-208 GTi je vybavený elektromotorom M4+, ktorý vyvíja 280 koní a ponúka pôsobivý krútiaci moment 345 Nm. E-208 GTi tak ponúka najlepší výkon zo všetkých modelov v segmente B: zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 180 km/h.
Špeciálny diferenciál
PEUGEOT E-208 GTi je vybavený samosvorným diferenciálom integrovaným do reduktora, ktorý optimalizuje správanie v zákrutách a poskytuje agilitu, efektivitu a stabilitu.
Batéria s kapacitou 54 kWh
Elektrická batéria CATL s hrubou kapacitou 54 kWh v modeli E-208 GTi ťaží z optimalizovaného riadenia, ktoré ju chráni pri športovom používaní, a špecifického chladiaceho systému prispôsobeného vysokému výkonu.
Odborné znalosti PEUGEOT Sport v službách jedinečného zážitku z jazdy
Vysokovýkonný podvozok
PEUGEOT E-208 GTi ponúka najlepší pomer výkonu a hmotnosti vo svojom segmente (5,7 kg/k). Výhoda, ktorú možno dokonale využiť vďaka početným úpravám podvozku inžiniermi Peugeot Sport.
Rozšírené rozchody, 56 mm vpredu a 27 mm vzadu, spolu so zníženou karosériou o 30 mm, v kombinácii s pružinami a tlmičmi so špecifickými hydraulickými dorazmi, pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, ako aj zadným stabilizátorom, ponúkajú ideálny kompromis medzi efektivitou pri športovej jazde a každodenným komfortom.
Systém ESP modelu E-208 GTi ponúka špecifický režim Sport, ktorý pozastavuje asistenčné systémy vodiča, aby maximalizoval pocity, napríklad na trati.
Vysokovýkonné brzdenie
E-208 GTi je vybavený prednými kotúčmi s priemerom 355 mm s pevnými strmeňmi so 4 piestami, ktoré sú špeciálne navrhnuté tak, aby optimalizovali chladenie a zabezpečili optimálny a konštantný brzdný výkon za každých okolností.
Na konštrukciu týchto výnimočne výkonných bŕzd dohliadali inžinieri Peugeot Sport. Ich červeno natreté strmene preto nesú túto nálepku dokonalosti. To nie je prípad zadných kotúčových strmeňov, ktoré sú strmeňmi pôvodného E-208: E-208 GTi nie je o predvádzaní sa, ale o efektivite.
PEUGEOT i-Cockpit® pre lepší pocit z jazdy
Špecifické, športové a pohodlné sedadlá
E-208 GTi je vybavený prednými sedadlami navrhnutými tak, aby umožnili svojim používateľom "zjednotiť sa" s autom. Sú obzvlášť „obklopujúce“, a to ako na sedadle, tak aj po stranách, a integrujú aj opierky hlavy. Poskytujú účinnú podporu pri športovej jazde, sú tiež pohodlné a praktické v každodennom živote, čím zaisťujú všestrannosť, ktorá je súčasťou DNA PEUGEOT GTi.
Špecifické riadenie
Citlivosť riadenia E-208 GTi bola špeciálne kalibrovaná tak, aby poskytovala obzvlášť priamu odozvu vhodnú pre dynamickú jazdu. So špecifickým kompaktným volantom (pozri vyššie) pomáha poskytovať jedinečné pocity z jazdy.
Pohlcujúce rozhranie
Keď sa chce používateľ ponoriť do skutočne športovej atmosféry, E-208 GTi je pripravený hrať hru! Grafika digitálneho združeného prístroja a centrálnej obrazovky sú v štandardnej konfigurácii červené a k dispozícii sú špecifické stránky s indikáciou výkonu.
Ambientné osvetlenie je štandardne tiež červené (k dispozícii je sedem ďalších farieb). Toto športové červené osvetlenie je sprevádzané jedinečným pohlcujúcim zvukovým zážitkom na palube, ktorý prebúdza všetky zmysly. Je odvodený od výkonu motora, poskytuje ďalšie pocity z jazdy a dá sa ľahko aktivovať alebo deaktivovať, podľa preferencií vodiča.
KVALITA, SLUŽBY, LOJALITA: E-208 GTi NAVRHNUTÝ TAK, ABY VYDRŽAL
Označenie GTi bol vždy označením dokonalosti vo všetkých oblastiach, od výkonu cez úroveň výbavy až po kvalitu povrchovej úpravy a výroby. Mnohé vozidlá PEUGEOT GT, ktoré sú dodnes v obehu, sú toho dôkazom. GTi roku 2025 je odolnejšie ako kedykoľvek predtým, skutočná ukážka radosti z jazdy na elektrickej sieti.
Najlepšie vybavenie a materiály
Mimoriadne kompletné vybavenie
E-208 GTi ponúka to najlepšie z E-208 z hľadiska výbavy, a to z hľadiska komfortu aj asistencie vodiča. Je vybavený informačným systémom PEUGEOT i-Connect Advanced s vysoko výkonnou navigáciou pripojenou TomTom, rozpoznávaním hlasu "OK PEUGEOT" a funkciou bezdrôtového zrkadlenia (Apple CarPlay/Android Auto).
Špičkové materiály
Alcantara® na volante a bokoch stredovej konzoly, nové kvalitné látky na sedadlách, hrubé špecifické koberčeky... E-208 GTi ťaží z najlepších materiálov, ktoré sú prispôsobené intenzívnemu používaniu v priebehu času.
Kompletný elektrický ekosystém
Vysokokapacitná batéria pre vhodnú autonómiu
Vďaka batérii s hrubou kapacitou 54 kWh s optimalizovaným riadením a prirodzenou účinnosťou modelu E-208* ponúka verzia GTi dojazd 350 km v zmiešanom cykle WLTP, ktorý je dokonale vhodný na každodenné použitie.
Rýchle a jednoduché nabíjanie prispôsobené všetkým použitiam
E-208 GTi je možné dobiť za 4 hodiny a 40 hodín z WallBoxu (7,4 kW). Funkcia "80% obmedzenia nabitia", ktorá je k dispozícii v striedavom prúde (AC), tiež umožňuje prispôsobiť úroveň nabitia každodennému používaniu. Pri intenzívnejšom používaní, napríklad na trati, je možné E-208 GTi nabiť z 20 % na 80 % za menej ako 30 minút na nabíjacej stanici s výkonom 100 kW.
Služby, ktoré zjednodušujú každodenný život
Rovnako ako všetky modely PEUGEOT E-208, aj GTi je vybavený plánovačom ciest spojeným s pripojeným navigačným systémom, ktorý optimalizuje cesty s cieľom maximalizovať dojazd vozidla a uľahčiť nabíjanie.
E-208 GTi ponúka funkciu V2L, ktorá umožňuje napájanie elektrického zariadenia z vysokonapäťovej batérie vozidla. Napríklad na nabíjanie elektrobicykla alebo ovládanie mobilného osvetlenia.
Aplikácia MyPEUGEOT® pre smartfóny umožňuje vzdialený prístup k niekoľkým funkciám: tepelná príprava kabíny, programovanie nabíjania batérie, integrované programovanie navigácie pred vyrazením na cestu atď.
PRÍSĽUB PEUGEOT ELECTRIC
Rovnako ako všetky 100 % elektrické modely PEUGEOT, aj E-208 GTi ťaží z prísľubu PEUGEOT ELECTRIC PROMISE, ktorý je navrhnutý tak, aby ubezpečil zákazníkov o spoľahlivosti a nabíjaní 100 % elektrických modelov: * platí zatiaľ v krajinách G10
- Záruka 8 rokov / 160 000 km na vozidlo vďaka programu PEUGEOT Care, najlepšiemu krytiu v Európe.
- 8-ročná / 160 000 km záruka na batériu.
- Nástenný box na domáce nabíjanie, súčasťou balenia. • Nabíjací lístok Free2Move, ktorý poskytuje prístup k takmer miliónu nabíjacích bodov v celej Európe.
Alain Favey, generálny riaditeľ spoločnosti PEUGEOT, povedal:
"Sme nadšení, že môžeme predstaviť nový PEUGEOT E-208 GTi, prelomovú ďalšiu kapitolu ikonického príbehu GTi. Tento model predstavuje spojenie nášho bohatého dedičstva s najmodernejšími technológiami, ktoré ponúkajú bezkonkurenčný výkon a pocity z jazdy, pretože v PEUGEOT to s radosťou z jazdy myslíme vážne. S týmto novým GTi sme nastavili nové štandardy na trhu hot hatchov."
Jean Marc Finot, senior viceprezident Stellantis Motorsport, povedal:
"Nový PEUGEOT E-208 GTi stelesňuje náš záväzok k výkonu a inováciám, ktorý čerpá z nášho rozsiahleho pretekárskeho rodokmeňa, vrátane dedičstva úspechov v rely a teraz súťaží na Majstrovstvách sveta vytrvalostných pretekov. Keďže som sa pred 40 rokmi podieľal na tvorbe pôvodného modelu 205 GTi, táto nová éra inovácií s modelom E-208 GTi je pre mňa obzvlášť významná a som rád, že som opäť našiel typickú agilitu a pocit z riadenia Peugeotu GTi . Som hrdý na to, že môžem predstaviť vozidlo, ktoré kombinuje pretekársku dokonalosť s modernou radosťou z jazdy."
*Peugeot E-208 bol v súťaži ADAC Ecotest 2024 hodnotený ako "Najefektívnejšie auto".