ZOBRAZIŤ OBSAH
6 hodín Imola: Umiestnenie v TOP 10 pre tím Peugeot TotalEnergies aj napriek nedostatku šťastia

6 hodín Imola: 
Umiestnenie v TOP 10 pre tím Peugeot TotalEnergies aj napriek nedostatku šťastia

 

Peugeot #93 9X8 (Di Resta/Jensen/Vergne) sa aj napriek zdržaniu a incidentu na začiatku pretekov, dokázal umiestniť na 9. mieste a získať body konštruktérov z 8-meho miesta.

 

Peugeot #94 9X8 (Duval/Jakobsen/Vandoorne) skončil na 12. mieste v pretekoch 6 hodín Imoly.

 

O necelé tri týždne zamieri PEUGEOT 9X8 do Spa-Francorchamps (Belgicko) na 3. kolo FIA WEC 2025.

Po emocionálnom Fratelli d'Italia , zaspievanom „a cappella“ pred viac ako 65 000 divákmi, sa celkom až 36 áut zoradilo na 6 hodín pretekov na známom úzkom okruhu Imola pod zamračenou oblohou.

 

Obe hyperautá PEUGEOT 9X8 získali na štarte svoju pozíciu. Paul Di Resta (#93) dokončil prvé kolo na 6. mieste, zatiaľ čo Loïc Duval (#94) bol pri svojom prvom prejazde rovinkou v boxoch 10. Obaja jazdci tímu Peugeot TotalEnergies tvrdo bránili svoje pozície na trati až do prvej zastávky v boxoch (34. a 36. kolo).

 

Paul Di Resta, ktorý sa mierne omeškal v boxovej uličke z dôvodu iného auta, mal prvú zastávku dlhšiu, ako sa očakávalo, a vrátil sa na 11. miesto. Naviac, asi o 20 kôl neskôr, do #93 narazil konkurenčný Hypercar dôsledkom čoho sa roztočil a klesol na 14. miesto. Paul však zabojoval a

z 12.teho miesta odovzdal volant ďalšiemu jazdcovi Jean-Ericovi Vergneovi.

 

Medzitým sa #94 po prvej zastávke posunula do TOP 10, ale potom bohužiaľ dostala 10-sekundovú penalizáciu za kontakt na začiatku pretekov. Malthe Jakobsen prevzal volant Peugeotu #94 9X8 na 14. mieste a predviedol sériu rýchlych kôl, dobehol lídrov a v polovici pretekov sa vyšplhal späť do TOP 10.

 

Po sérii intenzívnych dvojitých stintov, ktoré skončili pod užitočným virtuálnym bezpečnostným vozidlom (VSC), ktoré prospelo stratégiám oboch PEUGEOT 9X8, Malthe a Jean-Eric odovzdali autá Stoffelovi Vandoornovi (#94) a Mikkelovi Jensenovi (#93) na záverečnú jazdu. Dve francúzske hyperautá mali rôzne stratégie pneumatík: štyri úplne nové stredne tvrdé pneumatiky pre #94 a štyri stredne tvrdé pneumatiky, ktoré boli predtým vydreté v kvalifikácii na #93.

 

Olivier Jansonnie, technický riaditeľ Peugeot Sport
"#94 mal bohužiaľ problém po poslednej zastávke v boxoch a na konci nedokázal predbehnúť Porsche #5. Po roztočení #93, spôsobenom iným autom, bolo ťažké vrátiť sa do pretekov a nemali sme ani šťastie so Safety Car. Celkovo je to zmiešaný výsledok so silnými kvalifikáciami, ale určitým sklamaním v pretekoch. Neboli sme schopní sa zaradiť do správnych balíkov áut a na okruhu ako Imola, kde je predbiehanie veľmi ťažké, nám to dnes zabránilo dosiahnuť lepší výsledok, napriek zlepšenému tempu na čistej trati."

 

Loïc Duval (PEUGEOT 9X8 #94)
"Začať z 11. miesta nie je nikdy ľahké, ale v balíku som mal dobrý štart. Mali sme trochu inú stratégiu, šetrili sme palivo, aby sme čo najviac predĺžili prvý stint. Bohužiaľ, dostali sme 10-sekundovú penalizáciu za kontakt. Môj druhý stint bol dobrý, s určitou degradáciou pneumatík, ale auto bolo celkom konzistentné a konkurencieschopné."

 

Mikkel Jensen (PEUGEOT 9X8 #93)
"Na začiatku môjho stintu som videl nejaké kvapky na čelnom skle a bol som na štyroch stredne tvrdých pneumatikách. Nakoniec dážď nikdy neprišiel, takže to bolo správne rozhodnutie. Deviate miesto nie je skvelý výsledok, ale stred poľa je taký tesný, že malá strategická chyba vás môže ľahko odsunúť z 5. na 15. miesto."