ZOBRAZIŤ OBSAH
LONE STAR LE MANS

Lone Star Le Mans: 
Tím Peugeot TotalEnergies mieri do Texasu s budúcim jazdcom na plný úväzok Nickom Cassidym

 

 

  • Texas, známy aj ako Lone Star State, bude hostiť šieste kolo Majstrovstiev sveta FIA vo vytrvalostných pretekoch 2025 na okruhu Circuit of The Americas (USA).

 

  • Po vynechaní brazílskeho kola sa Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne vracajú za volant PEUGEOT 9X8 #93 a #94.

 

  • Nick Cassidy (31), ktorý sa oficiálne pripojí k tímu Peugeot TotalEnergies ako jazdec na plný úväzok v sezóne 2026, po prvýkrát ochutná PEUGEOT 9X8 v testovacom stretnutí organizovanom v Austine po pretekoch.

 

Pred letnou prestávkou dosiahol tím Peugeot TotalEnergies svoj doteraz najlepší celkový výsledok Majstrovstiev sveta FIA vo vytrvalostných pretekoch v tejto sezóne (6. a 7. miesto) na okruhu Interlagos, kde PEUGEOT 9X8 #93 tiež prekročil míľnik 10 000 km v rámci pretekov v tejto sezóne s priemernou rýchlosťou 181 km/h.

 

Francúzsky tím si kladie za cieľ udržať túto pozitívnu dynamiku v Texase, na okruhu Circuit of The Americas (5,513 km, proti smeru hodinových ručičiek), ktorý hostí severoamerické kolo Majstrovstiev sveta. "Napriek prácam na obnove povrchu vykonaným pred pretekmi v roku 2024 zostáva trať hrboľatá, čo komplikuje výber nastavenia," vysvetľuje Olivier Jansonnie, technický riaditeľ Peugeot Sport.

 "Počas podujatia budeme venovať pozornosť najmä poveternostným podmienkam. Teplota okolia môže byť pre našich vodičov skutočnou fyzickou výzvou, nehovoriac o vplyve teploty trate na výber pneumatík. Je pravdepodobné, že tímy budú aspoň čiastočne uprednostňovať stredne tvrdé pneumatiky, aby sa optimalizoval výkon, ale nesmieme prehliadať opotrebovanie a degradáciu pneumatík, najmä ak sú teploty také vysoké ako v roku 2024."

 

Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne, ktorí chýbali na brazílskom kole kvôli konfliktu s E-Prix Berlín, sú späť v PEUGEOTE 9X8 od 24 hodín Le Mans v júni minulého roka. Na tieto 6-hodinové preteky nasadí tím Peugeot TotalEnergies svoje obvyklé jazdecké trojice: Di Resta/Jensen/Vergne na #93 a Duval/Jakobsen/Vandoorne na #94.

 

V Austine bude s francúzskym tímom prítomný aj ďalší medzinárodne uznávaný jazdec. Novozélanďan Nick Cassidy (31), dvojnásobný vicemajster Formuly E a šampión Super Formuly a Super GT v Japonsku sa objaví na modeli PEUGEOT 9X8 počas testovacej jazdy, ktorá sa uskutoční v utorok po pretekoch. 

 

"Sme radi, že môžeme privítať Nicka v programe PEUGEOT," hovorí Olivier Jansonnie, technický riaditeľ Peugeot Sport.

" Jeho skúsenosti v rôznych disciplínach, technický prístup a rýchlosť z neho robia cenný prínos pre tím. Tento tréning v Austine bude jeho dôležitým prvým kontaktom s PEUGEOTOM 9X8 pred oficiálnym vstupom do našej zostavy jazdcov na plný úväzok pre sezónu 2026. Théo Pourchaire bude počas tohto testovania riadiť aj PEUGEOT 9X8."

 

Nick Cassidy, nadšený zo zaradenia sa k projektu,  uviedol:

"Som veľmi hrdý na to, že sa môžem pripojiť k PEUGEOT na Majstrovstvách sveta FIA vo vytrvalostných pretekoch 2026. Pretekať za takúto ikonickú značku vo vytrvalostných pretekoch – najmä na pretekoch 24 hodín Le Mans – je vysnívaná príležitosť. Teším sa, že prispejem k ambíciám tímu a prijmem výzvu, ktorá je pred nami."

 

 

Vozidlá PEUGEOT 9X8 sa vrátia na okruh Circuit of The Americas v piatok 5. septembra na prvé dva voľné tréningy. Nasledujúci deň sa tím leva zúčastní kvalifikácie na Lone Star Le Mans na 99. pretekoch FIA WEC, ktoré sa začnú v nedeľu 7. septembra o 13:00 miestneho času (20:00 francúzskeho času).

 

Jean-Eric Vergne (PEUGEOT 9X8 #93):

"Po dlhej letnej prestávke sa nemôžem dočkať, až si sadnem za volant PEUGEOT 9X8 v Austine, takmer tri mesiace po Le Mans! Prázdniny s rodinou som využil naplno, aby som načerpal energiu a sústredil sa na tréning - vlastne veľa tréningu - aby som bol pripravený na dva preteky v septembri."

 

Stoffel Vandoorne (PEUGEOT 9X8 #94):

"CoTA je trať, ktorá sa mi naozaj páči, ale je tiež dosť zložitá, pretože je veľmi hrboľatá. Pri rýchlych zákrutách, pomalých zákrutách a nerovnostiach nie je ľahké nájsť správne nastavenie. Stratégia pretekov je tiež dosť náročná kvôli degradácii pneumatík. A pre nás jazdcov to môžu byť fyzicky najnáročnejšie preteky roka, pretože je extrémne horúco, trať jazdí proti smeru hodinových ručičiek a nerovnosti ju robia veľmi ťažkou. Naše posledné preteky v São Paule prebehli celkom dobre – dúfajme, že budeme môcť pokračovať v výkone na tejto úrovni."