Pri zrode priemyslového zamerenia rodiny Peugeot stál Jean-Pierre Peugeot, narodený v roku 1734. Vlastnil tkáčovňu a svojim dedičom zanechal farbiareň, továreň na výrobu olejov a mlyn.
Jeho synovia Jean-Pierre II a Jean-Frédéric založili v roku 1810 spoločnosť Peugeot Frères. Rodinný mlyn, ktorý bol v majetku Jean-Frédérica, bol prestavaný na zlievareň ocele. Rodina Peugeot sa okrem slavnych mlynčekov na kávu, ktoré vyrábala od roku 1840, venovala ďalším moderným priemyslovým činnostiam: vyrábala pásove píly, pružiny, dáždnikové konštrukcie.
O 200 rokov neskôr zostáva značka Peugeot synonymom inovácií a rôznorodosti. Dôkazom inovácií v oblasti elektromobilov a hybridných motorov je Peugeot iOn uvedený na trh v roku 2010 a 3008 HYbrid4z roku 2012. Rôznorodosť sa prejavuje v činnostiach, vďaka ktorým značka Peugeot existuje i mimo odvetvia automobilového priemyslu: nositeľmi inovácií a francúzskeho luxusu po celom svete sú rovnako spoločnosti Peugeot Scooters (skútre), Peugeot Cycles (bicykle) a Poivriers Peugeot (mlynčeky na korenie)
Značka Peugeot v roku 1889 predstavila na podnet vizionára Armauda Peugeota prvý automobil nesúci jej meno: parnú trojkolku Serpollet-Peugeot, vyrobenú společne s Léonem Serpolletem. V roku 1890 vymenil Armand Peugeot paru za benzín a vyrobil prvú benzínovu štvorkolku značky Peugeot: Type 2 s motorom Daimler.
Od pary k benzínu, od riadidiel k volantu, od kovového kolesa k pneumatike. Vďaka priemyslovému partnerstvu so spoločnosťami Serpollet, Daimler či Michelin si Armand Peugeot nenechal újsť žiadnu z technologických noviniek svojej doby.
Toto priemyslové partnerstvo pretrvalo storočia a Peugeot sa vďaka nemu stal jednym z najdôležitejších subjektov svetového automobilového odvetvia posledného desaťročia. Vďaka partnerstvu s Fordom a BMW vyrába výkonné motory s nízkymi emisiami CO2: dieselový motor HDi FAP a benzínové motory THP a VTi, šetrnejšie k životnému prostrediu. Súčasne partnerstvo s čínskými výrobcami Dongfeng a Chagan umožňuje značke Peugeot pokračovať v získavaní nových automobilových trhov po celom svete. Peugeot tak zostáva verný duchu dobýjania a hľadania partnerstiev, ktoré presadzoval Armaud Peugeot.
V roku 1929 značka Peugeot uviedla na trh model 201 6 CV, ktorý ako prvý používal označenie s nulou uprostred, používané ako názvoslovie modelov Peugeot dodnes. Model 201, sériovo vyrábaný v továrni v Sochaux-Montbéliard, znamená pre Peugeot prechod z éry remeselnej výroby do éry výroby priemyslovej. Model 201 bol úspešný a poslúžil ako štartovací bod pre založenie prvného radu nových vozidiel Peugeot. V roku 1932 naň naviazal model 301, v roku 1934 modely 401 a 601. Do vypuknutia druhej svetovej vojny nahradil v roku 1935 model 402 nástupca modelu 401, v roku 1936 sa z 301 stala 302 a v roku 1938 sa namiesto 201 začal vyrábať model 202.
Označenie s nulou uprostred, najrôznejšie generácie jednotlivých modelov v ponuke a rýchle obnovovanie modelov, ktoré tak lepšie odpovedajú na očakávania zákazníkov: to sú súčasne základy značky Peugeot, zdedené z 30. rokov.
V roku 2011 tvoria ponuku nových vozidiel Peugeot „potomkovia“ modelu 201: Peugeot 206+ a Peugeot 207, ktorých v roku 2012 nahradí Peugeot208. Peugeot 208 doplní generáciu č. 8, ktorú tvoria modely 308, 308 SW,308 CC, 508, 508 SW.
V prípade modelu 1007 pridal Peugeot zdvojenú nulu uprostred, ktorou sa označujú nové modely vybočujúce z bežnej ponuky ako je SUV Peugeot 4007, crossover Peugeot 3008 a MPV Peugeot 5008. V roku 2012 chystá Peugeot ďalšie novinky, či už s jednou, alebo dvoma nulami. Ide o dva hybridy: 508 RXH a 3008 HYbrid4.
Od vzniku velocipedu Grand Bi s dvoma kolesami s rôznym priemerom v roku 1882 značka Peugeot vyrobila celý rad jednostopých vozidiel: tandemy, trojkolky, závodné bicykle, motorky, mopedy a skútre.
Značke Peugeot Scooters, ktorá už 113 rokov zaručuje mestskú mobilitu, patrí titul najstaršieho výrobcu motorizovaných dvojstopových vozidiel na svete.
Celé dobrodružstvo začalo v továrni v Beaulieu v regióne Franche-Comté, kde od roku 1898 vzniklo mnoho úspešných motoriek. Prvý skúter S55 bol vyrobený v roku 1953. Peugeot, ktorý pôsobí i na trhu s mopedmi, vytvoril v roku 1974 rekord s predajom 550 000 mopedov, medzi nimi sa vynímal Peugeot 103, ktorý v roku 2011 oslávil 40 rokov. Peugeot, ktorý výrazne ovplyvnil svet dvojstopových vozidiel s motorom, svoju ponuku bez prestánia obohacuje. V roku 1982 napríklad prišiel s motorom SC/SX s obsahom 80 cm3, prvým skútrom s plastovou karosériou, v roce 1995 s průkopníkem elektroskútrů, modelem Scoot’Elec, v roce 2002 s prvním skútrem s brzdami ABS Elystar a v roce 2006 se skútry GT inspirovanými automobily, s obsahem od 125 do 500 cm3 Peugeot Satelis a Géopolis.
V roku 2010 sa zo spoločnosti Peugeot Motocycles stala firma Peugeot Scooters, ktorá svoje výrobky predáva i v Číne. V roku 2011 spôsobila spoločnosť Peugeot Scooters ďalší prevrat v mestskej mobilite. Uviedla na trh 100% elektrický moped novej generácie e-Vivacitya na 69. medzinárodnej výstave motoriek v Miláne predstavila vo svetovej premiére budúci skúter s 3 koly Peugeot Metropolis Project 400i. Tyto dvě novinky doplnily bohatou řadu tvořenou 20 modely o obsahu
50 – 500 cm3.
Dnes je ponuka skútrov Peugeot neoddeliteľnou súčasťou služby ponúkajúcej cez týždeň i víkend prenájom motorových prostriedkovMu by Peugeot.
Peugeot ako prvý ponúkal v rámci sériovej ponuky verzie kupé–kabriolet. V roku 1934 sa predávali modely Peugeot 401 a 601 Eclipse s kovovou vysúvateľnou strechou, ktorá bola dielom predstavivosti dizajnéra Georgese Paulina. Tradícia kupé a kabrioletov Peugeot pokračovala i po vojne: na parížskom autosalóne v roku 1951 bol predstavený kabriolet 203 a v roku 1962 začal predaj kupé a kabrioletov 404. Model 404 Kabriolet, ktorý vznikol v dizajnérskom štúdiu Pininfarina, je jedným z najkrájších francúzskych automobilov 60. rokov. Zberatelia ho dodnes oceňujú veľmi vysoko. V roku 2011 značka Peugeot pokračuje v úspechu svojich kupé.
V ponuke má modely 207 CC, 308 CC, Coupé 407 a pochopiteľne Peugeot RCZ, ktorý je na trhu od jari 2010. Športového kupé RCZ sa od zahájenia predaje v Evrópe predalo více než 30 000 kusov. Predáva sa v 80 krajinách po celom svete.
V roku 1977 Peugeot získal vďaka Bernardovi Thévenetovi desiate a posledné víťazstvo v cyklistických pretekoch Tour de France. Tento dodnes nevídaný rekord víťazstva vstúpila značka Peugeot medzi legendy cyklistického športu. K tejto povesti prispel Peugeot už v roku 1886 sériovu výrobu velocipédu Grand Bi a sériovu výrobu cestných bicyklov s reťazovým prevodom, ktorá sa začala na popud Armanda Peugeota. V roku 1904 Peugeot vyhral vďaka Louisovi Trousselierovi v prvej Tour de France a vstúpil do histórie jedného z najväčších športových pretekov na svete.
V roku 2011 spoločnosť Cycles Peugeot zmodernizovala legendárne modely radu LEGEND, ktoré víťazili v Tour de France, a celý rad vzkriesila. Značka Cycles Peugeot sa obracia do minulosti len preto, aby sa mohla lepšie pozrieť do budúcnosti. Peugeot Cycles inovuje a láka na nové moderné mestské bicykle, najmä nový rad ALLURE a RS. Bicykel je dnes výrazom nového štýlu Peugeot. Modelmi DESIGN LAB a limitovanou sérioua novátorského bicykla DL121 Peugeot dokazuje, že je možné odvolávať sa na históriu cyklistiky a súčasne stelesňovať jeho budúcnosť.
Peugeot v roku 1983 uviedol na trh model 205 a v roku 1984 legendárny 205 GTI. S modelom 205 Turbo 16 získal Peugeot v rokoch 1985 a 1986 titul majstra sveta v rally. Peugeot 205 sa vyrobilo viac než 5 miliónov kusov. Jeho nástupca Peugeot 206, uvedený na trh v roku 1998, tento rekord ešte prekonal, vyrobilo sa ho viac než 6,5 milionov kusov.
Obchodné úspechy modelov 205 a 206 značke Peugeot umožnili rozvinúť stratégiu medzinárodného rozvoja priemyslových aktivít. V roku 1998 podpísa Peugeot dohodu s Rio de Janeiro na výstavbu továrne v Porto Real. Prvé vozidlá 206 tu zišli z výrobnej linky v decembri 2010. Peugeot 207, uvedený na trh v roku 2006, sa v 2007 stal najpredávanejším vozidlom v Európe.
„Success story“ značky Peugeot v sérii 2 pokračuje v roku 2012 s novým modelom Peugeot 208. 208, naväzujúc na svojich oslňujúcich predchodcov (205, 206, 207) znamená ozajstné obnovenie mestských vozidiel Peugeot. Nový 208 symbolizuje regeneráciu čiže obrodenie značky Peugeot: nová predná časť vrátane masky chladiča, optimalizácia miesta vodiča s modernou dotykovou obrazovkou, nízke emisie CO2 (87 g/km pri dieselovom motore a 99 g/km pri benzínovom). Model 208 má všetky trumfy na to, aby sa stal rovnako ako jeho vyhlásený predchodca „posvätným číslom“ (Sacré Numéro).
Peugeot 607 sa od roku 1999 predáva s dieselovým motorom HDi vybaveným filtrom pevných častíc. Ide o svetovú premiéru. Filter pevných častíc je samočistiaci mechanizmus, ktorý znižuje emisie častíc sadze u dieselových motorov o 99,9 %. Filter pevných častíc sa postupne montuje do veľkej časti motorov HDi vozidiel Peugeot. Dopĺňa výhody technológie HDi pre lepšiu ochranu životného prostredia.
V rovnakom roku spustila značka Peugeot v Brazílii operáciu „Uhlíkový rezervoár“, na ktorej sa podieľal spolu s francúzskym Národným lesníckym úradom ONF a jednou francúzsko-brazilskou mimovládnou organizáciou. Cieľom tejto operácie je bojovať proti skleníkovému efektu. Po viac než 10 rokoch existencie dosiahol projekt veľký úspech, vysadilo sa 2 milióny stromov a v biomase sa uložilo 110 000 ton CO2.
Značka Peugeot pokračuje v inováciách s cieľom obmedzenia emisií CO2. V roku 2011 Peugeot zaviedol mikrohybridnú technológiu e-HDi** vybavenú systémom Stop&Start* poslednej generácie. Po Peugeot 508sú touto novou technológiou vybavené i modely Partner Tepee, 3008a 5008.
V roku 2012 bude vybavené mikrohybridnou technológiou e-HDi 30 % modelov HDi Peugeot. Peugeot si stanovil ambiciózny cieľ: dosiahnuť do roku 2013 jeden miliónu vozidiel e-HDi v prevádzke.
Peugeot Sport získal v roku 2009 v závode 24 hodin Le Mans s vozidlom 908 HDi FAP prvé dve miesta. Tento trumf je odmenou za to, s akým záujmom sa Peugeot venuje motošportu, či už ide o rally, rally-raid, závody na okruhu či vytrvalostné závody.
V rokoch 1985 a 1986 sa Peugeot stal s vozidlom 205 Turbo 16 majstrom sveta v rally. V rokoch 1987 a 1988 zvíťazil s vozidlom 205 T16 v rally Paríž-Dakar, rovnaký úspech zopakoval v rokoch 1989 a 1990 s vozidlom 405 T16.
V novembri 2011 Peugeot zvíťazil s vozidlom 908 HDi FAP vo vytrvalostnom preteku ILMC a v rally Zhuhai získal skvelé dve prve miesta. Peugeot ďalej píše tie najkrajšie stránky automobilového športu a svojim zákazníkom umožňuje využívať výhody inovácií svojich závodných vozidiel i v bežných modeloch svojej ponuky.
Peugeot sa púšťa i do futbalu, golfu, tenisu a ragby. V roku 1928 založil klub FC Sochaux-Montbéliard a je jeho jediným akcionárom. V rokoch 1935 a 1938 tak Peugeot zvíťazil v majstrovstvách Francúzska vo futbale, v roku 1937 a najnovšie v roku 2007 triumfuje v Pohári Francúzska. Peugeot sa venuje i golfu, kde je už 14 rokov partnerom turnaja Peugeot Open de France, do roku 2003 bol oficiálnym partnerom turnaja Trophée Lancôme. V roku 2010 zriadil pohár Peugeot RCZ Cup. V roku 1989 sa Peugeot stal partnerom a oficiálnym dopravcom turnaja French Open. V roku 1989 uviedol na trh špeciálnu sériu Roland-Garros, počnúc vozidlami 205 sedan po súčasné modely 207 CC a 308 CC. V novembri 2011 pripravil Peugeot, ktorý je už 15 rokov partnerom ragby tímu Stade toulousain, limitovanú sériu 207 Stade toulousain.
Nový Peugeot 3008, ocenený za svoj štýl, interiérový dizajn a vlastnosti, bol porotou zloženou z 58 európskych novinárov zvolený za Auto roka 2017.
Je to prvé ocenenie SUV od jeho vytvorenia v roku 1964 a piaty Peugeot, ktorý vyhral titul Auto roka po modeloch 308 v roku 2014, 307 v roku 2002, 405 v roku 1988 a 504 v roku 1969.
PEUGEOT PARTNER bol zvolený za Medzinárodný van roka 2019. PEUGEOT Partner je piatou dodávkou, ktorá získala tento titul od uvedenia trofeje v roku 1992.
Pozornosť prilákali dve hlavné novinky: indikátor preťaženia pre bezpečné nabíjanie a 360° kamera, ktoré poskytuje videnie z mŕtveho uhla kamery.
PEUGEOT PARTNER vyniká exkluzívnym a prvý krát v tomto segmente pridaným priestorom pre vodiča - PEUGEOT i-Cockpit®, ktorý ponúka nový zážitok z jazdy.
Cena International Van of the Year Award bola prvý krát vyhlásená v roku 1992. Porota združuje 25 novinárov a vydavateľov z nezávislých časopisov špecializujúcich sa na ľahké úžitkové vozidlá.
Nový PEUGEOT 208 bol porotou zloženou zo 60 automobilových novinárov z 23 európskych krajín zvolený za Auto roka 2020. Ocenený bol výber motorov: 100% elektrické, benzínové alebo naftové pohonné jednotky poskytujú zákazníkom „silu voľby“. Porota ocenila aj odvážny dizajn a technológiu nového PEUGEOT 208, ktorý je už šiestym PEUGEOTOM označeným ako „Auto roka“.
PEUGEOT vstupuje do „top 3“ značiek s najviac oceneniami v histórii Auto roka so šiestimi trofejami. Táto prestížna trofej sa pripája k dvanástim ďalším medzinárodným oceneniam, ktoré už nový PEUGEOT 208 získal.
Nová tvár značky PEUGEOT
Nový Peugeot 308 prináša so sebou nové logo značky,príťažlivý dizajn, vyspelú technológiu a efektívnosť.
Objavte nové zážitky z jazdy vďaka širokej škále pohonov, vrátane dvoch plug-in hybridných verzií (výkon 180 k alebo 225 k), ktoré ponúkajú optimálnu možnosť vybrať si medzi elektrifikovanými a spaľovacími motormi.
POTREBUJETE POMOC?
MODELOVÝ RAD
MAPA STRÁNKY