MOTOR BlueHDi: SPRACOVANIE VÝFUKOVÝCH PLYNOV

peugeot508-calandre-2015-01.306612.32.337701.32

EXKLUZÍVNE TECHNOLÓGIE

/image/09/4/filtr.479094.jpg

Technológia BlueHDi vyvinutá skupinou PSA spája filter pevných častíc (FAP) so selektívnou katalytickou redukciou (SCR).

Technológia BlueHDi je v súčasnosti najúčinnejšie riešenie na zníženie emisií škodlivín na trhu. V oblasti znižovania vplyvu dieselových motorov na životné prostredie si značka PEUGEOT vďaka tejto technológii udržiava aj naďalej svoj náskok.
Motory 1.5 BlueHDi a 2.0 BlueHDi poháňajú vozidlá PEUGEOT 208, 2008, 301, 308, 308 SW, 3008, 508, 5008, Rifter, Traveller, Expert a Boxer.

EMISIE POD KONTROLOU

Technológia BlueHDi je riešenie z dielne značky PEUGEOT, ktorá reguláciou spaľovania a úpravou výfukových plynov chráni kvalitu ovzdušia.

Princíp tejto technológie spočíva v obmedzení emisií oxidov dusíka do ovzdušia ( o 90%) a v znížení množstva nespálených častíc na hranicu merateľnosti (o 99,9%). Oxidy dusíka sú eliminované selektívnou katalytickou redukciou (SCR), pri ktorej sa katalýzou premení na vodnú paru a dusík.

OPTIMÁLNA ÚČINNOSŤ

/image/09/5/peugeot-308-2015-044-fr.181266.479095.jpg

Technológia BlueHDi je jediná technológia, ktorá je účinná ihneď po naštartovaní motora. Technológia selektívnej katalytickej redukcie je totiž umiestnená pred filtrom pevných častíc (FAP).

Spracovanie výfukových plynov je vďaka spojeniu týchto dvoch technológií (SCR + FAP) mimoriadne účinné.

PEUGEOT bol vždy priekopníkom inovatívnych technológií a svoje vozidlá začal vybavovať filtrom pevných častíc už o 11 rokov skôr, ako to začali vyžadovať emisné normy. Prvýkrát bol FAP predstavený svetovej verejnosti spolu s modelom PEUGEOT 607 v roku 2000.